• Svipp

Augustibebis 2012

Man får be om hjälp med det, precis som med det mesta andra. -Kan du..., skulle du kunna..., var så snäll och.... Bara vänja sig...

• Svipp

Jag vet inte vem som frågade om när det liksom skakar i hela magen men jag har iaf fått höra från en bm att det är barnet som liksom ryser efter det kissat.

Kände oxå hicka idag för första gången, så mysigt!

• Svipp

Jag pluggar till förskollärare och har en termin kvar av utbildningen när bebisen har kommit. Inte så bra tajmat, men vi har försökt länge och nu råkade det bli så. När jag går på sommarlov den 1:a juni så tar jag ut föräldradagar för mina äldre barn. Klarar mig på dem fram till 20 augusti, sen har jag slut och måste börja ta från bebisens dagar. Är beräknad 27:e. Höstterminen ska jag jag fortsätta plugga på 100%, om det går, det är på distans och min man jobbar 100 %. Till våren 2013 har vi inte bestämmt än, det beror på om jag klarar att plugga samtidigt som jag har en liten. Om inte fortsätter jag den våren. Eventuellt läser jag på 50%, man vill ju hinna njuta av bebisen också. Sen blir det nog inskolning när bebisen är 1 år och jag kan börja jobba lite. Vi får se hur det känns. Mina äldre barn har fått vara hemma tills de varit 1½ år men de är födda i mars och april. Inte så lätt att få en bra plats i januari heller, inte så många barn som slutar och lämnar plats. Eventuellt får min man vara hemma. Ja, mycket är oklart än så länge...

• Svipp

Oxle bo - min flicka på 4 har oxå schalaksnsfeber och vi har börjar med Kåvepenin idag. Igår avslutade hon en annan kur med penicillin mot uvi och stjärtfluss. Jag är så less! Framförallt på oron på nätterna, jag sover knappt något. Sen nyår har nån i familjen varit sjuk. Lunginflammation, bihåleinf., öroninf., magsjuka osv. Detta är verkligen inte vårt år! Och jag som hittills varit så glad att vi knappt varit sjuka alls tidigare. Nu kommer allt på en gång. Blääää...
    Så, nu fick jag oxå klaga lite!