• Svipp

Augustibebis 2012

Jag studerar på distans och har av FK fått veta att det inte är några problem att ta ut FP och CSN samtidigt. Eftersom det är distans kan jag ju plugga andra tider, kvällar och helger och alltså vårda barnet dagtid. Nu vill jag har mina andra barn i barnomsorgen under dagarna och då kan jag ju inte ta ut FP alla dagar, men har iaf tänkt ta ut fre-sön. Frågade på kommunen om det ändå gick bra att jag hade barnen på förskola/fritids och hon sa att hon inte brydde sig om en dag i veckan...så det var ju snällt.

• Svipp

Tira - Klart du får skriva av dig här. Det är ju det som är så bra med dessa forum, det finns alltid nån som har tid att lyssna. Jag kan inte föreställa mig hur du har det men jag känner för dig. Kram.

• Svipp

Naimis - det är inte lätt! Jag får oxå mycket kramp på nätterna, riktigt jobbigt! Men drömmen om matkassen fick iaf mig att skratta!

• Svipp

Godsbit - jag blir både stressad och får ont i kroppen av att bara läsa om den där arbetsdagen. Fy vad jobbigt!

Jag vill oxå beklaga mig. Var ut med hunden vid lunch och vad gör hon? Rullar sig i nyskiten hundskit så hela hon blir härligt insmetad. Hon har massor av lurvig lång päls så det var bara att ställa henne i badkaret och börja tvätta och sen klippte jag av nästan alltihop. Hon blev jättesöt, som en liten valp. Men det tog två timmar och var inte någon bra arbetsställning, dessutom har jag två barn på 4 och 6 som ska torkas i rumpan och diverse samtidigt, så det var ingen lek. Nu är jag helt slut och sitter här med stenhård mage och svettas. Tanken är att vi ska åka till stugan så jag borde packa, men jag orkar inte!

Min bebis gräver runt bland mina tarmar känns det som. Hon är långt ner i baken och på urinblåsan och det är inte skönt. Samtidigt är jag glad att känna av henne nästan hela tiden.

Åderbråck på vänster blygdläpp, superont i vänster ljumske, trött och mycket sammandragningar. Jobbigt, men trots detta mår jag så grymt mycket bättre än mina tidigare grav eftersom jag knappt känner av foglossningen längre. Den har liksom gått över. Konstigt och fantastiskt! Så sammanfattningsvis är jag ändå superglad!

• Svipp

Mina barn sover alltid ute på dagarna därför använder jag regnskyddet i princip varje dag. Sätter på det i fall att det skulle börja regna när de står där ute. Dessutom blir det ju som vindskydd oxå.

Angående sex så är det väldigt torftigt hör oxå men det händer väl nån gång då och då under Bolibompa att vi tar en liten snabbis. Har ingen ork på kvällarna så det måste isf ske på dagen/em. Tidigare under graviditeten tyckte min man det var jobbigt att vi hade sex så sällan och han kunde va riktigt tjurig, men nu när jag har bråck i musen och div annat så kramar han bara om mig i stället och är nöjd med det, känns himla skönt.

V 30 idag! 77 dagar kvar! Känns bra!

• Svipp

Just hemkommen från bm och vill ju oxå redovisa mina siffror, inom parentes är för 4 veckor sedan:

V. 29+1 (v. 25+1)
    HB 130 (122)
    110/65 (100/60)
    Hjärtljud 148 (148)
    Sf 27 (25)
    Socker 4,7 tror jag.
    Vikt 81 (79) (+5 kg sedan +)

Ska dit imorgon och lämna urinprov, glömde ta med idag. Har ju så mycket sammandragningar och hon tyckte att vi skulle skicka en odling även om det inte visar något på stickan. Hon förmanade mig att ta det lugnt oxå men jag kan inte, det är så mycket jag vill göra och har dessutom 2 barn hemma hela dagarna.

Hon tyckte att sf-måttet var lite lågt, jag låg över kurvan sist och hamnade nu under, så jag ska dit om två veckor och kolla så det ökat till dess. Bebisen ligger med huvudet upp, så det är inte så konstigt att jag känner sparkar långt ner i rumpan.

Det var min redovisning för denna gång!

• Svipp

Sommaren - det är verkligen helt sjukt hela denna vagn-historia. Hoppas han skäms ordentligt när han kommer.

Fransyskan - vilken mardröm att inte få bestämma något själv. Det hade jag nog inte fixat.

Min helg har varit helt galen. I fredags bröt sonen armbågen och han och jag spenderade hela dagen på sjukhuset. Vi kom väl hem vid 22. Han är gipsad nu men jag väntar att de ska ringa från ortopeden om det blir någon operation.
    I lördags gifte sig min svåger med dunder och brak och det har varit en massa runt det. Det var superkul men jag är helt slut. Vi kom hem kring 2 på morgonen och gårdagen gick åt till att turas om att sova.

Hoppas resten av sommaren blir lugnare, för nu orkar jag inte hålla igång så här längre.

• Svipp

Grattis till lilla tösen!! skönt att allt verkar gå bra trots den tidiga ankomsten.

Vi har åkt till stugan över helgen och nu när vi packat upp och fått i oss lite mat är jag helt däckad. Har skickat ut man och barn för att fiska så jag bara får ligga här och vila...skönt och halvt medvetslös. Glad midsommar alla goa mammor!

• Svipp

Jag sover ganska bra, vaknar bara en gång om natten och går upp och kissar och ibland äter jag en banan när jag är vrålhungrig. Det besvärliga är att vi bor på stugan och jag måste ut till en annan stuga för att kissa och det betyder gå i en massa trappor. Tur att det är ljust här dygnet runt. Och det är värt det för det är då fantastiskt att no här på sommaren! Trodde inte att det skulle gå pga fogarna, men denna tredje graviditet är ju så mycket enklare än de två tidigare.

Tjockisbullen - Tänkte svara det som du för ett tag sen frågade om alla förlossningar startar detsamma för samma kvinna. Det är säkert olika, det har du redan fått svar på. Vill bara säga att jag har erfarenhet av heeelt olika starter och i olika veckor. Med första barnet gick vattnet v 37+0 men jag fick bara svaga värkar efteråt. Eftersom hjärtligen gick ner fick jag dropp för att skynda på det. Andra gången trodde jag naturligtvis att jag skulle få lite innan bf igen och väntan blev fruktansvärd eftersom hon inte behagade att komma förrän v. 41+1. Det startade med värkar och då tog de tillslut hinnorna för att skynda på det lite. Så det är bara en varning att inte ta för givet att det blir likadant som förra gången. Det finns inga garantier för det.

• Svipp

Idag är det exakt 2 månader till bf för mig! 61 dagar. Längtar....

Haft en skitnatt men nu måste jag upp. Barnen har nyss vaknat och ligger och pratar i sin våningsäng. Jag ska till bm idag och mäta sf-måttet eftersom det dalat för två veckor sedan. Om en vecka är det ultraljud för koll av moderkakans placering...längtar så mycket efter att få se lillan igen! Är inte särskilt orolig för moderkakan, som ni skrev är det ju väldigt sällsynt att den ligger för när det är dags att föda. Skönt ändå att de kollar upp det.

Svar på tråden Augustibebis 2012