Augustibebis 2012
Ja herregud...jag hade en hel uppsättning ytterst förvånade höns och ankor som publik igår när jag kräktes på väg ut för att mata hönsen. De skrockade vältigt beklagande inbillar jag mig.
Ja det ska bli härligt att kunna njuta av mat igen...nu vill jag bara äta glass eller rostat vitt bröd med smör.
I vanliga fall lagar jag mat flera timmar varje dag... är en sådand är som gör ALLT själv från grunden tom. odlar det mesta själv. Men nu får familjen leva på blodpudding och gröt om inte sambon orkar fixa något för jag klarar inte ens av tanken på att stå i matoset.
Vi som köpte en halv gris precis innan jul.. men det håler ju ganska länge i frysen.
Jag har också kapat till mig en bunt mammakläder begagnat. Köpte en del redan när jag planerade barn och var på höstens kvartersloppisar/bytardagar för 10-20 kr plagget. Har också fått överta fem par mammatights av en kompis...perfekt!
Sedan har jag köpt ett fåtal nya plagg på rean.
Mammakläder har ganska bra andrahandsvärde på Tradera så köper man billigt kan man få man igen pengarna sedan.
Jag har faktiskt även köpt några babykläder...det låter ju galet tidigt men det var halva outletpriset...typ 20-30 spänn för en body som kostat 225.
Vi köper alltid saker långt i förväg...overaller och skidor på våren och utemöber på hösten osvosv... så det känns inte så galet för oss som det kanske låter för andra. Vi har bra med förvaringsutrymmen (egen lada bla.) så man kan stuva undan saker.
Idag mår jag förresten mycket bättre och har kunnat ta med min yngste son på badhuset. SKönt, känns inte som om jag fixar roligaste jullovet just nu¨och sambon jobbar. Igår tog mormor med dem på bio så det är bra att man har ett närverk runtom. Storbarnen for till sina "andra förädrar" igår så nu blir det några lugnare dagar.
Ja jezus... ringa MB ska man ju ocskå....jag glömmer det varje dag och kommer inte på det förrän telefontiden är slut.
Vi väntar ju fyran...men våra stora är gamla nog att förstå och ta hänsyn,
Min största ångest är dock att lillen (5 år) får så ånga dagar på dagis i vår när jag ska jobba heltid för höjd SGI. och storbarnen får ju också klara sig själva mer. Men det är trots allt bara ett halvår peppar jag mig med.
Jag har fått recept på lergigan ska hämta ut ikväll tänkte jag. Vill inte ta för mycket mediciner och annat men det kanske kan lindra de värsta dagarna i alla fall.
I mitt län blir alla erbjudna KUB. Har inte gjort det förut men kommer nog tacka ja för att få göra det vul som ingår.