• Svipp

Augustibebis 2012

Jag studerar på distans och har av FK fått veta att det inte är några problem att ta ut FP och CSN samtidigt. Eftersom det är distans kan jag ju plugga andra tider, kvällar och helger och alltså vårda barnet dagtid. Nu vill jag har mina andra barn i barnomsorgen under dagarna och då kan jag ju inte ta ut FP alla dagar, men har iaf tänkt ta ut fre-sön. Frågade på kommunen om det ändå gick bra att jag hade barnen på förskola/fritids och hon sa att hon inte brydde sig om en dag i veckan...så det var ju snällt.

• Svipp

Tira - Klart du får skriva av dig här. Det är ju det som är så bra med dessa forum, det finns alltid nån som har tid att lyssna. Jag kan inte föreställa mig hur du har det men jag känner för dig. Kram.

• Svipp

Naimis - det är inte lätt! Jag får oxå mycket kramp på nätterna, riktigt jobbigt! Men drömmen om matkassen fick iaf mig att skratta!

• Svipp

Godsbit - jag blir både stressad och får ont i kroppen av att bara läsa om den där arbetsdagen. Fy vad jobbigt!

Jag vill oxå beklaga mig. Var ut med hunden vid lunch och vad gör hon? Rullar sig i nyskiten hundskit så hela hon blir härligt insmetad. Hon har massor av lurvig lång päls så det var bara att ställa henne i badkaret och börja tvätta och sen klippte jag av nästan alltihop. Hon blev jättesöt, som en liten valp. Men det tog två timmar och var inte någon bra arbetsställning, dessutom har jag två barn på 4 och 6 som ska torkas i rumpan och diverse samtidigt, så det var ingen lek. Nu är jag helt slut och sitter här med stenhård mage och svettas. Tanken är att vi ska åka till stugan så jag borde packa, men jag orkar inte!

Min bebis gräver runt bland mina tarmar känns det som. Hon är långt ner i baken och på urinblåsan och det är inte skönt. Samtidigt är jag glad att känna av henne nästan hela tiden.