Augustibebis 2012
Vecka tio är elfte veckan osv. Det beror ju på hur man säger det. Precis som när du nyss fyllt ett, då är du inne på andra året men du är ändå bara ett år gammalt.
Jag har 6 år mellan dem så det är tvärtom väldigt otätt. Har tre år mellan de andra tre, det tycker jag är ganska lagom.
I själva skogen föredrar jag bärsele men går gärna långa barnvagnspromenader i naturreservatet häromkring.
Föredrar även bärsele i affärer/köpcentrum...då brukar jag framför allt använda vagnen att lasta i mellan butiker och vill ha STORT packutrymme.
För oss var bugaboo ett väldigt dåligt val... min man höll på att kasta vagnen i diket när vi provade den. Vi bor inte långt ut på landet utan mer villaförort precis i utikanten av stan. Men landsvägar (även asfalterade) lutar ju som en svag kulle från mitten för att få avrinning av vatten från vägbanan... vilket gör att en vagn med svängbara hjul liksom hela tiden drar ut åt sidan så det krävs liksom aktiv kontroll för att få dem att stanna på vägen över huvud taget. Svänghjul är däremot bra i tvära svängar som det blir tex mellan hyllorna i en affärer eller när man kryssar mellan folk på trottoaren i Stockhiolm city. På en långpromenad med barnvagn ute i det fria gör man däremot inte så mycket sådana svängar och har ingen nytta av det.
Så bra med alla erfarna som kan allt om barnvagnar. Själv hade jag ingen aning om vad det fanns för olika märken ens. Har ju hört Emmaljunga, men annars har jag noll koll.
Har börjar kolla runt på nätet efter mammakläder. Blev förvånad över att Lindex och KappAhl inte har några. Verkar bara vara H&M om man inte vill betala hur mycket som helst. Och så blocket då... Någon som har nåt mer förslag? När brukar man behöva börja med mammakläder, ni som vet?
Ursäkta men fy faaaan vad jag är trött på att må illa hela tiden!
Jag berättade på jobbet redan när jag planerade grav. pga att jag ville gå upp i heltid då.
Är fast anställd men just det uppdrag jag har nu tar slut till sommaren så det passar utmärkt bra med graviditeten, behöver inte ha dåligt samvete för att jag försvinner från jobbet. Skönt!
Själv har jag inte ens tänkt tanken att få dåligt samvete. Inte mitt problem att skaffa vikarie, och att bilda familj är en så central del i livet att jag vägrar ha dåligt samvete för min längtan efter att bli mamma!