Inlägg från: Albasmamma |Visa alla inlägg
  • Albasmamma

Augustibebis 2012

Novalina: jag snittades för att dottern låg i säte och trots 2 vändningsförsök ville hon inte. Då blev det planerat snitt. Upplevde snittet och tiden efter bra, var på benen snabbt efteråt men precis som du säger så kände jag mig väldigt "snuvad på konfekten". I mammagruppen efteråt så fick alla mammor berätta om sina förlossningar som hade varit si och såå långa och jag kände mig väldigt "utanför" om du förstår vad jag menar. När jag väntade tvåan ville jag verkligen gå igenom en vaginal förlossning och känna att jag klarade det. 
    Men i det stora hela så har jag bra erfarenheter kring både snitt och vaginalt.  

• Albasmamma

Håller tummarna för er, Ellenbmt och A R!

FruFoxy, klart du måste få dela med dig och vara stolt! Jätteskoj!

Ja, det var så mycket jag skulle kommentera men mitt guldfisk-minne tappade det..nå ja, får återkomma :)

• Albasmamma

Åh så härligt Ellenbmt och A R! Njut och unna er nåt extra idag! Jag ska också sluta oroa mig (även om jag ej sett bebisen) och njuta av graviditeteten!

Diorali: Beklagar, stor kram till dig!

• Albasmamma

Juliette: här är en till som dig, måste också vänta till RUL innan vi får se den lill*. Tänker samma som dig, det måste väl  vara nåt där när magen växer :)

Novaunique: förstår dig ang. hostmedicinen. Jag har nyligen varit tokförkyld och tog Coccilanan några gånger men tyckte inte att det hjälpte, sen fick jag samma känsla att det inte kan vara bra för bebisen. Däremot har jag ett helkonstigt tips, som funkade mot min hosta: - Smörj Vicks under fötterna, trä kompostpåsar  på fötterna och sist tjocka sockar. Låter helknäppt jag vet, men prova. Som sagt, det hjälpte för mig.

• Albasmamma

Här är en till som är extremt torr, försöker smörja mig så mycket det går. Men tack för tipset om kokosfett, ska kolla det.
    Jag är RUL 8/3, är då i 18+3.

Igårkväll kände jag av foglossning första gången denna graviditet, men hade nog varit i gång lite väl mycket under dagen. Pulkaåkning med barnen och sen både dammsög jag och vaskade golven. Får försöka ta det lite lugnare i fortsättningen.

• Albasmamma

Sandrina: jag är i v.15+1 idag och jag trodde mitt illamående hade försvunnit men imorse mådde jag uruselt direkt jag vaknade, blev lite bättre när jag fick i mig lite frukost. Men har mått lite illa under hela dagen idag. Jag ska till BM imorgon och hoppas hoppas att hon lyssnar på hjärtat då. Har också RUL 8 mars, spännande!

• Albasmamma

sandrina: ja, nu hoppas vi att dessa 3 veckor går fort :) Vi ska kolla kön (om den lill* vill visa vill säga). Hur ska ni göra?

Naimis: usch då, krya på dig och hoppas du snabbt är på benen

Jag känner av lite foglossning när jag har varit igång för mycket, så det gäller nog att lyssna på kroppen så det inte blir värre.

Jag har färgat håret när jag har varit gravid.

I eftermiddag ska jag till min BM. Håller tummarna för att hon vill prova lyssna efter hjärtljuden, vill så gärna få ett litet livstecken.

• Albasmamma

banana: Välkommen och grattis!
    Vad trist, hoppas verkligen inte att det stämmer att man inte får lyssna förrän v.24. Ska ta upp det min BM idag när jag ska dit.

• Albasmamma

sandrina: nej, men jag har en känsla av att det är en liten kille. :)

Randiga Rut: Hoppas att du snart mår bättre. Kram!

banana: även om de är 2 år så tror jag att de förstår och att det kan vara bra att "förbereda" dem på att de ska få ett syskon. Tyckte det lät sent med en vecka innan BF, tänk om bebisen kommer tidigare. Men detta är bara mina tankar, gör det som känns bäst för er.

Sommaren12: Håller med dig i dina funderingar!

Svar på tråden Augustibebis 2012