• Ari Gold

Augustibebis 2012

Jag har testat lergigan comp nu och tycker det gav effekt på illamåendet. Men känner mig fortfarande aptitös...såg att det innehåller lite efedrin som ju är aptithämmande så jag undrar om det påverkar.

En av anledningarna till att jag vill ha bort illamåendet är för att kunna äta ordentligt. Jag har fettreserver att ta av men det är ju inte bra för kroppen, orken eller bebben att bara leva på bananer, glass och rostbröd med smör.  

• Ari Gold

Man kan inte förebygga bristningar genom att smörja magen, men man kan smörja om man tycker det är skönt.

Finns bla. nån olja från Weleda som påstår sig ha förebyggande egenskaper, enligt en enad läkarkår är det dock bara bluff.   

• Ari Gold
    Augustimamman skrev 2012-01-01 16:48:10 följande:
    Min kompis använde weleda och fick inga bristningar alls. Kan ju va en slump men jag tror iaf jag ska prova det. Min mage är min stolthet så vill försöka undvika tigerränderna... ;)

Ja det är en slump, det är en medicinsk omöjlighet att smörja bort bristningar. Men alla får inte det ändå.
  • Ari Gold
    Augustimamman skrev 2012-01-01 22:59:03 följande:
    Ari Gold: ja det går ju inte att smörja bort redan befintliga bristningar men jag tror definitivt att man kan förebygga så man slipper få.
    Nej det kan man inte, fråga vilken hudläkare som helst. Bristningarna uppstår inte i det hudlager du kommer åt att smörja utan i undre vävnad som inte nås av någon olja eller krämer. Men man kan ju smörja för att det är skönt, om man vill.
  • Ari Gold
    05091112 skrev 2012-01-02 11:56:15 följande:
    Börjat få blodblandade flytningar
    Har fått det med mina två minsta också samt den ofostriga och jag vet att jag har lättblödande tapp,
    Ändå blir jag så rädd. Har lite ont i ryggen också. Gosh..

Så sa läkaren att om jag skulle blöda igen ska jag åka in . Ska jag ringa? =S 

Vet hur du känner det. Har haft det alla mina graviditeter men även när jag fick mf...fast då ökade det ganska snabbt till en rikligare blödning.

Man blir ju inte mindre orolig för att man vet att det är vanligt, tyvärr.
  • Ari Gold
    Liza1989 skrev 2012-01-02 15:46:10 följande:
    Får man gå på inskrivning lite senare? Kan bm klaga om man ringer för sent?

Ja inskrivningen brukar ju inte vara så himla tidigt ändå, v. 12 funkar ju bra för det. Det är "hälsosamtal" de brukar erbjuda tidigt om man vill ha det. Känns för övrigt helt onödigt om man har varit gravid innan tycker jag.
  • Ari Gold
    Randiga Rut skrev 2012-01-02 17:05:59 följande:
    Nu börjar kräkningarna bli omöjliga att stå ut med... Igår mådde jag toppen å kunde äta lite, lugnet före stormen! Idag hjälper ingenting, har inte kunnat behålla ngt alls å postafen hjälper inte. Det ska visst finnas ngt annat man kan ta, nån som vet vad? Ska till mvc imorgon å hoppas på att få ngt som hjälper. Enligt apoteket så finns bara postafen, de menade kanske bland de receptfria? Hoppas på det...

Jag fick lergigan, funkar jättemycket bättre för mig (postafen gör mig trött men lika illamående). Det finns ytterligare en starkare medicin man kan få om lergigan inte heller funkar.
  • Ari Gold

Jag vill absolut veta könet. Har 3 pojkar sedan innan. Vill inte riskera att känna mig en uns av besviken när nya bebben kommer utan ha förberett mig på det tidigare.

• Ari Gold

För kläder/inredning är det skitsamma. Jag gillar könsneutralt och tycker för övrigt att alla färger tillhör alla barn. Tänker liksom inte börja barnens liv med att begränsa dem.

Det är mer mentalt jag vill vara beredd, eftersom jag efter tre pojkar faktiskt helst vill ha en tjen (även om det inte hindrar mig från att älska vilket barn jag än får)  

Svar på tråden Augustibebis 2012