• A R

Augustibebis 2012

Idag känns magen mycket, vet inte riktigt hur jag ska sitta för att det ska kännas någorlunda bekvämt. 
    Har lite sammandragningar men det spänner och ömmar i magen mellan sammandragningarna.
    Antagligen växer det en del nu och det är det som känns.  Det är dessutom full fart på det lilla livet där inne.

Nu på förmiddagen har jag ringt till lite olika ställen här i stan för att försöka boka in ett till UL (tveksamma på könsbestämningen på RUL) men det gick så där, antingen var de fullbokade eller så gör de tidigast v 28. Har ett ställe kvar att ringa, hoppas på att de har tid för oss. 

• A R

Välkomna Trossan och Giza! Vad roligt att vi blir fler härinne.

Nu har det gått flera veckor sedan sista blödningen och igår, när vi kom ut till landet, påtade jag i trädgården en timme. Jag blev så nervös på kvällen och sprang på toa flera gånger för jag fick för mig att det blödde. Men det har gått bra. Min barnmorska trodde att det skulle ge med sig efter v 18-20 och kanske har hon rätt.

jgus, grattis ännu en gång! Förstår att det måste kännas overkligt att ta in, njuuut!

Jag ska på ett extra UL på måndag just av samma anledning. Vi fick veta att det nog såg ut som en pojke men navelsträngen och positionen gjorde det hela lite osäkert. Jag har ju redan shoppat blåa babykläder men min man vill att vi dubbelkollar. Efter det kan vi planera resten av inköpen, vagn står högst upp på listan och jag tänkte faktiskt köpa två vagnar. Vi bor i i lägenhet i stan (Sthlm) och har hus på landet med grusvägar runtomkring. På sommaren och helger är vi oftast på landet så jag tänkte att det är praktiskt att ha två vagnar, det är mycket ändå som vi ska få plats med. Jag släpar även katten i bur fram och tillbaka. Dessutom tänkte jag att om det blir mycket snö kan jag använda "landetvagnen" under vintern i stan. Jag tänker planerar att köpa bägge vagnarna begagnat.

• A R

Trossan, för oss var det här med planering av årstid inte så viktigt. Vi började försöka med trean redan våren 2010. Efter ett par månaders försök utan positivt resultat fick vi reda på att vår yngsta (nu 11år) hade cancer. Vi avbröt våra försök då vi inte alls visste hur det skulle gå och hur vi skulle må. Efter ett år med cytostatika och mycket bra resultat (total beh. 1 1/2 år), valde vi att försöka igen och det tog sig på tredje försöket. Jag har fått ett barn på våren, ett på hösten och nu blir det sensommar och varje årstid har ju sina för och nackdelar. 
    Mest glad är jag för att det är lättare med gravidkläder på sommaren och man slipper pylsa på sig vinterjackan. 

• A R
    Kampis skrev 2012-04-13 10:35:58 följande:
    Ni som gjort/ska göra köns ul - vad kostar det?
    Det är lite olika var man går, från några hundra och uppåt.
    Jag ska  till tittut, där kostar det 900:- med bilder på cd. 
    De har även 3- och 4d men de bilderna tycker jag ser läskiga ut.
    Jag ringde även mamamia men de hade så fullt med sina inskrivna så där gick det inte ens att boka en tid, där hade det kostat 650:-.

Rätt dyrt med 900:- men jag vill gärna göra det och fick en tid redan på måndag.
  • A R

God morgon!
    Kampis, hoppas det känns bättre idag!

Här blir det röjardag på landet. Hoppas övertala maken att åka minst två vändor till tippen.
    Jag lär mest få stå och peka på vad som ska slängas och vad som ska vara kvar.

Har blivit såååå sugen på att göra om här hemma också, framförallt fixa i sovrummet och göra plats för spjälsängen Glad

• A R

Katt, make och två trötta ungar med i bilen från landet, nu vankas en ny vecka i stan.

Issan8, om jag var du skulle jag passa på att åka. Bara du har möjlighet att vila lite extra och ta flera sittpauser. Det kan bli lite jobbigt att sitta på flyget så länge men du får röra på dig lite då och då.

Sommaren 12, hoppas tentan går bra och att veckan går fort för dig!

Inatt bökade bebisen runt ordentligt och det gick bara inte att sova. Trots att det är mitt tredje barn blir jag helt fascinerad av sparkarna.
    På fm ska vi på UL på tittut, hoppas det går att se tydligt vilket kön det är denna gång och att maken tror på det :) för mig är det en pojke i magen så jag hoppas de ser en liten snopp.

Har seriöst börjat kolla på barnvagnar och det blir nog en bugaboo cameleon för oss att ha i stan. Jag ska försöka få med mig maken efter UL att titta och provköra en.
    Får se om jag lyckas.

