natlup skrev 2012-04-29 12:23:29 följande:
Usch var en jobbig natt igår. Började med att jag inte kände bebis på hela dagen. Sen på kvällen när jag drack kallt vatten var det fortfarande stilla. Ringde förlossningen och de ville att ja skulle komma in. De letade efter hjärtat i drygt en minut tillslut hitta de ett tickande hjärta. Hon hade lagt sig med rumpan utåt och vägra flytta på sig.
Den där miniuten när de försökte hitta hennes hjärta var värsta minuten i mitt liv. Som tur e känner jag buffar idag.
Vad skönt att det var bra med lilla bebisen, men jag förstår din oro innan du fick höra hjärtljuden. Nu när jag känner rörelser flera gången varje dag blir jag nojig om jag inte känt av det på ett tag. Säkert så rör bebisen på sig en hel del utan att man registrerad det för man är upptagen av annat.
Jag ska få låna en BB men har nog tänkt köpa en ergo baby. Är lite sugen att prova själ också men det ser lite krångligt ut. Jag ska försöka sätta mig in i hur de används ordentligt.
Babysitter med bra gung i ( de gamla klassiska) är min favorit sedan tidigare och ska få låna en sådan med av min svägerska. Toppen att ha barnet i när man lagar mat, äter eller duschar.
När det gäller namn så lutar det åt Johan, Olof, Henrik eller Erik. Men jag tycker det är svårt att bestämma innan de fötts så vi spikar inget.
I helgen har jag jobbat i trädgården en hel del, allt tungt har maken fått gjort. Jag har hållit mig väldigt lung och inte gjort så mycket på ett par månader och det är så skönt att komma igång lite igen. Jag tycker att jag känner mig mer rörlig och fast magen bara blir större och större så känns det inte riktigt så.
Har dock ett problem och det är den yngsta sonen 11 år, han har sådana humörsvängningar och pubertetsfasoner så jag håller på att gå i bitar. Både han och jag är hormonstinna och det är en dålig kombo.
Ha en bra valborg allihopa! Nästa år står vi vid brasan med våra 8-månaders