Inlägg från: Albasmamma |Visa alla inlägg
  • Albasmamma

Augustibebis 2012

Nu har jag varit till min BM och på läkarbesök, men usch jag som hade förhoppningar på att hon skulle lyssna på hjärtljudet och så blev det inte. Enligt henne har BM (här iaf) fått restriktioner om att de inte får lyssna efter hjärtljuden förrän man har varit på RUL. Så nu är det bara vänta 3 veckor som gäller. Blä! Men läkarbesöket var iaf bra. Jag skulle få migräntabletter (som jag får ta) utskrivna, ska imorgon och lämna prov för att kolla mina järndepåer eftersom de varit väldigt låga för drygt ett år sen och även kolla upp att min uvi är borta efter min pencillinkur. Blodtrycket var bra. Nej, nu ska jag tröstäta en Japp och hoppas att den lill* vill sparkas lite så jag får ett livstecken!

• Albasmamma

sandrina: Norrbotten. Enligt min BM sa hon att de inte får lyssna förräns man har varit på RUL. Vet inte vem som har bestämt det.

• Albasmamma

Jag ska försöka släppa det med att jag inte fick lyssna på hjärtljuden och försöka tänka positivt, 3 veckor går ju rätt fort trots allt. Däremot tycker jag att det är konstigt att det skiljer sig så mycket i landet.

Jag har också gravidklåda, med tror att det är en kombination av hormoner och den torra vinterluften. Har har samma mina tidigare graviditeter.

DetGodaLivet: Usch för magsjuka, hoppas att ni snabbt blir friska!

fru Elle: bor tyvärr alldeles för långt bort, men låter som en toppen mässa.

• Albasmamma

OJ, oj vad ni skriver...kul. Ska försöka läsa ikapp strax. Jag har haft en toppen helg; jag och maken har varit iväg på en miniweekend, shoppat, kollat på hockey och bott på hotell. Sovmorgon imorse och hotellfrukost. Allt dett utan illamående :) Hoppas alla mår bra, ska läsa nu!

• Albasmamma

Jag hinner aldrig läsa ikapp riktigt :)

fruelle: Vad skönt att de var så förstående. Ang. att åka iväg själv så är det väldigt välbehövligt ibland, speciellt när man vet att barnen har lika skoj med barnvakt, mor- eller farföräldrar. Hoppas ni får en mysig SPA-helg!

Sommaren och Ellenbmt: Trist att ni känner er ensamma, finns det någon föräldragrupp som ni kan delta i nu när ni är gravida? Då brukar man ju alltid träffa någon i samma sits som en själv. Jag gick på babamassage med yngsta dottern och även om jag bor på ett litet ställe var det kul att träffa andra med småbarn. Vi träffades flera gånger efter att massagen slutade.

Godisbit: Vad härligt att få se den lill*!

Någon som känner av halsbränna redan? Jag har börjat få det på kvällarna, har för mig att jag fick det mycket senare i graviditeten sist.

• Albasmamma

tesdy: då är jag inte ensam. Gaviscon hjälpte mig förra gången, måste inhandla det nu.

Sommaren: jag minns inte riktigt, från mitten av grav. tror jag.

• Albasmamma

novaunique: Vad konstigt, för när jag var på läkarbesök frågade jag vad jag kan ta om jag får migrän, det enda som jag kan ta enligt honom var just citodon och något annan tablett som jag inte minns vad den hette.

• Albasmamma

Sommaren: Jag tjuvstartade med TVÅ semlor igårkväll, åh så gott det var. Glad

Nedräkning till RUL har börjat även för mig, bara 16 dagar kvar nu!

Måste kolla upp boken ni pratar om, finns den som pocket? Kanske kan hitta den på bokrean annars, vem har skrivit den?

• Albasmamma

Tack för boktipset! Ska kolla upp det! Och JA det blir nog em till semla idag!

fransyskan: Välkommen, hoppas att du snart slipper illamåendet!

NiniMe: Usch så tråkigt. Skickar en kram!

• Albasmamma

Ang. semlor så bakar jag alltid egna, men det är ju för att jag är gluten och inte kan köpa i affärn. 

Cupcakekiller: Jag hade nog provat bowla, men om du får ont i ryggen eller så får du väl heja på de andra istället.   

Svar på tråden Augustibebis 2012