Inlägg från: Albasmamma |Visa alla inlägg
  • Albasmamma

Augustibebis 2012

Vi gifte oss i samband med dotterns dop, hade en mindre fest efteråt för de närmaste, ca. 30 pers. Jättelyckat!

• Albasmamma

Tina lind & Minstörtalycka: Jag har haft en Babytravel syskonjogger till mina barn (22 månaders ålderskillnad) och jag var jättenöjd. Jag tyckte tvärtom att den var väldigt lättkörd även på vintern med massa snö etc. Visst du kan inte ha de sittande barnet vänt mot dig men min dotter gillade att se mycket och trivdes bra, sen att det går att få fullt liggläge på sittdelen är toppen för min barn sov ofta ute i vagnen. Ett annat plus är den rymliga korgen under, toppen när man ska handla. Oj, nu låter det verkligen som om jag får betalt för att promota denna vagn, men jag var helnöjd. :)

• Albasmamma

Tina lind: ja, mina barn har varit små och nätta så jag har kunnat ha liggdelen rätt länge. Men det är väl vettigt att testköra lite och se vilken som känns bäst.

mammsen: jag har många planer på att göra om :) Men än så länge bara i huvudet, inte kommit längre än så...

• Albasmamma

Töntig och hormonstinn som man är så fällde jag några tårar imorse när Daniel berättade nyheten om deras nyfödda prinsessa:) Min dotter tittade på mig "mamma, det ser ut som om du har tårar i ögonen" :)

novunique: om det inte släpper, testa med akupunktur. Det har hjälpt mot min migrän.

Naimis: Har du provat Blutsaft, brukar vara bättre/snällare mot magen? Hoppas att du inte har åkt på magsjuka.

Mamma070912: Hoppas det onda släppt.

2 veckor kvar till RUL och nästa vecka ska på på tjänsteresa till Danmark så jag hoppas tiden rusar iväg nu.

• Albasmamma

Sommaren12: Tack för tipset om spjälsäng (jag har faktiskt kikat på den tidigare). Hoppas att jag känner nån som ska till IKEA i helgen. Vi har ca.13 mil till närmsta varuhus så jag är inte så lockad att åka fram och tillbaks bara för det.

Tror jag kände lite sprattel nu ikväll, har varit igång sen jag kommit hem från jobbet men nu när jag satte mig vid datorn fladdrade det till och jag tror det var bebisen. Men jag börjar tro att jag har moderkakan i framvägg.   

• Albasmamma

Mammsen: tror det var du som frågade om tips till det blivande syskonet...det finns många bra böcker på biblioteket som jag tycker är bra. Allt ifrån att man kan få vara avundsjuk på bebisen till att få känna sig duktig och stor! Sen som du säger att man låter det äldre barnet vara delaktig, hjälpa till vid blöjbyte etc. och att men ger lite egentid, baka, sitta och rita eller bara mysa med en film medans bebisen sover kanske. 

Imorgon åker jag åker till Danmark på tjänsteresa och kommer inte hem förrän sent på tordagkväll. Mitt dilemma är kläderna, en massa kundbesök inbokade så kavaj är ett måste. Det funkar ju att ha den öppen men idag blir det till att prova kläder och se vad som passar till. 

Bebistatueringar..åh vilket bra ord. Det lånar jag!       

• Albasmamma

Härligt att läsa om alla lyckade RUL idag. Jag längtar så, har tid nästa torsdag är då i v.18+3.

Sommaren12: Skönt att du hittade hjärtljuden och inte behöver vara orolig!

Har stigit upp 3.45 imorse, så nu ska det bli skönt att somna. Är ju på tjänsteresa i Danmark denna vecka. God natt på er!

• Albasmamma

Babyhummingbird: Usch, så fruktansvärt! Ja, livet är bra skört. Var rädda om varandra!

Idag har jag berättat om graviditeten för min chef (han är med mig nu på tjänsteresan men jag har försökt dölja det lite men kände att det passade sig att berätta nu. Jag har varit lite nervös inför det måste jag säga, varför vet jag inte. Men hur som, det gick jättebra. Han blev uppriktigt glad för vår skull och bjöd på middag ikväll för att gratta. Så nu känns det toppen!

Sommaren12: Jag tror inte att det är för tidigt att känns även som första gångs gravid. Tror mycket beror på hur moderkakan ligger. När jag väntade första barnet kände jag inte nåt förrän drygt v.20 nånting men då hade jag moderkakan i framvägg. Kul iaf, hoppas du får mer sparkar/puffar.

• Albasmamma

Hej tjejer, tillbaka på svensk mark nu efter en vecka i Danmark/Tyskland. 

Lycka till de som ska på RUL idag och kul att höra om er som redan har varit. Hela den här veckan har bara svischat iväg och nu är det bara 6 dagar kvar för våran del tills RUL.

Jag kom hem 1.30 inatt så det har inte blivit många timmars sömn i natt men det var så mysigt när barnen kom och gosade ner sig bredvid mig imorse. Tur att jag kan jobba hemifrån idag, ska försöka med en promenad och lite vila emellanåt. Men gissar att jag somnar tidigt i soffan ikväll. Det har dessutom blivit långa arbetsdagar och mycket bilåkande. 

Ser att ni diskuterat namn, vi har jättesvårt att komma på tjejnamn. Killnamn känns lite lättare men vi ändå inte helt överens :)

Jag känner min kant precis vid naveln, v.18 nu. Känner den bäst på morgen innan jag stiger upp.

Usch, ang vågen, jar jag gått upp 7kg, däremot har vikten stått relativt still sen jag sist var hos BM för tre veckor sen. Så jag hoppas att jag inte går upp allt för mycket.

• Albasmamma

Hej på er, härligt att höra om lyckade RUL och grattis till er som fyllt år också!

Vi har haft en toppenhelg, strålande sol och takdropp. Men känner av foglossning om jag anstränger mig för mycket. Gick en långpromenad och drog barnen på kälke i fredags och jag hade ruggigt ont på kvällen. Får ta det lite lugnare tror jag så det inte blir värre.

O Hanna O: Om ni är säkra på att det är den vagnen ni vill ha så skulle jag slå till. 2000kr rabatt är ju rätt mycket.     

Svar på tråden Augustibebis 2012