• Ari Gold

Augustibebis 2012

Jag kan inte heler med logiken att man kan kosta på sig att vara okänslig mot någon man upplever som okänslig/dum. Andras handlingar och beteende är ju inget som kan användas som ursäkt för hur man agerar själv, annars blir det en ond spira av det hela.

Jag tycker det låter som en bra kompromiss att avslöja nyheten för släkten på julafton men att ha berättat för henne i god tid innan så att hon kan förbereda sig mentalt på det.

• Ari Gold

Min blödning har avtagit igen. Det blev inte mer än det där blodet jag upptäckte på toapappret. Sedan har det avtagit och blivit en allt svagare rosa flytning och nu ingenting.

Vi får väl se imogon hur det utvecklas. Jag har blödit under alla mina graviditeter och ganska mycket/ofta under yngste sonens så jag hoppas att det är en sådan blödning. Men eftersom jag fått missfall nyss är jag givetvis extra orolig. 

Som någon slags plåster på såren blev jag uppringd om en jobbintervju för ett jobb jag sökt och gärna vill ha (sock inte kommer ta pga graviditeten). Så skiter det sig den här gången med får jag gräva ner mig i nytt jobb istället.    

• Ari Gold

Idag har jag sett bebben på VUL. Allt såg bra ut.

Blödningen jag hade igår sa läkeren antagligen kommer från ett blodkärl som brustit i livmoderslemhinnan när graviditeten växer sig fast allt mer. Jättebra doktor som tog sig tid att visa på bilder och förklara pedagogiskt.

• Ari Gold

Jag tänker som du Astro, man får göra någon slags rimlighetsbedömning av helheten.

Har faktiskt aldrig hört talas om någon gravid som drabbats av listeria (eller någon annan heller för den delen). Det verkar ju inte överdrivet vanligt om man säger så... Ska man sedan dra någon paralell till andra saker man gör som gravid, tex onödiga bilresor vid dålig väderlek, så blir det ju nästan löjligt.

• Ari Gold

Ujujuj...hoppas verkligen jag får några pigga kvällar nu så jag orkar grejja med julmaten. 

Jag bara skjuter på det men en del saker måste ju ändå förberedas.

Kom på idag att vi inte har några röda inlagda rödbetor kvar, bara gula. Så jag håller på och lägger in rödbetor nu för att kunna göra rödbetssallad. Blir nog lite mer matfix imorgon kväll. Inte så pepp då jag mest har dålig aptit och är sugen på sur frukt och inget mer.

• Ari Gold

Ang hårfär så är ju det man VET med säkerhet att alla miljögifter kemikalier som man samlar på sig i olika sammanhang delvis går över i barnets blod under graviditeten och senare också genom amning.

Jag är själv allergiker med både astma och exem och tycker det finns god anledning att fundera över varför dessa sjukdomar stadigt ökar i vårt samhälle trots bättre livslängd och hälsa generellt. Jag är ganska skeptisk till starka hårfärger över huvud taget och definitivt under graviditeten.

• Ari Gold
    Poison82 skrev 2011-12-23 09:18:35 följande:
    Känner likadant, behöver nya byxor och vet ej hur jag ska få tag i några. Våra byxor är inte direkt anpassade för gravida om man säger så och mina spänner redan. Kan intebara ta ett par byxor hemma för jag behöver massa fickor för att få plats med kniv, buntband, penna, papper och grejer. Får väl höra med chefen hur jag ska göra. De flesta på mitt jobb vet faktiskt redan, det var ej meningen men skvallerfittan på jobbet fråga mig rakt ut om jag var gravid och även fast jag ej vill berätta så vill jag inte heller ljuga om det så jag sa ja och sen tyckte jag att jag kan lika gärna själv berätta för folk innan han gör det.
    Min mage kom verkligen också fort denna gången fastän det är 2 år sen sist.
    Att inte dricka är lätt, jag kör ju :) . Och eftersom det är sambons familj så kommer jag inte få frågor om varför inte jag tar av laxen för dom vet inte om att jag egentligen älskar gravad lax.

Du får skaffa en sådan där mammabyxflärp som man sätter i de vanliga brallorna. De heter något särskilt, minns ej vad.
  • Ari Gold

Jag förstår inte varför det skulle vara viktigt att hålla graviditeten hemlig på jobbet? Skulle man få ett missfall blir det ju otroligt jopbbigt om arbetskamraterna inte vet, och man ska behöva förklara varför man är borta och varör man kanske inte gör sitt jobb ordentligt osv.

Svar på tråden Augustibebis 2012