Augustibebis 2012
Ni är bäst! Tack vare er har vi nu bestämt oss för att hon ska heta Sigrid Elisabet med Sigrid som tilltalsnamn. Elisabet heter farmor. Så tusen tack!
Ni är bäst! Tack vare er har vi nu bestämt oss för att hon ska heta Sigrid Elisabet med Sigrid som tilltalsnamn. Elisabet heter farmor. Så tusen tack!
Roos26- skönt att det ser bättre ut nu! Slipper du vara sängliggande då? Jag har oxå moderkakan för öppningen men ska få gå på ett extra ul i v 32 och kolla så den växt uppåt. Bm sa att det handlar om promille i antal som blir tvungna till kejsarsnitt pga av det så jag är inte särskilt orolig. Alltid kul med extra ul dock!
7eHimlen - jag har 116 dagar kvar idag. Känns oxå som en evighet! Helst när sommaren inte ens riktigt är här och den ska i princip vara slut när det är dags. Jag bor i Norrbotten. Tänker man så känns det oändligt. Men 16 veckor är ju inte så mycket! ;-p
Roos26 - ja, det var så hon menade, att för de allra flesta växer den sig uppåt och då kan man föda som vanligt. Jag kanske uttryckte mig otydligt. Jag vill verkligen inte föda med kejsarsnitt, min mardröm, så det är bäst att jag är en av alla dessa där den växer upp.
Jag håller med om att det borde vara ett rul till senare i graviditeten. Mycket kan ju hända från vecka 18-20 fram till födseln.
Ellenbmt - hahaha! Förlåt att jag skrattar men det där lät så roligt! Jag har själv samma problem.
Jag undrar om någon har någt bra tips på en amningsbh som man kan sova i utan att det känns som ett fängelse? Jag hatar att sova i bh, det skaver och har sig, men har aldrig hittat något bra alternativ. Man kan ju inte sova utan något som ser till att inte hela sängen blir blöt.
Angående förlossningen så längtar jag nå så fruktansvärt! Efter hela upplevelsen, förutom möjligtvis avslag, ont i muffen, ömma bröst och dylikt som kommer efteråt. Men själva förlossningen är ju världens grej och då får vi äntligen träffa Sigrid! (som ni förstår har jag till största delen mest positiva erfarenheter) På sjukhuset där jag ska föda får bara pappan och syskonen hälsa på pga rs-virusrisken. Men det känns bara bra. De andra kan gott vänta några dagar.
108 dagar kvar...alldeles för länge...
Å jag så arg! Hade skrivit ett långt svar till dig 7eHimlen och så hänger sig datoreländet!! Nu hinner jag inte skriva om allt, får göra det sen.
Har inte varit in här sen i fredags och det tog nästan två timmar att läsa ikapp, så det får inte upprepas!
Ni har hunnit behandla mycket här sen dess.
Stort grattis till Angelica! Vilken fin tjej du fått.
Tack för alla tips om vad man kan sova i när man ammar. Ska kolla upp det.
Idag var jag hos bm och allt var bra.
Jag känner fortfarande som att jag är i början av graviditeten och att det är superlänge kvar innan vi har vår bebis här. Vågar knappt prata om henne för det känns ff som att jag kan få missfall eller att jag liksom inbillar mig. Det blev lite mer verkligt när Angelica nu fått sin bebis och när bm idag gav mig en broschyr om amning. Men ändå, kommer vi verkligen få en bebis?
Gillar verkligen Sixten, ett av mina favvonamn. Känner en fantastiskt charmig liten kille som heter så dessutom.
Har oxå blivit trött på sistone, och även så där hungrig som man var början. Hade blodvärde på 122 idag när jag var hos bm men hon sa att jag kunde börja med järn varannan dag eftersom jag är så trött. Har ju bara gått upp 2 kg sen inskrivningen oxå, så bebisen har tagit från mina kärlekshandtag. Gissar att hon behöver mer nu, för jag är alltid hungrig.
Härligt med hockeyn, nu är det sängen som gäller! Gonatt tjejer!
Jag har det så lyxigt så jag hat nyss vaknat och sitter med frukost på altanen i solen. Bara ett av två barn har vaknat. Vi hade gäster igår och det blev väldigt sent. Barnen somnade först vid 22.30 och vi spelade sällskapsspel till 2.30. När de gått hem kunde jag dessutom inte sova, hade så ont i magen (maten).
När jag gick på toa nu på morgonen och precis var färdig så sa det KABRAK i mitt blygdben och det kändes som någonting hoppade ur led. Tog inte jätteont men kändes superläskigt. Har aldrig varit med om det förr. Någon som vet?
Sen börjar jag oroa mig för lilla gumman imagen som knappt rör sig alls på flera dagar. Även fast jag trycket på magen, dricker kallt vatten osv.
Novixi - nu minns jag inte riktigt vad du skrev och jag surfar på ett segt internet så jag orkar inte leta, men du hade sfmått 24 va? Vilken vecka? Jag hade 25 i v 25. Sen beror det mycket på vilken barnmorska som mäter. Förra graviditeten hade jag olika bm och det blev helt konstig kurva eftersom de mätte olika. Pga detta fick jag gå på tilväxtultraljud och där sa de att hon skulle va ca 10% mindre än genomsnittet, ut kom en alldeles normal tjej på 3,5 kg. Visst är det bra att de kollar men även experterna har inte koll på allt.
Eftersom det varit så stilla i min mage några dagar och magen varit stenhård så ringde jag förlossningen och de bad mig komma in. Jag hann bara ringa och ordna barnvakt så startade världens diskodans i magen.
Så idag vilar jag mig istället och njuter av alla sparkar. 100 dagar kvar idag!