• Ari Gold

Augustibebis 2012

Poison82 skrev 2011-12-25 08:11:49 följande:
    Godmorgon alla. I julklapp fick jag en liten blödning och idag vakna jag av en gosse som spyr ner mig. God jul ;)

Låter som min jul ungefär! Min femåring spydde två gånger i natt. Verkar fullt frisk så det blev nog för mycket julmat.

Blod/blodblandade flytningar har jag haft i typ en vecka nu...helt ofarligt och inte från fostret utan troligtvis blodkärl i livmoderslemhinnan som brustit säger läkaren som gjorde VUL men jag hade hoppats det skulle ge med sig till jul åtminstone.
  • Ari Gold
    Poison82 skrev 2011-12-25 16:15:13 följande:
    Då var det dags för mig att säga hejdå.
    Jag var på akuten idag efter blödningen och allt dom kunde se var rester från en graviditet. Ska dit igen om 10 dagar och se om kroppen skött det själv eller om det blir skrapning. Är så himla ledsen
    Åh det var tråkigt att höra, jag beklagar verkligen!
  • Ari Gold
    UmmAminah skrev 2011-12-25 20:01:32 följande:
    trist med mf... aj aj va ont det gör i hjärtat...
    fick mf i nov, alltså månaden innan detta pluss. kände mej så gravid o hann leta bf juni tråd o allt o så var det bara o plocka bort. >_<
    men med lite tur ä'r du snart gravid igen poison82
    Ja samma för mig, jag hann tillbringa 4 dagar i julibarnstråden sedan gick det år skogen. Hoppas det tar sig snart igen för dig poison!
  • Ari Gold
    Novalina skrev 2011-12-25 20:30:22 följande:
    Jag vet hur det känns...

Men för min del hjälpte det att tänka att naturen är intelligent, och det va antagligen nåt fel på lillfröets utveckling, så därför skötte naturen det på bästa sätt...

Och den själen som va i din mage, kommer säkert att vilja bosätta sej där snart igen - och då slå rot riktigt bra denna ggn!

Ja så tänkte jag också...att något var fel, cellerna ville inte dela sig som de skulle, det blev inget barn för det var något som saknades. Det var tungt när det hände men efter någon vecka kändes det ganska bra och kändes rätt att börja om på nytt. Men just när det sker är det svårt att vara positiv...
  • Ari Gold
    EmelieeH skrev 2011-12-25 22:48:58 följande:
    Hej allesammans! Hoppas ni haft en toppenmysig julafton. Underbart att se sin dotter så uppspelt och glad av alla paket.

Själv har jag fått en lätt blödning med bruna flytningar. Inget jag stött på tidigare men man kunde få de i samband när man egentligen skulle få mens eller att ägget fäster sig. Är i vecka 4. Ingen riklig blödning dock. Någon mer som fått sådant?
    En fjärdedel av alla kvinnor blöder under graviditeten (dvs 1/4 av alla fullgångna graviditeter, de blödningar som är tecken på mf ej medräknade). Jag har gjort det varje graviditet, dock väldigt lätta blödningar/blodblandade flytningar.
  • Ari Gold
    lills skrev 2011-12-28 16:17:54 följande:
    Är lergigan och postafen samma sak? Har nämnligen lergigan hemma..

Nej inte samma verksamma ämne men båda är OK för gravida. Jag har testat Postafen utan effekt och tänkte prova lergigan nu.
  • Ari Gold

Jag mår också fruktansvärt illa,kräktes hela dagen igår. Idag har det varit bättre på förmiddagen men sämre nu igen. Skitjobbigt verkligen.

Svar på tråden Augustibebis 2012