• A R

Augustibebis 2012

Grattis Strongenough till dina flickor! Håller tummarna för att de får må bra! Hoppas du mår bra också, måste vara så omtumlande när allt sker så snabbt.

Angelica, skönt att höra att det går bra med Sofia!

• A R

Jag får fotmassage av maken flera gånger i veckan, även under de två tidigare graviditeterna och jag har aldrig fått mf.
    Fotmassage är så skönt när fötterna är trötta och värker.

• A R
    Sommaren12, jag rekommenderar dig att köpa en begagnad maskin, och det behöver verkligen inte vara en med en massa funktioner men att kunna sy i stretch är bra.. Jag kör också singer, fast jag har även en overlock men man klarar sig bra utan det också.

Vaknade 03.30 i morse, klarvaken, suck. Lider inte av sömnbrist i övrigt så jag hoppas det är tillfälligt. 
    Ska till BM på fm och sedan luncha med en vän så det blir nog en bra dag.
    Igår hade jag sådana humördippar så jag trodde jag skulle bli tokig. Ville bara fly och vara för mig själv och inte träffa någon, blä för dessa dagar.
    Undra om man kan skylla på hormonerna?
  • A R
    Naimis skrev 2012-05-21 11:11:07 följande:
    Mina fötter har börjat klia konstant sedan igår, vad kan de bero på? Någon annan som känt av något liknande?
    Om du har klåda under fötterna tycker jag du ska vara uppmärksam på om om det kan vara gravidklåda som i sin tur kan vara ett tecken på havandeskapsförgiftning. Jag har klåda och utslag på magen och min läkare sa att så länge det inte är under fötterna och i handflatorna så är det ingen fara. Du bör kanske ringa till din BM.

När det gäller solning så får det bli med måtta och jag är flitig användare av solskyddsfaktorer (höga), blir ändå brun på sommaren. Jag har redan fått pigmentfläckar i pannan, en stor oregelbunden ring på flera cm i diameter. Har haft det tidigare och vet att det går bort så småning om men snyggt är det inte. 

Jag var hos BM idag och allt var bara bra
    V25+4
    SF 24 cm
    Blodtryck 124/71
    HB 123
    Blodsocker 4,6
    Hjärtljud 146 

Jag frågade efter en träff för omföderskor och de har en i juli som jag anmälde mig till, pappor fick dock inte var med. Tänkte att det kan vara skoj att träffa andra IRL och inte bara här som är gravida.
    Fast ni är toppen allihopa :)

• A R

Tira, grattis! Alltid roligt med lite extra pengar :) jag har precis höjt min sgi, jobbade 80% tidigare och nu heltid + högre lön.

• A R
    Gadget, grattis! Ni prickade verkligen in finvädret i Sverige Solig

Belatrixx,  starka ord du väljer när det gäller Saajamon, vill bara informera dig om att det är enorm skillnad på att fejka och verkligen tro att man är gravid. En ung kvinna som verkligen tror att hon är gravid och kroppen spelar ett spratt behöver stöd och inte påhopp. Var finns ödmjukheten?

Jag håller med om att känslorna för den här sommaren känns dubbel. Vill njuta av sommaren och få vara mer ledig men samtidigt vill jag också att det ska vara slutet på augusti NU! Knasigt Tungan ute 
  • A R

Jag hade kontakt med henne efter att hon hoppat av tråden och kanske drog hon rövare för mig med, men oavsett vilket, är man ung (eller äldre iof) och beter sig så så är det mer ett rop på hjälp och jag tycker att vi kan stå över att dömma henne. 

• A R
    Bellatrixx skrev 2012-05-22 09:58:59 följande:
    A R- jag menade inte på något sätt att vara dum emot henne. Min åsikt om henne som person är egentligen oviktig men samtidigt känner jag att jag själv blev "lurad" utav henne och att man inte gör så.
    Jag vet hur det är att känna sig lurad och jag förstår dig. Jag vet bara att den som går med störst förlust ur detta är inte vi med våra bebisar i magen. 
    Naimis skrev 2012-05-22 10:23:32 följande:
    Sitter och väntar på att bm ska ringa mig. Läste på lite om gravidhepatos (eller vad de nu va de hette). Usch blir så nojjig, stod att de var väldigt ovanligt i Skandinavien men vanligt i Chile och jag som är född i Colombia blev ju inte lugnare av de. Klådan under fötterna fortsätter, nu hoppas jag bara på att min bm ringer snart sp jag får komma in och ta lite blodprover.
    Ursäkta tråkigt inlägg, behlvde bara skriva av mig lite
    Jag tror det går ganska snabbt att utreda om det är gravidhepatos och hjälp finns att få om så skulle vara fallet. 
    Jag har inte det men "vanlig klåda" på magen med utslag och blev rekommenderad tavegyl om det blev för jobbigt men jag är inte så sugen på att äta det, dels för bebisens skull och dels för att jag blir så trött av det. Håller tummarna för dig att det går bra!
  • A R

Sitter i bilen på väg hem från landet där vi har delar sv vår verksamhet. Avslutade med ett dopp i poolen som nu kommit upp i 25 grader. Det var otroligt skönt att sträcka ut sig i vattnet. Jag förstår de gravida som går på vattengympa.
    I morgon ska jag till sjukgymnasten igen, fogarna ömmar och ena skinkan för ont.
    Min plutt i magen har sina lugna dagar och sina vilda dagar. Rörelsemönstret varierar en hel del.

• A R

Jag älskar att vara gravid jag med trots krämpor. Visst vill jag att det ska bli slutet av augusti snabbt men jag trivs med bebisen i magen. Det här är min tredje graviditet och antagligen den sista.

En del av moderkakan lossnade under förra graviditeten men det gick bra ändå, hade den för öppningen fram till v 25 då den började växa uppåt.

I morgon ska jag med äldsta sonen på klassresa tills på lördag, som tur är ska vi bo på hotell, tälta hade knappast funkat för mig nu. Jag tror jag kommer vara rejält trött efter resan men jag vill så gärna vara med, tror inte man får så många chanser till, de börjar ju i sjuan till hösten.

Jag har varit sjukskriven på halvtid i två veckor nu så det är väl nu FK ska ta ställning till om de godkänner sjukskrivningen eller inte. Jag har ansökt om ersättningen men hur lång tid brukar det ta innan man får besked?

Det här med hallon te har jag missat, varför dricker ni det?

Svar på tråden Augustibebis 2012