banana81 skrev 2012-03-29 11:33:20 följande:
Nu är jag tillbaka efter RUL! Det var väldigt suddigt för precis som ni har sagt till mig så har jag moderkakan i framvägg! Eller är det livmodern..? Haha, ja va så nervös där så jag minns knappt vad han sa! Han kunde inte mäta allt så bra som han ville så vi ska dit igen. Han ville flytta bak mig 2 veckor!! Men förhoppningsvis så kan han mäta bättre nästa gång så jag inte blir flyttad så mycket!
Bilderna var som sagt suddiga men både jag och läkaren såg minsann nåt som stack ut!! Hihi!!
Kul med en liten grabb! Och kul att få göra ett till ul. När blir det?
Sommaren12 skrev 2012-03-29 11:35:49 följande:
Välkommen TinTixie!! Alltid kul med nykomlingar!
kimberly.nu är min blogg om du vill spana in!
Astro: I AGREE!! Har visserligen inte fött barn tidigare men som jag känner nu är lustgas den enda smärtlindring jag kan tänka mig. Är positiv till att prova akupunktur och bad också men har förstått att effekten inte är densamma utan bara tar udden av smärtan om man har tur, så jag ser de som komplement. Vill undvika epidural, tycker det verkar himla obehagligt.
Av egen erfarenhet av både förlossning med och utan epidural så rekomenderar jag verkligen att försöka utan. Alla är olika, så jag talar ju endast om hur det var för mig. Jag fick vänta en timme innan läkaren kunde lägga den efter jag bett om att få en och hann nästan få panik av att väntan. Sen när jag fick den var det ju skönt (men mest läskigt) en liten stund, men när själva krystandet skulle till så kände jag ingenting. Jag visste inte när jag skulle krysta utan tog bara i och hade ingen känsla av hur min kropp ville göra. Det var väldigt obehangligt att bara krysta på måfå.
Andra förlossningen hade jag bara lustgas, fast den hade dom glömt att skruva upp fick jag veta i efterhand, så det blev mest en grej att andas i. vilket iofs var bra. Jag hade även läst på mer och visst vad som hände i min kropp, kunde andas och dessutom känna allt som hände. Visst gjorde det helvetes ont där vid 9-10 cm, men hips vips var det över och krystvärkarna tog vid och jag hade kontoll. Bm sprayade nå bedövningsspray mot spänningarna, vilket var bra och sen var min lilla flicka där hos oss. Jag kände mig dessutom som en superkvinna, haha!