• A R

Trossan, jag och maken har eget företag så jag kommer jobba en hel del. Har kontor hemma och de flesta arbetsuppgifter kan jag göra när som helst. Har inga tider att passa. Min tanke är att jobba ett par timmar på morgonen och då får maken ta bebisen, sedan får jag jobba när det går under dagen. Jag är optimistisk och tror det kommer fungera bra.

• A R

UL idag gick jättebra, det är en liten kille och vi fick flera bilder med oss, bl.a ett par tydliga bildbevis på att det verkligen är en kille. Fick även med maken till barnvagnsbutiken och det lutar åt en begagnad Bugaboo cameleon. 

Dagen i övrigt av varit hektisk och det känns som om halva veckan redan gått för det har hänt så mycket idag.
    Sonen som är 11 har ont åt hjärtat och vi ska till onkologen i morgon och förhoppningsvis få remiss till kardiologen, känns inget vidare. Han har dessutom en blåsa i munnen sedan några veckor tillbaka och med hans historia så blir jag så rädd att det inte bara är en blåsa. De ska kolla på den med i morgon. Nu blev det  visst lite av annat än bebisprat, hoppas ni står ut.

Jag har dessutom sömnproblem, toktrött på kvällen och kan knappt hålla mig vaken till halv tio vilket resulterar i ett par vakentimmar mitt i natten, suck. Nu har jag bestämt mig för att inte gå till sängs förrän tidigast halv elva. Har lite lättare att hålla mig vaken om jag sätter igång med stickningen. 

Mrsnoname, det är svårt att råda dig men om jag hade någon annan som kunde följa med mig om det satte igång och jag inte hade haft snabba och för tidiga förlossningar innan skulle jag nog låta mannen åka. Men om du känner dig orolig för att han ska åka skulle jag be honom att inte göra det, planeringsdagar kommer det antagligen fler av.  

• A R
    trossan skrev 2012-04-18 10:21:02 följande:
    Jag skulle vilja gå på bytardagar!
    Hur hittar jag dem?
    Någon som vet om det finns några i Stockholmsområdet?
    Jag hittade följande länk, det tycks vara en del bytardagar i helgen. Typiskt för vår helg är helt fullbokad : (

www.kladbytardagar.se/stockholm 
  • A R

Jag lever i graviditetsbubblan, men mina två barn är 11 och 12 år så jag har tid att vara gravid. Däremot känner jag mig besviken på mannen som inte alls är så engagerad. Vi har pratat om det de sista dagarna och det kanske blir bättre. Jag tror han har svårt att ta till sig barnet innan det är fött. Det var likadant när jag var gravid med tvåan.

Min bebis känns väldigt livlig och jag tycker det känns riktigt obehagligt ibland när den lever om där inne, måste också ställa mig upp för att det ska kännas bättre. Men härligt samtidigt att känna den.

Tedsy, håller tummarna för er, låter som en bra plan med större hus och mindre tomt : ) 

Vi bodde på landet i hus tidigare men kände att vi lade ner för mycket tid på huset och tomten vilket är en av anledningarna till att vi flyttade tillbaka till stan. Sjukvården, skola och längtan efter stadsliv var andra anledningar. Nu löste det sig så att vi har kvar huset på landet och där är vi på helger och sommaren, men det här med att lägga ner mindre tid på hus och tomt blev det inte så mycket av med. Men i veckorna när vi är i stan har vi mycket tid för varandra!

Jag trodde inte att jag ökat så mycket i vikt och blev lite förvånad att jag gått upp drygt 9 kg, jag är med gå ner i vikt tråden till hösten. Egentligen är det inte så konstigt att jag gått upp för efter alla blödningar jag haft så har jag inte fått anstränga mig alls och aptiten har varit mycket god. Nu törs jag promenera lite gran men jag får så lätt sammandragningar så det känns inte så skönt. Om jag är det minsta kissnödig när jag rör på mig får jag ganska mycket och starka sammandragningar, någon mer som känner av det?

En avstickare, jag skrev och berättade om min 11-åring som hade ont åt hjärtat, vi fick komma in till sjukhuset och de gjorde både lungröntgen, EKG och blodprover och allt var bra, puh. De tror att han får kramp i mjälten ?! vilket ska vara ofarligt men göra ont och kännas obehagligt. Nu kan vi pusta ut några månader till innan det är dags för magnetröntgen och se om tumören växt eller inte.

Ni har gett mig inspiration att fynda på tradera så nu ska jag klura ut maken och försöka hitta något jag med Skrattande inloggning

Svar på tråden Augustibebis 2012