• Ari Gold

Augustibebis 2012

En till nyplussad här. Hoppas det håller i sig!

Blev gravid redan förra månaden men fick ett tidigt mf efter bara 5 dagar. Då hade jag inga graviditetssymptom alls förutom plusset, den här gången mår jag väldigt illa så det känns ganska bra faktiskt.

• Ari Gold

Verkar vara flera som varit med om samma sak som jag, dvs fått mf men nu blivit gravida igen.

Vad jag läst är det exakt samma % risk att få mf igen om man nyss haft ett som om man aldrig haft ett. Men även om man vet det logiskt är det ju svårt att riktigt släppa fram dne spontanta glädjen tycker jag. Oron gnager där bakom litegrann.

• Ari Gold
    FruFoxy skrev 2011-12-03 23:54:51 följande:
    natlup:
    Tack! Det är nr 4 i skaran faktiskt, och lika häftigt är det varje gång! Vilket i ordningen väntar du? 
    Vi väntar 4:e också...men har en bonus i syskonskaran så det är tredje graviditeten för mig. Bonus var bebis när vi träffades så alla syskonen är uppväxta ihop.

Blir till att skaffa sötrre bil nu då.
  • Ari Gold
    FruFoxy skrev 2011-12-04 14:47:58 följande:
    Ari Gold:
    Kul att det finns fler som väntar en fyra!
    En ny bil skaffade vi när vi tog beslutet att försöka oss på en fyra, dvs i feb. Vadå vara ute i god tid liksom?  Nu har vi en 8-sätet bil så vem vet om det blir en femma i framtiden *visslar lite*.
    Vad har ni för bil? 

Ja mend et är väl bra, då är ni inkörda! Vi skulle behöva en större bil även utan en fyra, för det är inte det roligaste att klämma in tre stora killar (5-11 år) i samma baksäte när man ska på långresa.

Jag har en risig Toyota Avensis som jag ärvt och den får stanna. Men sambons fyrsitsiga mercedes har vi egentligen växt ur för länge sedan och den klamrar han sig väl mest fast vid av senitmentala skäl eller något. Den ska bytas in och så får vi se vad vi behöver lägga emellan för att få en hyffsad 7-sitsare. Märke spelar mindre roll vi får se vad som dyker upp begagnat.

Vill helst inte ha billån (eller andra ökade utgifter alls). Planerar att vra hemma lääänge!
  • Ari Gold
    FruFoxy skrev 2011-12-04 21:23:11 följande:
    Grattis alla nya!

Ari gold:
    Hur länge hade du tänkt stanna hemma? Jag har själv varit hemma med alla barn i nu 10 år. Fy attans...är det så länge verkligen? *räknar*, ja om man räknar året jag var gravid med första och var sjukskriven hela graviditeten och sen blev jag hemmafru i samband med förlossningen. Och hade tänkt fortsätta vara det så länge det går och jag har lust.
    Vad gör/jobbar du med annars? 
    Jag tänkte stanna hemma 2,5-3 år i alla fall.

Jobbar som autismpedagog och har haft olika uppdrag i olika verksamheter, framför allt särskola. Men nu jobbar jag som stöd för elever med autism som går i "vanlig" förskola. Den insynen i dagens förskola och dess extremt knappa resurser har inte gjort mig så positiv direkt, för de minsta barnen köänns det mest som förvaring och med ganska liten anpassning till de individuella behoven.
  • Ari Gold
    O Hanna O skrev 2011-12-05 12:48:53 följande:
    någon som provat postafen hjälper det...klarar inte av detta...kan inte ens sitta upp utan att kräkas!
    ja det hjälper något i alla fall, men har för mig det finns något bättre man kan få på recept.

Jag tog postafen i helgen så vi reste med bil, annars hade jag nog inte fixat det. Men annars är mitt illamående överkomligt än så länge.

Hoppas det ger sig för dig!
  • Ari Gold
    isis79 skrev 2011-12-05 15:27:12 följande:
    Får nog tyvärr hoppa ur gruppen. Fick bruna flytningar igår kväll som inte vill ge sig, var exakt så här sist när jag fick MA förra julen + att mina symptom försvunnit och illamåendet inte har kommit (hade hyperemesis förra gången så det borde kommit nu igen). Förra gången gjorde jag 3 UL innan v 10 som såg bra ut men på det 4e i v 11 konstaterades MA. Usch, känns för jävligt!!
    Hoppas det går bra för er alla iallafallGlad

Så tråkigt! Detsamma hände mig förra månaden så jag vet hur det känns:(
  • Ari Gold

Jag förstår personligen inte vad man skulle tjäna på att inte berätta?

Jag fick ett jättetidigt missfall förra månaden men trots att det var tidigt tog det ganska hårt.
     Då var det en stor lättnad att de närmaste på jobbet och i familj/bekantskapskretsen visste vad vi gick igenom så man slapp konstiga frågor eller att behöva förklara varför man var frånvarande.    

• Ari Gold

Har inte heller tänkt göra KUB...av samma anledningar som AnnaSv skriver. Jag är inte rädd för att få ett funktionshindrat barn heller för den delen. Det spelar liksom ingen roll (om det inte är oförenigt med liv...men så specifikt kan man väl inte se på en KUB ändå om man inte gör fvp poch det vill jag inte).

• Ari Gold

Du kan boka bvctider när det passar dig. Man behöver inte åka dit så ofta som de flesta gör heller. Massor av pengar krävs inte heller. Finns i princip inget man inte kan köpa begagnat.

Svar på tråden Augustibebis 2012