Inlägg från: Albasmamma |Visa alla inlägg
  • Albasmamma

Augustibebis 2012

Oj oj, vilka diskussioner det blev av barnvagn helt plötsligt! Jag kan bara instämma att alla väljer olika och som man själv vill utan att man ska kalla varandra hårda ord för det! Vill man köpa nytt så gör man det och tvärtom.

Abortfrågan tänker jag inte ens ge mig in i för nu tycker jag att vi som är här i tråden ska njuta av våra graviditeter i stället! Ta den diskussionen någon annanstans snälla!

Stövelkatten: Ang. vinterjacka så börjar jag få svårt att stänga min och här har vi -26 idag så det behövs verkligen. Men jag har tur och kan låna en av min mamma så jag slipper köpa ny. Men det borde ju finnas mycket på rea nu, lycka till men inköpet!

Äntligen börjar min förkylning släppa efter 1½ vecka. Känner mig lite piggare idag och jag har sovit hela natten utan att behöva gå upp för att kissa.

• Albasmamma

Men Allvarligt Novalina kan du inte släppa ämnet helt NU, vi vill inte fortsätta den diskussionen här!! Om jag inte minns helt fel så var det väl du som tidigare i tråden hade en lång diskussion om att berätta för din svägerska som inte kunde få barn. Detta handlar inte om att man inte får uttrycka sig i Sverige och att allt ska vara "lagom". Jag tycker också att man som person ska stå upp för sina åsikter och säga det man tycker, MEN man måste också ha empati och medkänsla och förstå att man kan såra andra, man behöver inte slänga ens åsikter i ansiktet på folk. När nu flera har bett dig sluta så hoppas jag att du kan respektera det! *Usch, för alla dessa hormoner, jag känner att jag blir tokig*

• Albasmamma

Godmorgon från ett fruset norrland, -34 imorse.

Ellenbmt: Ha en härlig GBG-resa med dottern! Du ska se att det säkert är nyttigt för dig och maken att vara ifrån varandra så känns det bättre sen.

Naimis: Jag har också fått vad-kramp två gånger de senaste kvällarna. Tycker också att det känns tidigt gentemot förra grav.

• Albasmamma

Tina426: Hoppas att kvällen vänder till nåt bättre. Förstår din trötthet då jag själv haft väldigt låga järnvärden tidigare. En sån där oförklarlig trötthet så men knappt vill ta sig ur sängen. Hoppas att det snart känns bättre, kram!

• Albasmamma

Saaajmon: Usch vad tråkigt, hoppas din släkting blir bättre snart.

strangeryoutwo: jag har faktiskt inte "vågat" väga mig för jag känner mig såå stor redan. Men gissar att jag gått upp 5 kg sen plusset.

babymarie: hoppas du och fästmannen haft en mysig kväll. Ja, detta kommer bli ett bra år!

naimis: ha en kul fjällenresa med jobbet!

Själv är jag såå trött ikväll och jag jobbar extra och får inte lägga mig förrän kl. ett. Vet inte hur jag ska orka hålla ögonen öppna. Nåja, förhoppningsvis får jag sova till 8 i ett sträck vilket inte hör till vanligheterna. Oftast kommer sonen in till oss under natten. Go natt på er tjejer! Och en extra kram till er som känner er oroliga! Önskar vi kunde vrida fram tiden till RUL så att vi blir lugnare och kan njuta mer. 

• Albasmamma

Stövelkatten: Tycker inte du ska ha dåligt samvete, så länge det inte blir någon vana. Jag snusade fram till plusset och i början gick det väldigt bra. Nu kan jag däremot få ett väldigt sug men har klarat mig än så länge. Även om min man snusar (tack och lov inte portionssnus). Lycka till du fixar det!

Karo77: Hoppas det snart vänder och känns bättre! Kram

Usch vad jag är trött idag på jobbet, innan lunch trodde jag att jag skulle somna framför datorn. Lite bättre känns det nu men det blir nog en tidig kväll skulle jag tro.

• Albasmamma

Godisbit: Åh, vad jag blir avundsjuk :) Här är det -35 grader så endast 70 graders skillnad Förvånad Vi var till Thailand när barnen var 1 och 3 år, funkarde superbra.Längtar verkligen tillbaka.

Ellenbmt: Det kommer säkert gå jättebra, skönt att du fick prata med en "vettig" BM som tog din oro på allvar. Håller tummarna för dig. Försök sysselsätta dig med något så du inte går runt och tänker och är nervös hela tiden. Kram!

Jannonym: Tänker på dig nu!

Det känns som att de flesta här har gjort tidiga VUL eller KUB så att ni har fått se den lill*.  Är det någon fler än jag som får vänta till RUL? Jag ska dock till min BM nästa vecka + på läkarbesök så jag ska iaf fråga om hon kan lyssna på bebisens hjärtljud, jag är då i v. 16 så det borde ju gå.

• Albasmamma

Novalina: Jag är snittad med första men födde vaginalt med andra utan komplikationer. Håller med FruFoxy om du vill föda vaginalt tycker jag att du ska det. Prata med din BM.

fru elle: jag har börjat fundera på förlossningen lite smått. Vi har dryga timmen till BB så jag hoppas att jag inte får en snabb förlossning. Kommer nog hellre åka in "för" tidigt.

Svar på tråden Augustibebis 2012