Augustibebis 2012
Lacey; så fruktansvärt tråkigt, jag beklagar verkligen, ta hand om dig!
Lacey; så fruktansvärt tråkigt, jag beklagar verkligen, ta hand om dig!
Fy vad tråkigt med missfall, lider med er som har fått det.
Apelsiner är jag med sugen på, när jag var gravid med dottern så var jag med sugen på apelsiner och åt massor. Men det var nog senare i graviditeten. Nu beror det säkert bara på att det är så gott med apelsiner och clementiner vid den här tiden på året.
Man kan bli mer täppt i näsan som gravid, men kommer inte ihåg när det är vanligt under graviditeten.
När BF är för detta barnet så kommer sonen att vara 2 år och en månad så jag kommer ha samma föräldrapenning som med honom. Har skyddat min SGI genom att ta ut föräldrapenning 5 dagar i veckan sen sonen fyllde 1 år. Kommer börja jobba i februari och kommer då jobba 80% och fortsätta skydda min SGI genom att ta ut en lägstanivådag i veckan. Var sjukskriven förra graviditeten och hoppas givetvis att jag inte får samma problem jag hade då men man vet ju aldrig. Men om jag skulle behöva bli sjukskriven så känner jag att jag gärna vill ha kvar min SGI som jag har idag.
Det är jag som har tagit ut föräldraledigheten i vår familj, min man har tagit ut de 10 pappadagarna för varje barn. Sen tror jag han har använt tre SGI-dagar för dottern. Han har inte vabbat heller. Han tjänar betydligt mer än vad jag gör sen har han haft ett jobb där han har kunnat vara ledig mycket ändå. Men hans ledighet har inte tagits ut med hjälp av FK. Men han har ändå varit ledig ca 8 veckor på sommaren, han är ledig nu i tre veckor tillsammans med oss genom att ta ut komp. Sen när han har "vabbat" har han använt komptid/flex för att inte förlora så mycket i inkomst. Första hösten dottern gick på förskolan så var han ledig varje måndag och fredag i ca tre månader och jag jobbade 100% men kortare dagar tis, ons och tors. Allt för att dottern skulle gå kortare dagar. Men under de här månaderna så använde han också sin komp. Så han har varit ledig en hel del utan att ta föräldrapenning. Han hade arbetat ihop mycket komptid innan vi fick barn som han kunde spara, har varit perfekt att han har kunnat ta den istället för föräldrapenning.
Nu ska han börja ett nytt jobb efter nyår och kommer inte ha samma möjlighet till komp. Så denna gången kanske han kommer ta ut mer föräldradagar. Men tror jag kommer ta ut största delen denna gången med.
Hoppas verkligen inte att era blödningar beror på missfall, nu får det vara slut med missfall i tråden.
Arba; om du berättar så finns det en uppenbar risk att hon blir sårad. Sen så riskerar du bli den person som förstör julstämningen, och att dina släktingar tycker att du är klumpig och okänslig. Tror inte jag hade berättat.
Är med sugen på att göra VUL, vet inte om jag kan vänta till inskrivningen.