• Svipp

Augustibebis 2012

Jag tar inga vitaminer eller järn eller annat. Det enda jag tagit var folsyra fram till v 12. Min bm frågar inte heller. Bara man äter varierat borde det ju räcka. Blodvärdet låg på 130 sist så jag behöver inte järn heller enligt henne. Skönt att slippa knapra piller.

• Svipp

Nu har jag pratat med bm om min vikt och hon sa att det var bra om man gick upp 0-2 kg under första 25 veckorna eftersom man ofta går upp mycket efter det. Så hon tyckte bara att det var bra, så länge jag äter och mår bra. Man kan ju bli ganska deppig av att inte äta, det var väl det hon tyckte jag skulle se upp med. Äter ju ofta, men bara precis så jag inte är hungrig längre eftersom jag liksom inte har ro att äta mer. Men det löser sig nog. Alltid skönt att bli lugnad av bm.

Ser att ni pratar om bilbarnstolar/babyskydd. Igår tvättade jag upp klädseln på vår och min flicka provade sätta sin Skrållan där sen. Var ju ett tag sen jag använde den så det var bra att öva. Vår är ju sex år och har bara trepunktsbälte. Har dagens fem? Vet inte om den anses för gammal? Känns väldigt onödigt att köpa en ny, när denna ser som ny ut. Men det är ju säkerheten man måste tänka på... Vet ni?

• Svipp

Det är så skönt att läsa ert gnäll här! Inte för att jag vill att nån ska ha ont/besvärligt/deppigt, men det är så skönt att känna att det inte bara jag som har det jobbigt just nu. Så gnäll mera!

Jag har det jobbigt med skolan, mest för att jag inte hinner med den då min dotter bara är sjuk. Sen om jag HAR tid (som just nu några timmar) så är det helt omöjligt att koncentrera sig. Dels för att bebisen gör sig påmind men framför allt oron över min dotter. Har litteraturseminarium imorgon på två böcker som jag inte läst. Hinner jag ju aldrig. Suck...!

• Svipp

Nu tar jag upp det vi pratat om många gånger men vi behöver hjälp! Vill så gärna bestämma ett namn snart så vi kan kalla bebisen något annat än just bebisen. Vill inte ha råd från någon vi känner just för att slippa alla negativa kommentarer. Men här är det ok känns det som. Syskonen heter Aron och Ester och jag undrar vilket namn av följande ni tycker passar bäst eller om ni har något annat lysande förslag:

Sigrid
    Astrid
    Jana
    Mira
    Svea

De är inte i någon favoritordning eftersom vi inte har någon favorit.

• Svipp
    Albasmamma skrev 2012-05-03 09:07:26 följande:
    Jag gillar namnet Selma, men det kanske inte är vågon favorit hos er. Annars av era förslag gillar jag Svea bäst.
    Jag gillar oxå Selma, men det ratar min man av den knäppa anledningen att hans kusins katt hette det. Obestämd Gillar också Svea mycket. Passar inte jättebra med vårt efternamn men jag funderar på att strunta i det, har nämligen gillat det länge.
    Tack för åsikter!
  • Svipp
    Something01 skrev 2012-05-03 09:07:56 följande:
    Mira tyckte ja passa in bra där :D
    Ja, Mira passar  bra även till vårt efternamn. Hmm...
  • Svipp
    Randiga Rut skrev 2012-05-03 09:12:11 följande:
    Jag tycker helt klart Sigrid! Aron, Ester å Sigrid känns som en riktigt fin kombo!! ;)
    Ja, det gillar jag oxå! Å vad svårt!
  • Svipp
    isaochbel skrev 2012-05-03 09:15:36 följande:
    Svipp: Säger som Randiga Rut: Sigrid är jätte fint ill de andra namnen :o)
    Två på Sigrid. Jo, när jag säger det högt låter det väldigt bra.
  • Svipp

Vad ni är gulliga som svarar så fort! Känns som jag kapade tråden...sorry isf.
    Minime - Gör jag med!
    7eHimlen - Ja, har inte tänkt på att Astrid och Ester är likt. Då kan jag ta bort ett namn, skönt! Juno var fint..hmm...

• Svipp

Ska ta ett snack med gubben min ikväll men nu känns det som Sigrid eller Mira. Tack för era åsikter!
Svar på tråden Augustibebis 2012