• A R

Augustibebis 2012

Svipp, vad skönt att kunna bestämma sig för namnet innan den kommit. Våra får heta pyret ett tag till.

Min hals håller på att ge upp, har haft lite, lite ont i halsen i veckan men idag har det blivit värre och hes är jag också. Ska ut på mitt första kundbesök i morgon så det känns lite trist, sköter annars det administrativa men var lite sugen på att få träffa kunder och lämna kontoret ett tag, dessutom är sonen hemma och har ont i halsen han med.
    Någon som har något superknep mot halsont? 

• A R

Tack för tipsen mot halsont! Vaknade i morse och halsen kändes som ett stort sår, testade ingefärste och det kändes mycket bättre. Dock låter jag ungefär som om jag både rökt cigarr och druckit whiskey, mitt kundbesök gick ändå bra och nu är det helg så jag kan vila upp mig.

Albasmamma skrev 2012-05-04 14:43:47 följande:
    Woho...fick precis besked om att min semester är beviljad! Nu jobbar jag bara 27 dagar till, så skönt!
    Skönt att påbörja nedräkningen!

Fransyskan och Karro77, ni skriver bra svenska båda två och det är inga problem att först er.

• A R
    godisbit skrev 2012-05-04 19:26:37 följande:
    Vad var det för tygaffär? Skulle gärna ha tips på tygaffärer med roliga/fina tyger till bra pris, helst i sthlm så man kan klappa och känna på tygerna innan köp =)  

Inser att mitt tygförråd är väldigt fokuserat på lapptäcken, har i princip inget annat! Började rota runt efter ngt tyg till ett babynest eller en amningskudde tidigare idag, men hittade inget i mitt lager som kändes särskilt bebis. Funderar på att sy i ngt neutralt tyg så länge, det kan ju tänkas att man ändå vill ha flera överdrag för att kunna tvätta enklare =) 
    Jag tipsade om Tygverket på s:t paulsgatan tidigare, det är min favorit. Många tyger att välja mellan. Om man är stickintresserad finns garnbutiken litet nystan lite längre ned på gatatan och nu har de rea på massor av garner.

Jag tycker också att det är bättre att kolla upp hur det är med lilla bebisen än att gå och oroa sig för att den inte rör på sig. De är ju vad Bm rekommenderar också.

Lillakotten, jag tycker du ska ringa in till förlossningen och rådfråga dem där om du ska komma in eller inte. Har man ont bör du nog få komma in och bli undersökt.

Själv har jag sedan en tid tillbaka fått ont i skinkan och ner i benet, tror det är ischiasnerven som spökar.
    Det gör i stor sett bara ont på natten och i natt har jag vaknat säkert tio gånger av att det gör så ont. Det hjälper inte att byta sida (kan bara ligga på sidan). Det blir något bättre om jag har en stor kudde mellan knäna Någon som har något tips? Tror ni sjukgymnasten kan hjälpa till?
    Det blir lite jobbigt med den knappa sömnen.  
  • A R
    Gadget, Såg bilden på ditt babytäcke du sytt, jättefint!
    Kollade på mönster på amningskudde som godisbit länkade till, är också sugen att sy en. På den bloggen finns även en kategori "jag syr..." och där kan du hitta inspiration till syprojekt till bebisen, i alla fall gjorde jag det.
  • A R

God morgon,
    Jag var på sjukhuset med sonen i går och en av sköterskorna sa men nu syns det till och med i ansiktet att du lagt på dig. Hon sa det inte elakt men jag har känt mig fet efter det. Tycker som många av er andra att det är ok att fokusera på magen men resten kan man låta bli att kommentera.

