• Svipp

Augustibebis 2012

Nu har jag varit hos bm och magen har växt ordentligt på två veckor, från 27 till 30. Känns väldigt bra och jag har känt det själv oxå. Däremot känns det väl sådär att bebisen ff ligger med huvudet upp. Hon har iaf inte sjunkit ner och fastnat i säte vilket är bra men bm sa oxå att ju längre de ligger med huvudet upp ju mer bekväma kan de bli och vilja ligga kvar så. Är ju bara i vecka 32 än så hon har fyra veckor på sig att vända sig innan man gör något åt det enligt bm. Får se till veckan på ul hur det ser ut.

• Svipp

I morgon ska jag få se lilla gumman i magen igen. Moderkakans placering ska kollas. Är inte särskilt orolig över den utan ser mest fram emot att se bebisen igen! Hoppas de tar sig tid att kolla att allt är ok med henne när jag nu ändå är där.

Nu: sova! Zzzz...

• Svipp

Jag har oxå slutat med mina Niferex, får bajsa max en gång i veckan och det är inte kul. Har ju ganska bra värden ändå, ligger på typ 125.

Igår var jag på ultraljud för att kolla moderkakan och den hade växt uppåt så det var ju skönt att höra. Bad honom kolla tillväxten oxå eftersom min sfkurva gått neråt och alla kommenterar hur liten mage jag har. Så det gjorde han och uppskattade vikten till 2 kg och det betyder 3,5 kg vid bf. Han sa även att måtten visar på vecka 34+ istället för 32+ som jag är i. Hoppas så klart att det betyder att jag inte behöver gå över en massa dagar. Men måtten kan man ju som sagt ta med en nypa salt...

Det var så mysigt att få se henne igen! Hon låg med huvudet ner och sög på sin hand. Håret stod rätt upp! han visade även med 3D men det var för mycket i vägen för att få en bra bild. Däremot fick jag en fin vanlig bild. Önskar jag kunde visa i bildtråden men bor på stugan och har ingen dator.

Nu längtar jag ännu mer efter henne!!

• Svipp

Sommaren - ja, det visste inte jag heller men det var bland det första han visade mig. Och det syntes tydligt när han uppmärksammade mig på det. Så fråga om de kan visa dig. En kul detalj!

A R - ja, det var jättekul! Jag har oxå BF i slutet av augusti så vi lär ju få vänta lite längre men då hinner vi bli riktigt taggade av att se de andras bebisar...och kanske lite avis oxå.

Idag är det varmt ända hit upp till Piteå och det känns underbart eftersom vi med undantag för midsommarehelgen bara haft regn och rusk. Jag har till och med klippt en del av gräsmattan idag. Lär jag väl få sota för ikväll, men jag är så glad att jag är så pass rörlig och smärtfri så jag kan inte låta bli. Jag är så förundrad hur samma människa som är gravid med samma man kan ha så otroligt olika graviditeter. Vad kan det bero på? Jag njuter iaf.

• Svipp

Jag känner mig bara less och ledsen och uttråkad. Alla vänner skriver på fb hur de har middagar och fester och utflykter tillsammans men aldrig att någon ringer och vill ha med oss. De kanske tänker att jag inte orkar eller har lust men de kan väl fråga iaf. Orkar inte ställa till med en massa själv men när jag inte är gravid bjuder vi ofta på alla möjliga tillställningar och då kommer alla minsann. Men nu när vi skulle behöva få bli bortbjudna så har aldrig telefonen varit så tyst. Sjukt besviken är jag. Det är bara en kompis som ringt på flera månader och hon var helt chockad att jag redan är i v 33.

Borde kanske bara våldgästa, men det känns inte bra. Är väl lite extra känslig just nu oxå men ändå...

Upplever ni att vänner håller sig undan när ni är gravida? Att man inte är lika kul att umgås med? Jag är ju ovanligt pigg och skulle visst vilja åka på fest eller middag.

• Svipp

Kampis - aj, vad ont! Jag vågar inte ansa muffen längre, har massa åderbråck så det får helt enkelt växa igen.
    Jag funderade på att skriva något sådant men vågar inte riktigt. Skickade ett meddelande till mina tjejkompisar att jag tycker vi ska gå ut och äta tillsammans till veckan. Då slipper jag ju laga mat eller bjuda in mig hos nån annan. Hoppas någon nappar nu.

Ellenbmt - men fy, det var då ännu värre! Ta för givet att det är du som ska vara hemma med dottern. Då hade jag blivit riktigt arg. Kan ni inte få barnvakt ibland då så båda kan gå? Eller så får gubben stanna hemma och du gå.
    För mina barns skull är det ingen fara, det finns gott om barn runt omkring oss (grannar) som de kan leka med. Men jag vill oxå umgås!!

• Svipp

Oj vad mycket som verkar vara på gång för er. Ring och fråga. Man kanske känner sig dum men det är ju deras jobb att svara på frågor och man mår alltid bättre efteråt.

Det brukar inte vara mycket fester bland mina vänner heller, mest middagar där hela familjer är med. Men så här på sommaren händer det att någon bjuder på en gammal hederlig fest och dit tar man inte barn. Ikväll är det just en sådan fest och jag fick veta det genom att läsa på fb och vi är inte bjudna och jag blev jätteledsen och bröt ihop. Nu har jag gått och blivit förkyld idag så jag är väl inte så sugen länge men det känns ändå surt. Nåja, nu har jag sovit och ätit och är på bättre humör. Men nog är man känslig alltså!

• Svipp

Håller tummarna för dig MiniMe!

Natlup -wow! Vilka polare! De ska du vara rädd om.

Hoppas alla (förutom MiniMe som vi hoppas ska föda barn) får sova hyfsat bra i natt! Nu ska jag försöka sova bort min förkylning. Gonatt!

• Svipp

MiniMe - jag läste en tråd som handlade om detta och blev helt förstörd. Kan inte föreställa mig något liknande. Nästan så man vill stanna hemma och inte ha något med sjukhuset att göra. Nu har jag ju fött två ggr på samma ställe och vet att bemötandet där är väldigt bra men nog blir man mörkrädd när man läser om övergrepp vid förlossningar.

Jag har BF den 27 augusti så mig är det ännu mer synd om...haha! Idag har jag iaf varit hem från stugan och packat väskorna så gott det går så jag slipper stressa över det. Hade tänkt städa ordentligt där hemma oxå men energin fanns inte. Så nu är jag tillbaka i stugan och borde ta tag i städning här...om en stund...eller två...

• Svipp

Ååå...jag har blivit så förkyld...bläää.
    Tur att denna tråd finns så man har något att läsa mellan snytningarna. Har köpt några böcker som jag tänkt läsa i sommar, men alla små stunder jag kan ta mig för att läsa något går till denna tråd.

Jag har oxå fått veta att man ska ringa ambulans om bebisen inte är fixerad och vattnet går så det är nog inte bullshit.

Imorgon ska jag till bm men jag vet inte om jag törs åka dit och snora ner henne, vi får se. Vecka 34 nu iaf! Tjohoo!

Svar på tråden Augustibebis 2012