godisbit skrev 2012-05-04 19:26:37 följande:
Vad var det för tygaffär? Skulle gärna ha tips på tygaffärer med roliga/fina tyger till bra pris, helst i sthlm så man kan klappa och känna på tygerna innan köp =)
Inser att mitt tygförråd är väldigt fokuserat på lapptäcken, har i princip inget annat! Började rota runt efter ngt tyg till ett babynest eller en amningskudde tidigare idag, men hittade inget i mitt lager som kändes särskilt bebis. Funderar på att sy i ngt neutralt tyg så länge, det kan ju tänkas att man ändå vill ha flera överdrag för att kunna tvätta enklare =)
Jag tipsade om Tygverket på s:t paulsgatan tidigare, det är min favorit. Många tyger att välja mellan. Om man är stickintresserad finns garnbutiken litet nystan lite längre ned på gatatan och nu har de rea på massor av garner.
Jag tycker också att det är bättre att kolla upp hur det är med lilla bebisen än att gå och oroa sig för att den inte rör på sig. De är ju vad Bm rekommenderar också.
Lillakotten, jag tycker du ska ringa in till förlossningen och rådfråga dem där om du ska komma in eller inte. Har man ont bör du nog få komma in och bli undersökt.
Själv har jag sedan en tid tillbaka fått ont i skinkan och ner i benet, tror det är ischiasnerven som spökar.
Det gör i stor sett bara ont på natten och i natt har jag vaknat säkert tio gånger av att det gör så ont. Det hjälper inte att byta sida (kan bara ligga på sidan). Det blir något bättre om jag har en stor kudde mellan knäna Någon som har något tips? Tror ni sjukgymnasten kan hjälpa till?
Det blir lite jobbigt med den knappa sömnen.