Inlägg från: Albasmamma |Visa alla inlägg
  • Albasmamma

Augustibebis 2012

Tina Lind: Ja, jag kände av det i slutet av förra graviditieten. Svårt att beskriva men det gör ont i ljumskarna och fram över blygbenet, iaf för mig. Tror det är rätt varierande smärta.

• Albasmamma

grattis till lyckad RUL. Jag längtar så till torsdag då vi har vårat, kan knappt tänka på nåt annat :) V.19 idag

Svipp: roligt att barnen blev så glada när ni berättade!

• Albasmamma

carran no 1: jag har 22 månader mellan mina två första barn och det är en pojke och en flicka. Jag har aldrig hört att få barn tätt, att det skulle påverka könet på de andra barnet, men kanske.

• Albasmamma

Åh vad härligt att läsa om allas lyckade UL!

Jag är glad att vi inte längre bor i lägenhet så man slipper det dilemmat, däremot vet jag inte alls vilken vagn jag vill ha denna gång. Tror att det blir en begagnad iaf och skönt att det är några veckor kvar att bestämma sig. 

En fråga, som säkert varit uppe på tapeten tidigare. Men hur länge planerar ni att jobba? Mitt jobb är ju inte fysiskt tungt. När jag väntade dottern var jag sjukskriven från v.16 och framåt, när jag väntade sonen hade jag ett fysiskt tungt jobb så då fick jag havandeskapspenning. Men min tanke nu är att jobba och sen ta ut semester. Jag har ju BF 5 aug och har fem veckors semester att ta ut. Skulle ni ta semester ända till början på aug. och sen ta FP om inte bebisen kommit tills semestern är slut? Långt inlägg, hoppas ni vill dela era tankar kring detta. 

• Albasmamma

Sommaren: ja, jag tror man räknar 60 dagar innan BF.

lillakotten: tack för dina tankar kring semester/jobba till BF. Lutar mot att det blir samma för mig.     

• Albasmamma

Ellenbmt: jag kan också dricka kaffe, inga stor mänger men nån liten kopp iaf.

Jag har lite craving på äggmacka med kaviar, salta godisar och äter även djungelvrål trots att jag inte alls gillar det i vanliga fall.

• Albasmamma

DetGodaLivet: vilken tur att du påminde mig om gratis-boxen från Apoteksgruppen. Tänkte passa på att hämta ut den på torsdag efter RUL, emn hade nästan glömt det. Tack!

• Albasmamma

Sandrina: Här kan du registrera dig för gratis box från Apoteksgruppen: http://babytobe.se/registrera

Novixi: Jag har också RUL på torsdag. Har dock bara känt små puffar, inga riktiga sparkar än. Men jag gissar att jag har moderkakan i framvägg, eller så en väldigt lugn bebis :)

• Albasmamma

Vi har att välja mellan Sunderbyn (11 mil söderut) och Gällivare (13 mil norrut), kommer välja Sunderbyn för det är större och modernare + att jag födde sonen där och var väldigt nöjd. Men hoppas på en inte allt för snabb förlossning. Första barnet är född i Huddinge, dock med planerat ks men var jättenöjd med personalen där. 

• Albasmamma

aprilia: haha, den färgen på barnvagn skulle inte min man gilla, han är Djurgårdare Glad men det låter fint.

Svar på tråden Augustibebis 2012