• A R

Augustibebis 2012

Pyret mår bra, och allt annat såg också bra ut.Hjärta
    Men de kan inte se varför jag blöder. Det har avstannat nu men det blir en del klumpar när man blöder mycket och klumpar är jag livrädd för. 
    Var helt förvirrad av oro när jag kom in på gynakuten, skulle lämna urinprov och gick in på toa, kissade och glömde att kissa i muggen. När jag kom ut från toan stortjöt jag för att jag glömde provet. Nu gråter jag så fort någon pratar med mig, fast nu är det av lättnad. 

Jag har ett dilemma, på lördag flyger vi till New York, jag har talat med två läkare och min BM som har sagt att ett missfall kan inte framkallas av själva resan och självklart kommer jag att ta det lugnt när vi är där. Maken och barnen får hitta på en hel del på egen hand för jag kommer inte trötta ut mig. Men jag vet ju att det finns risk att jag kommer blöda igen och jag undrar hur jag kommer att ta det om vi är så lång hemifrån. 
    Till saken hör att vi reser för att fira vår son som gått igenom en ett och ett halvt år lång cytostatikabehandling och kämpat mot cancer, så den här resan är viktig honom och att vi gör den tillsammans. Det är verkligen blandade känslor inför den här resan, hur skulle ni ha tänkt?

Nu har äldsta killen gått och hyrt en film så nu ska han och jag kolla på film och äta popcorn. 

• A R

Godisbit, hoppas det går bra på kub!

noname, krya på dig, det är inte roligt att vara sjuk när man är gravid.

Saajmon, det kan ju vara bra att kolla upp lite blodvärden och träffa en barnmorska för att se att allt är ok med både dig och bebisen i magen. Är du orolig för att gå dit, är det därför du inte bokat tid? 

I dag var jag till barnmorskan för att lämna urinprovet  som jag glömde bort att ta på gynakuten i går.
    Jag är så glad över min barnmorska som har dörren öppen och det är bara att komma förbi.
    Jag berättade att igår kväll kände jag "sprattel" i magen och undrade om det var möjligt så tidigt (12+5), det här är ju min tredje graviditet så jag var ganska säker på vad jag kände. Hon berättade att med sitt andra hade hon också känt av bebisen i v13. Med tanke på mina blödningar är jag sååå tacksam att jag kan känna barnet så tidigt. 

I dag ska jag bege mig till garnbutiken och skaffa garn till en gosekatt som jag tänkte virka till lilla pyret.
    Det blev ju ingen sy och stickmässa för mig igår så jag får hålla till godo med garnbutiken.

• A R
    Xericax skrev 2012-02-20 11:23:59 följande:

Var känner ni av bebisen då ni känner av den i magen? Jag är 13+3 idag (första barnet) och har de senaste dagarna känt av små minimala "muskelkramper" lite så att det kittlar till några cm på båda sidorna av naveln vid olika tillfällen, men jag tycker det borde vara för högt upp för att vara pyret, kanske det bara är något annat?
    Ska till läkaren nästa vecka på undersökning så jag ska fråga henne då hur högt livmodern sträcker sig nu, men hon kommer ju antagligen att säga att det är för tidigt att känna något eftersom det är mitt första, men jag vet ju att det inte kan vara pyret om det visar sig vara för högt upp.

Jag kände det ovanför blygdbenet, om jag lägger handen precis ovanför blygdbenet så är det i det område som handen täcker. Mitt var mer som fisksprattel än muskelkramper, men det kan ju vara olika.
  • A R

Godisbit, vad roligt att allt gick bra på kub och att ni fick bra siffror.
    Visst är det roligt att se det lilla livet i magen Glad  

• A R
    babyhummingbird skrev 2012-02-21 13:42:29 följande:
    Tänkte bara meddela att jag skrivit ett litet blogginlägg om er alla i denna underbara grupp på min blogg idag: preggo.blogg.se/
    Vad fint du beskrev oss här på sidan!
  • A R

V14 idag och vad jag är glad att jag är gravid!

Det kom ännu en blödning i natt. Har varit på gyn och även denna gång var allt ok. Läkaren sa att jag troligtvis kommer att blöda fler gången men att det inte är någon fara för lilla pyret. Den här gången trodde jag verkligen att det var kört. Jag har gråtit och gråtit, timmarna på natten går såååå långsamt och jag kunde inte somna om. Har varit vaken sedan kl ett i natt och nu ska jag bädda ner mig i sängen med virkning och en film. Pyret finns ju kvar och mår bra Hjärta.

Gadget: Vad kul att få höra hjärtljuden, det har inte jag gjort ännu trots fem ul. 
    Och visst är det ljuvligt att få en liten glimt av det lilla livet i magen!  

• A R
    Aprilia1977 skrev 2012-02-22 20:47:15 följande:
    Jag har haft dubbla hjärtslag (hjärtklappningar) sedan i måndags kväll. Dag som natt och det är klart att man blir lite rädd...hmmm...
    Jag har hjärtarytmi (oregelbundna hjärtslag) För mig känns det som om ett slag hoppas över och nästa slår mycket hårdare. Ganska vanlig och oftast helt ofarligt. Kommer ofta vid stress, sömnbrist och när jag druckit rödvin. Jag får det några gånger per år, kommer och går under dagen och natten under några veckor. Har fått betablockerare mot det och det hjälper bra men det ska man inte äta när man är gravid. Jag tror inte det är någon fara men jag tycker du ska ta upp det med din barnmorska. 
    Det jobbiga är när man ska sova för när man slappnar av och ligger i sängen upplever man det oftast starkare fast det inte är så.

Hoppas det släpper snart. 
  • A R
    Xericax skrev 2012-02-23 09:31:20 följande:

Hur känns växtvärk i magen, och hur mycket brukar ni känna av er mage?

Jag är 13+6 idag, och efter att jag började blöda för över en vecka sedan så har har det fortsatt att komma brun blödning/flytning varje dag. De sa åt mig då jag var och kollade om allt var bra att jag ska höra av mig om det börjar blöda på nytt och om jag dessutom får kramp/värk i magen. Så jag har varit jättenervös för att känna av något i magen, har inte vågat ta värktabletter mot huvudvärken för jag är orolig att jag inte ska känna av magen isåfall. Hittills har det gått bra, men inatt och i morse har jag känt av lite värk i magen, ingen kraftig värk utan bara typ molnande värk, kan det vara växtvärk?

Jag får som mensvärk lite då och då, framförallt på kvällarna och jag tolkar det som växtvärk. Jag har frågat min BM och de läkare jag träffat om detta eftersom jag har haft en del blödningar och de säger att det är vanligt att man känner så, en läkare kände på min livmoder som inte var hård eller sammandragen trots att att jag hade "mensvärk".
  • A R

Jag la till mig i BF listan igen då jag av någon underlig anledning försvunnit Förvånad 

• A R

Idag ringde de från sjukhuset och sa att jag har urinvägsinfektion, Stafylocker B. Ska äta antibiotika och då jag är allergisk mot kåvepenin skulle jag få något annat. Jag frågade hur det kan påverka min graviditet och svaret jag fick var att det kan reta livmodern och ge sammandragningar. Jag har ju varit rätt öm i livmodern och tolkat det som växtvärk. Nu tänker jag att det kanske trots allt lett till mina blödningar?! Det ska inte vara någon fara för fostret men jag måste tydligen äta antibiotika innan förlossningen då det kan skada det nyfödda barnet. Hoppas inte förlossningen då startar för tidigt. 

Är det någon av er som har mer info eller erfarenhet?

Svar på tråden Augustibebis 2012