• Ari Gold

Augustibebis 2012

jordgubbsylt skrev 2011-12-09 20:06:51 följande:
    Jag vill också ha en riktigt snygg retrovagn :)

Tänkte inte ha någon syskonvagn. Ståbräda till stora barnet och sjal till lilla om stora behöver åka vagn.

Ja sjal och sele ska jag också ha. Kanske någon begagnad bruksvagn med bra fjädring för landsvägspromenader också, utöver en snyggretro om jag kan hitta det till vettigt pris. Shoppingvagn med snurrhjul behöver jag definitivt inte. I den mån jag går i affärer föredrar jag sele för rörelsefriheten. Men jag är liksom inte köpcentrumtypen över huvud taget. Mer loppistypen.
  • Ari Gold

Att kunna ha barnet vänt mot sig är ett 100%igt krav för mig. Till ett äldre barn skulle jag kunna ha en UJ däremot, de är OK i terräng.

Olika vagnar passar olika behöv men jag har nog en ganska klar bild av de olika modeller som finns på marknaden och vad som passar vår faljs behov.. Har ägt flera hundra vagnar under åren då jag periodvis köpt/renoverat/sålt som extraknäck bla. för att kunna förlänga föräldraledigheten senast jag var hemma. 

• Ari Gold

Har inte vägt mig på säkert två år och har inte för avsikt att göra det hellerCool

Finns så mycket annat i livet att stressa upp sig över.  

• Ari Gold

Jag mår alltid bättre på förmiddagarna men illa på eftermiddagen runt fyrasnåret. Får se hur det ska gå när jag ska jobba heltid i vår (nu är jag alltid hemma före tre).

Idag har jag i alla fall tagit tag i att städa hönshuset, mådde inte alls illa av det och det ska inte vara farligt heller vad jag har googlat mig till så det känns bra. 

• Ari Gold

Jag kommer shoppa när alla bytardagar och kvartersloppisar är i mars. Då borde RUL ha varit också.

Men jag är inte vidskeplig. Skulle det dyka upp några fina tiokronorsplagg på Myrorna eller så, då kommer jag köpa dem om det så skulle vara i vecka 7. Går det åt skogen vet jag andra som ska ha barn och det är ju liksom inga direkta pengar offrade heller.   

• Ari Gold
    fru Elle skrev 2011-12-11 21:55:42 följande:
    Naimisen; Min pappa köpte vår UJ Duo när han jobbade i USA, det märket är ju billigare i USA. Tror vår kostade under 4800 kr när han köpte den 2010. Bugaboo brukar inte vara så mycket billigare i USA, har inte varit det när jag har kollat i alla fall.

Ja UJ är rejält mycket billigare där, liksom Phil&Ted. Jag har importerat flera av vardera dels för vänner räkning dels för att sälja vidare. Är man där själv slipper man ju fraktkostnad också, då blir det superbilligt.
  • Ari Gold

Vi har i alla fall bokat sverigesemester till i sommar pga läget. Det blir ett ställe på västkusten.

Vi har varit till Jordanien och Sicilien nu under året så jag kan nog klara mig utan utlandssemester ett år. Fast en weekendresa någonstans i vår vore inte dumt. Samtidigt vill jag spara till föräldraedigheten så vi får väl se.

• Ari Gold

Jag tror inte köpemajonäs är någon fara, äggen är ju kontrollerade. Kommer kanske undvika att göra majonäs själv på egna ägg som jag brukar (är inte så mycket för halvfabrikat jag).

Annars är jag inte så nojjig över allt det varnas om, tycker råden är lite märkliga också. Finns massor av "tillåtna" saker jag absolut inte skulle äta som gravid och helst inte annars heller, tex vindruvor, paprika och andra hårt besprutade grönsaker eller frukter. Man vet ju att dessa miljögifter går över i barnets kropp vid graviditet.

• Ari Gold
    Stövelkatten skrev 2011-12-12 11:37:12 följande:

Gah, paprika har jag inte ens reflekterat över! Bra att du nämnde det. I övrigt håller jag med, ex. att man rekomenderas äta nyckelhålsmat, och dricka lättmjölk. Jag är av den övertygelsen att naturligt fett är bra för kroppen... Lättmargarin och annat hittepå får inte vara i mitt kylskåp.

Jag äter inte heller lättmargarin (eller något margarin över huvud taget) eller andra livsmedel som är processade på kemisk väg på det sätt margarin är.

Äter inte heller konstiga tillsatser eller besprutad frukt/grönsaker utom på jobbet. Fast vindruvor äter jag inte ens på jobbet. De besprutas med gifter som sitter kvar inne i själva druvan tre veckor efter besprutning så man kan inte tvätta bort det giftet. 

Svar på tråden Augustibebis 2012