Vi kommer att ha bebisen i vårt sovrum i spjälsäng. Vi har ett ganska stort sovrum men problemet är att det är snedtak så jag vet inte riktigt var den ska stå och hur bra det kommer att bli. 
    Första sonen fick sova i sin egen säng, vi hade en 120 säng så det var för trångt helt enkelt.
    andra sonen ville vi ha mer i vår säng men han slog sig aldrig till ro hos oss utan ville sova i sin egen säng i vårt rum. Han är elva nu och sover två till tre nätter i veckan hos oss på madrass så vi har tagit igen det, hihihi.
    Vi får helt enkelt se vad trean föredrar, egen säng eller i vår säng?

Sov till halv åtta i morse (händer aldrig) och tagit långfrukost och fått iväg barnen till skolan, sitter i köket i pyjamas och inser att arbetsdagen faktiskt börjat (kontoret hemma), dags att hoppa in i duschen.

• A R
    Angelica, jag hoppas att det går bra för er och att hon får vara kvar där inne ett tag till. Styrkekramar till dig!
  • A R

Tjihooo, titta vad jag vunnit från Boob, vilken tur jag har!

Är det någon här som tecknat gravidförsäkring? Jag har tänkt att göra det men vet inte vilken som är bäst, det lutar åt Trygg Hansas vänta barn försäkring. Hur tänker ni?

Dessutom vill jag verkligen uppmana er andra som tänkt skaffa en barnförsäkring att göra det så snart barnet är fött. Med tvåan väntade vi ett par månader innan vi skickade in papperna, om vi gjort det ett par veckor tidigare hade vi fått försäkra honom men när han var ca tre månader upptäcktes det att han troligen hade neurofibromatos och vi fick avslag på ansökan. Det visade sig att det var det han hade och som jag skrivit tidigare har han även haft cancer. Vi har gått miste om mycket ersättning p.g.a. jag inte skickade in papperna direkt. Så gör det i tid!

• A R

Jag vill helst stanna på BB två nätter, har känt att jag åkt hem för tidigt de två tidigare gångerna.
    Med det är klart att det beror på hur det känns då, om syskenen får hälsa på och om jag inte behöver dela rum med någon. Vill att pappan ska sova kvar också. Men det finns nog en risk att jag längtar efter mina större barn så jag vill åka hem ändå. Jag tar det som det kommer men jag har sagt till maken att han får inte försöka övertala mig att åka hem tidigare, så var det nämligen sist.

Undrar och tänker så mycket  på hur det går för Angelica, hoppas du mår bra och bebisen med!

• A R
    NiniMe skrev 2012-05-12 07:49:54 följande:
    ÄR det någon här som har barn som delar rum? Jag är lite nervös för att flytta in lilleman till storebror, kommer det bli en massa lekande osv iställlet för att sova... Jag delade rum med min syrra men då var jag runt 4-5 då fatta man liksom att det var sovdax, men lillebror han blir 3 i september och han är en busunge,, hahaha ajja vi får testa och se Jag börjar liksom bli SUGEN på att göra vid lillans rum trots att hon förmodligen inte kommer sova där den första tiden ahahah
    Mina killar har tidigare delat rum och för oss har det fungerat jättebra, mer som en trygghet. Det gäller bara att hitta rutiner och hålla på dem (lättare sagt än gjort ibland). Det är bara ett och ett halvt år mellan mina killar och de har fram till för ett par år sedan haft samma läggningstider vilket har underlättat.
  • A R

Maj ÄR en tokstressig månad, så mycket med barnens skolor, utflykter och klassresor. Jag ska med äldsta sonen på klassresa och bo över på hotell, är dessutom indelad i yngre sonens våraktivitetsgrupp och maken ska ha 40-års kalas i början av juni. Det blir hemma hos oss med ett 50-tal gäster och buffé som vi själva fixar. Jag tycker det är kul med matlagning så det känns ändå ok. Sedan, efter det då blir det lugnt. Helgen efter skolavslutningen åker båda killarna på semester åt var sitt håll i fyra dagar utan oss. Jag och maken hade tänkt oss en weekend för oss själva och det lutar åt glashotellet, Kosta boda. Eller har ni några bra förslag?

Svar på tråden Augustibebis 2012