• A R

Augustibebis 2012

Hej allihopa,
    Den här helgen har varit kalasintensiv, 4 tillställningar och jag har bara gått från bord till bord och ätit, hihihi. 

Förra veckan köpte vi barnvagn på blocket , en bugaboo cameleon, grå bas och beige toppklädsel. Precis den vi bestämt oss för och med alla de tillbehör vi önskade. På eftermiddagen ska jag gå igenom den och göra i ordning liggdelen.
    V22 och ska till BM idag jag hoppas allt är bra, har dock en hel del sammandragningar som kommer framför allt när jag sitter ner. Det blir så tungt att andas när sammandragningarna kommer och det känns som ett tryck i hela kroppen, någon annan som känner så vid sammandragningar? Jag minns inte att det kändes så med de tidigare två. 

• A R
    natlup skrev 2012-04-23 14:53:33 följande:
    De trodde på svamp. Som tur e så har jag tid hos BM imorrn på morgonen. Får hoppas att de e svamp å inge annat
    Skönt att du hade en tid inbokad i morgon, hoppas det går bra!
    Albasmamma skrev 2012-04-23 15:59:34 följande:
    Tack ska ni ha, ja jag har svarat tillbaka att jag komme ta ut fp i så fall. Tycker bara det är så irriterande att de bara vill ändra min semester medas de andra får beviljat sina fem veckor som de sökt!
    Bra gjort! Typiskt vissa människor som bara vill försvåra istället för att lösa det lite smidigt. Tur att de inte kan bestämma över när man vill ta ut FP.

Stongenough: Skönt att höra att det gått åt rätt håll för er. Jag har tänkt så mycket på dig och dina två små knytten.

Jag var hos BM idag och allt såg bra ut. Däremot tyckte hon inte det verkade så bra med mina sammandragningar som framförallt kommer när jag sitter ner, har kontorsarbete så det blir rätt jobbigt. Hon ville att jag skulle träffa läkaren och kolla att allt var ok och ev bli sjukskriven på deltid. Vi fick dock inte till en tid förrän om två veckor. 

Jobbar på med min kvällströtthet och har lovat mig själv att inte gå till sängs förrän tidigast kl 22.00.
    Igår kväll fick jag en skön nackmassage av maken och somnade sittande medan han masserade och det var innan 22.00 så i kväll blir det ingen massage före tio.
  • A R
    Bellatrixx: Jobbigt för dig men skönt att lilla bebisen mår bra.

Sommaren12: Vad skönt att din kurs är slut nu. Ja, nu kan du börja nedräkningen till ledigheten och med en NY resa däremellan, inte dåligt!

Jag kommer att jobba deltid hemifrån under föräldraledigheten, maken jobbar delvis hemifrån han med så till viss del kommer vi hjälpas åt. Jag har tänkt att den lilla ska börja på dagis redan vid ett års ålder, egentligen tycker jag det är lite för tidigt, men jag vet att okt-jan kommer vara fullt med jobb och jag behöver verkligen några timmar per dag att att jobba då. Men min plan är att ha dagis 4 timmar om dagen fyra dagar i veckan och ha det så en längre tid i stället. 

Idag har jag fyndat BOOB-amning/gravid kläder. För er som bor i Stockholm så har de haft utförsäljning i dag och även i morgon.  Kolla deras FB-sida om ni är intresserade. Jag köpte en tunika, ett linne, en omlottröja, en babybody och ett par babybyxor för 750:-
    Jag har även varit till tygaffären och köpt två olika trikåtyger för att sy babyfiltar av. Tog till lite extra och tänkte sy en mössa, body och dreggellapp också. Jag är så sugen att pyssla, sy och sticka hela tiden (en graviditetsnoja?)

Har inte mått illa på länge nu men i kväll har det slagit till med full kraft, blä. 
  • A R
    trossan skrev 2012-04-25 20:46:00 följande:
    A R - har du tips om någon bra tygaffär i Stockholm också!? :)
    Tygverket på St. Paulsgatan 19 är min favorit. 
    Stort utbud och lätt att fynda stuvbitar. 
    De har även en till butik på St. paulsgatan 3 där man kan hyra symaskin per timme och få hjälpa med egna projekt och där säljer de även i mitt tycke de otroligt fina liberty tygerna. 
  • A R

Nu kommer det lite gnäll, började må illa igår kväll och har gjort det hela natten, mår fortfarande illa och har ont i magen upp mot mellangärdet, tror det är magkatarr eller något sånt. Har tagit både omeprazol och alvedon och energinivån är i botten. Sitter och stirrar på kaffekoppen som jag egentligen inte alls är sugen på men vet att jag får ont i huvudet om jag inte tar lite kaffe. Kände dessutom av ischiasnerven i natt igen. Usch vilken trist dag det här kommer att bli.
    Gnäll gnäll.... 

