• Ari Gold

Augustibebis 2012

Jag äter det som går i. Har varit rätt mycket rostat bröd med smör och halvsmält glass den senaste tiden. Bara jag inte spyr upp det är jag glad, skit samma om det är nyttigt.

• Ari Gold
    Augustimamman skrev 2012-01-08 22:39:37 följande:
    Ari Gold: har du glass på mackorna eller läste jag meningen fel nu? :D alla möjliga cravings är väl normalt nu när man är preggo! ;)

Min man sa idag att "vi inte kan fortsätta äta så här" å då mest syftat på mig. Hoppla! :S men jag instämmer, senaste veckan har det blivit pizza två gånger plus lite smågodis å chips. Dock bara två 40g påsar till mitt försvar. Å godiset var tio bitar. Men det är verkligen olikt mig. Skärpning! Har iaf hittills hållt mitt nyårslöfte och powerwalkat minst 30 min varje dag! Mannen har följt med några gånger han också. :)

Hehe... nej DÄR är jag inte riktigt än. Jag mer växlar mellan dessa livsmedel
  • Ari Gold
    Ellenbmt skrev 2012-01-09 16:02:21 följande:
    Det var i gen som svarade sist så jag testar igen;) vet någon av er hur jag ska göra för att få ett vul/ul vid inskrivningen? Känner att jag blir galen av att inte veta hur det ser ut där inne?!

Där jag bor finns det inget man kan göra för att få det, eftersom det inte finns sådan utrustning på MVC utan endast på sjukhuset och det är inte där man gör inskrivning. Tror det är liknande på många ställen.
  • Ari Gold
    Randiga Rut skrev 2012-01-09 16:53:26 följande:
    Det har synts lite blod idag... :o Vi åkte faktiskt in till kk men fick en tid på torsd., känns som en evighet ju! Jag vet att det kan vara helt normalt osv. men oron bara växer! Jag har dessutom inte kräkts på två hela dagar. Jag är i 8+5 så sjuksyrran upplyste oss snällt om att en av fem grav. slutar i mf innan v. 12, då kändes det ju bättre! Not. :(

Hon kunde istället ha upplyst dig om att var fjärde gravid kvinna (som föder ett friskt barn, se som får mf ej medräknande) blöder någon gång under sin graviditet!

Håller tummarna för dig! 
  • Ari Gold
    Strossel skrev 2012-01-09 23:01:41 följande:
    Naimisen- Det räcker med att öka arbetstiden i 6 månader för att höja din SGI. Så har jag förstått det!
    Stämmer, jag har kollat upp detta i detalj då det berör mig som jobbar deltid (och alltid har gjort i princip). Det räcker att gå upp i heltid 6 månader för att få höjd SGI, har fått tillfälligt höjd anställning til heltid pga det.

Jag vill egentligen inte jobba heltid...det finns viktigare saker än att slösa bort livet på jobb. Men det ger ganska bra utdelning för en relativt liten insatts att gå upp i heltid den där perioden.
  • Ari Gold

Du får lämna in sjukintyget nu istället. Hon kan inte neka dig lön för att det kom försent bara det är rätt datum på pappret och att det täcker hela perioden. Kontakta facket om du får problem.

• Ari Gold

På mitt jobb är de bara glada att jag är på smållen eftersom det får mig motiverad att vilja jobba mer. Jag har aldrig gått med på att ta heltid förut trots att tjänsten egentligen är heltid.

Berättade redan när jag började planera, eftersom jag behövde vara ute i god tid med att jag vill ha heltidsschema och att de inte skulle förlänga schemat för den som täcker upp för mig när jag inte är där.

• Ari Gold

Här är det väl inte direkt någon som gör något hushållsarbete känns det som... tror vi får ta och skaffa städhjälp nu om jag ska joba så mycket. Förstår inte hur heltidsarbetande får ihop vardagen faktiskt, vi har hela släkten involverade i livspusslet den här terminen känns det som.

Svar på tråden Augustibebis 2012