• Ari Gold

Alltså jag MÅSTE bada bubbelpool i jobbet, så det kommer jag göra likförbannat. Så farligt kan det väl inte vara om man är i en kort stund och de rengör jätteofta?

• Ari Gold
    Sonrisa skrev 2011-12-12 19:28:04 följande:
    Vad jag har förstått så är det risken för infektioner som är farlig också. Det är ju ofta höga bakteriehalter i bubbelpooler, men rengörs den ordentligt ska det säkert vara ok.

Nyfiken bara - vad har du får jobb som gör att du måste bada bubbelpool? *avundsjuk* Flört

Jobbar som resurspedagog med autism i förskola. Då ingår det att åka och bada, och för personer med autism är det väldigt viktigt att allt är som vanligt. Vi bubblar alltid, då är det svårt att plocka bort det momentet utan att det uppstår oro.

Brukar inte jobba med såhär små elever, men den största fördelen med det är att man kan sova middag!Cool Det utnyttjar jag till fullo just nu.   
  • Ari Gold
    Gadget skrev 2011-12-12 20:40:14 följande:
    Jag mådde illa idag över tanken på blomkål och broccoli som jag annars älskar. Hade dessutom båda hemma så jag kokade en stor omgång soppa till sambon på det. Det var äckligt bara att smaka av. Själv åt jag potatis och sill, men det var inte heller gott.
    Korv tycker jag dock är toppen just nu. Fett, stekt, och salt gillas här.
    Har (tyvärr) heller inget problem att äta choklad vilket vi för tillfället har massor av hemma.
    Och så blev jag sugen på paprika förut när ni skrev att det var dåligt pga gifter. Gäller det även ekologisk?
    Nej, alla ekologiska grönsaker är obesprutade.

Går att läsa lite mer här: http://www.dn.se/debatt/vindruvor-och-paprikor-ar-rena-giftcocktails 
  • Ari Gold

Jag hade ett tidigt mf precis innan denna graviditet och det gör mig också extra orolig. Vet att risken inte är större att få mf igen men logiken är ju liksom inte det som styr just nu. Försöker att inte tänka för mycket på det.

• Ari Gold