Augustibebis 2012
Nej men man får ju 80% av sin deltidslön annars dvs jag skulle få 80% av 80% (eller lite mindre för de räknar ut det enligt någon formel). Det är därför jag gått upp i tid.
Nej men man får ju 80% av sin deltidslön annars dvs jag skulle få 80% av 80% (eller lite mindre för de räknar ut det enligt någon formel). Det är därför jag gått upp i tid.
Det får väl bli om vi flyttar ut på landet.
Såg att det pratats DOP Vi är ateister så det kommer inte på tal för vår del...tycker inte heller det är en särskilt trevlig tradition att skriva in ett barn som inte kan välja i en religiös församling. Skulle aldrig komma på tanken att skriva in dem i ett politiskt parti heller och det är precis likvärdigt. Så tänker jag.
Vi har börjat fundera lite på vilken vagn vi skulle vilja ha. Helst hade vi velat ha en äldre vagn, typ 70-80-tal. Grejen är att jag är väldigt kort =P 1,54 och jag tänker att de gamla vagnarna kanske är högre än många av de nya. Sambon är inte heller speciellt lång. Någon som vet hur det ligger till? Är de gamla högre än de nya? M.a.o kommer det se ut som jag är 10 år och ute och går med lillsyrran? Annars kan vi skippa tanken på retrovagn direkt haha.
Känner för övrigt till ett par som valde att avsluta sin graviditet pga Downs Syndrom som upptäckts vid fostervattensprov, blev gravida på nytt och fick en son som efter ett par år visade sig ha autism, epiepsi och en lindrig utvecklingsstörning. De hade rätt mycket humor kring sakens ironi själva... Men det är ju ändå rätt talande på något sätt. De allra flesta saker kan man faktiskt inte förutse. Och det brukar bli rätt bra ändå oavsett.
Jag har både köpt liggvagn och sulky...och har en sittvagn på gång...bara hon som har den vill släppa den. Är man vagntokig så är man.