• Ari Gold

Alltså jag MÅSTE bada bubbelpool i jobbet, så det kommer jag göra likförbannat. Så farligt kan det väl inte vara om man är i en kort stund och de rengör jätteofta?

• Ari Gold
    Sonrisa skrev 2011-12-12 19:28:04 följande:
    Vad jag har förstått så är det risken för infektioner som är farlig också. Det är ju ofta höga bakteriehalter i bubbelpooler, men rengörs den ordentligt ska det säkert vara ok.

Nyfiken bara - vad har du får jobb som gör att du måste bada bubbelpool? *avundsjuk* Flört

Jobbar som resurspedagog med autism i förskola. Då ingår det att åka och bada, och för personer med autism är det väldigt viktigt att allt är som vanligt. Vi bubblar alltid, då är det svårt att plocka bort det momentet utan att det uppstår oro.

Brukar inte jobba med såhär små elever, men den största fördelen med det är att man kan sova middag!Cool Det utnyttjar jag till fullo just nu.   
  • Ari Gold
    Gadget skrev 2011-12-12 20:40:14 följande:
    Jag mådde illa idag över tanken på blomkål och broccoli som jag annars älskar. Hade dessutom båda hemma så jag kokade en stor omgång soppa till sambon på det. Det var äckligt bara att smaka av. Själv åt jag potatis och sill, men det var inte heller gott.
    Korv tycker jag dock är toppen just nu. Fett, stekt, och salt gillas här.
    Har (tyvärr) heller inget problem att äta choklad vilket vi för tillfället har massor av hemma.
    Och så blev jag sugen på paprika förut när ni skrev att det var dåligt pga gifter. Gäller det även ekologisk?
    Nej, alla ekologiska grönsaker är obesprutade.

Går att läsa lite mer här: http://www.dn.se/debatt/vindruvor-och-paprikor-ar-rena-giftcocktails 
  • Ari Gold

Jag hade ett tidigt mf precis innan denna graviditet och det gör mig också extra orolig. Vet att risken inte är större att få mf igen men logiken är ju liksom inte det som styr just nu. Försöker att inte tänka för mycket på det.

• Ari Gold

Det blir ju alltid väldigt många i sådana här trådar då det helt enkelt är många totalt sett som får barn i samma månad. Jag tror man får rätta sina förväntningar efter det.

Om man vill ha något mer intimt finns det ju oftast trådar för respektive stad tex "sommarmammor i Norrköping" eller "BF augusti Stockholm" eler något. Brukar vara kortare tidsintervaller ju större stad det är.

• Ari Gold

Jag tycker polarn o pyret har snygga mammakläder. Är dock aldeles för snål/ekonomiskt för att kunna tänka mig köpa mammakläder till fullpris. Det ska vara begagnat, eller halva-priset-på-reapriset eller något sådant i så fall.

• Ari Gold
    Augustimamman skrev 2011-12-15 16:25:50 följande:
    Är ju ingen vagnfantast, har aldrig haft nån, men verkligen ALLA jag sett som ska föreställa svarta blir typ bruna eller grådassiga efter ett tag i solljuset. Finns det något undantag ni som vet mer? Jag tänker nog satsa på en i färg, tycker det kan liva upp lite. Flört

Det är lite som ett lotteri, även på samma märke kan tygkvaliten variera jättemycket från år till år (så har det varit på Emmaljunga till exempel).

En av fördelarna med att köpa begagnad vagn tycker jag är att man faktiskt ser hur de åldras och slipper riskera få en dålig årgång.

Annars är det inte så svårt att färga om de blekta delarna på suflett/armstöd om de är helsvarta - ifal de skulle blekas. Mönstrade tyger är däremot svårt så en märk mönstrad suflett skulle jag undvika.   
  • Ari Gold
    Sandrina skrev 2011-12-15 15:49:20 följande:
    Vill egentligen inte börja titta efter saker än, men det är ju såå svårt att låta bli!

Har i alla fall hittat min drömvagn nu!! :) Fast vill ha andra hjul! Har alltid tänkt mig en svart men denna färg var verkligen hur fin som helst!
    Har dock inte sett den i verkligheten, så vet inte så mycket om den! Men fin att titta på i vilket fall som helst!
    Det är en Brio Happy, någon som kan rekommendera den? :)

Jättefin färg. Jag har haft en Brio Happy (som privatvagn...annars har jag väl totalt haft de flesta vagnsmodeller kortare perioder för provkörning då jag sålt beg. barnvagnar i större skala). 

Jag skulle kunna tänka mig en Brio Happy igen, och då gärna i den färgen, om jag hittade en billig begagnad. Den har bra fjädring och bra komfort för barnet. Om jag la pengar på en ny vagn (vilket jag aldrig skulle göra så det är högst hypotetiskt) skulle jag däremot inte köpa en Kinatillverkad vagn då jag inte stödjer den typen av arbetsvilkor de har där. Så då skulle det istället bli en Emmaljunga.
  • Ari Gold

Mina grav.symptom släppte på en gång när jag började blöda. Illamående var jag dock en vecka efteråt pga hormonomställningarna.

Fick mf  (förra månaden) bara 5 dagar efter BIM så det kanske sitter i längre om man varit gravid längre, vet ej.   

Svar på tråden Augustibebis 2012