• A R

Jag somnade sju igår kväll och vaknade sex i morse, känner mig som en ny människa och det är fredag!

• A R
    Sommaren12 skrev 2012-04-27 20:44:51 följande:
    Hur mycket sammandragningar är "okej" att ha eg? Tycker det blir mer och mer nu. 
    Jag har också mycket sammandragningar, hade det under de tidigare graviditeterna också fast den här gången känns de mer. Ibland gör de till och med ont och jag blir illamående och får lite svårt att andas, så minns jag inte att det var tidigare. Har tid hos läkaren den 7 maj för att kolla upp detta.

Jay84, välkommen till oss och vad roligt med bröllop!

Jag somnade sittande i soffan strax före nio igår och sov i ett  till sex i morse, skönt.
    Idag blir det trädgårdspyssel då vi är på landet över helgen, ska även försöka komma iväg på en barnklädbytardag idag och hoppas på att göra lite fynd.

• A R
    natlup skrev 2012-04-29 12:23:29 följande:
    Usch var en jobbig natt igår. Började med att jag inte kände bebis på hela dagen. Sen på kvällen när jag drack kallt vatten var det fortfarande stilla. Ringde förlossningen och de ville att ja skulle komma in. De letade efter hjärtat i drygt en minut tillslut hitta de ett tickande hjärta. Hon hade lagt sig med rumpan utåt och vägra flytta på sig. 

Den där miniuten när de försökte hitta hennes hjärta var värsta minuten i mitt liv. Som tur e känner jag buffar idag.
    Vad skönt att det var bra med lilla bebisen, men jag förstår din oro innan du fick höra hjärtljuden. Nu när jag känner rörelser flera gången varje dag blir jag nojig om jag inte känt av det på ett tag. Säkert så rör bebisen på sig en hel del utan att man registrerad det för man är upptagen av annat. 

Jag ska få låna en BB men har nog tänkt köpa en ergo baby. Är lite sugen att prova själ också men det ser lite krångligt ut. Jag ska försöka sätta mig in i hur de används ordentligt.

Babysitter med bra gung i ( de gamla klassiska) är min favorit sedan tidigare och ska få låna en sådan med av min svägerska. Toppen att ha barnet i när man lagar mat, äter  eller duschar.  

När det gäller namn så lutar det åt Johan, Olof, Henrik eller Erik. Men jag tycker det är svårt att bestämma innan de fötts så vi spikar inget. 

I helgen har jag jobbat i trädgården en hel del, allt tungt har maken fått gjort. Jag har hållit mig väldigt lung och inte gjort så mycket på ett par månader och det är så skönt att komma igång lite igen. Jag tycker att jag känner mig mer rörlig och fast magen bara blir större och större så känns det inte riktigt så.

Har dock ett problem och det är den yngsta sonen 11 år, han har sådana humörsvängningar och pubertetsfasoner så jag håller på att gå i bitar. Både han och jag är hormonstinna och det är en dålig kombo. 

Ha en bra valborg allihopa! Nästa år står vi vid brasan med våra 8-månaders Solig
  • A R
    Randiga Rut skrev 2012-05-03 09:12:11 följande:
    Jag tycker helt klart Sigrid! Aron, Ester å Sigrid känns som en riktigt fin kombo!! ;)
    Jag håller med randiga rut om att Sigrid passar fint ihop med Aron och Ester, ett jättefint namn dessutom!
  • A R
    Roos26 skrev 2012-05-03 12:01:08 följande:
    Var på återbesök på östra sjukhuset igår. Tappen hade böivit något bättre nu efter sängläge i en vecka . Från 16 mm till 32 mm :D så de bar en stor lättnad. Blir sjukskriven en månad i taget nu så får vi se hur de ser ut med tätare kontroller. Hon hittade dock en till grej på UL . Moderkakan ligger presice vid öppningen så vi måste hålla koll på de så den drar sig uppåt å inte tvärt om annars blir de kejsarsnitt :P men ändå glad att lill åojken mår fint å att de går åt rätt håll:D
    Vad skön att det går åt rätt håll!
    Med tvåan hade jag moderkakan för öppningen men den växte uppåt så det behövde inte bli snitt för mig.
Svar på tråden Augustibebis 2012