• A R

Augustibebis 2012

NiniMe skrev 2012-03-19 13:38:50 följande:
    Nu när vi snackar sjukskrivning så undrar jag om någon vet, påverkar en sjukskrivning själva föräldrarpenningen?
    Både sjukskrivning och föräldrapenning baseras på din SGI (sjukpenninggrundande inkomst).
    Föräldrapeningen sänks inte av att du är sjukskriven. Jag ringde FK förra veckan för att reda ut detta.
    Har själv gått från en deltidsanställning till heltid och undrade över det med.
  • A R
    Aprilia1977 skrev 2012-03-19 21:19:35 följande:

På onsdag ska vi på RUL nr 2 + BM besök två timmar efter det. Undrar just hur det påverkar bebisen att man gör många ultraljud. Det blir det fjärde nu sedan v. 7. Förra veckan hann vi inte se allt eftersom jag fick sådan värk i det vänstra benet och sjuksköterskan (eller vad hon nu är) valdet att avbryta undersökningen. Nu har en sjukgymnast kommit fram till att det är just ishiasnerven som sitter ikläm mellan några muskler som inte är tillräckligt stretchade. Och det är ingen skön känsla, det går sååå ont.

Tänker oxå på Pixel 3 och Strongenough.    Hjärta

Jag har gjort sex ultraljud hitintills och har mitt RUL om en vecka, då blir det sju.
    Enligt de läkare jag träffat ska det inte vara någon fara.
  • A R

Jag är en dålig mamma...enligt min son.
    Han har slarvat med sin mobiltelefon och nu har vi bestämt att han inte får ha med den till skolan tills vidare.
    Det var jag som påminde honom om det i morse och det blev ett herrans liv. På vårt kylskåp sitter hans önskelista och på eftermiddagen såg jag att den hade blivit längre, det hade tillkommit en önskan, en snällare mamma GråterLöjlig som jag är började jag stortjuta, tur att jag var själv hemma.

Vi går varandra lite på nerverna, jag, en hormonstinn gravid mamma och han, en prepubertal elvaåring, suck.
    Han har kommit in i puberteten lite tidigt p.g.a cytostatikan han fått och det blir nog lite extra jobbigt när man samtidigt är så liten. 

Idag har det varit fart på pyret igen, det är så mysigt med sparkarna Hjärta

• A R

Vi har blivit erbjudna att få två babyskydd av kompisar som inte behöver dem längre så det behöver vi inte tänka påGlad Det blir mycket ärvt för oss för både svägerskan och min syster har erbjudit oss både spjälsäng och kläder och det tackar vi för.

Idag har jag stått på mässa hela dagen och är helt slut i fötterna, jag har faktiskt inte ont i ryggen men känner mig så trött i kroppen. I morgon blir det nog bara halvdag på mässan. Avslutade dagen på kvarterskrogen för ingen av oss orkade laga mat idag.
    Varje tisdag går barnen till farmor efter skolan (hon bor två våningar under oss) ibland sover de kvar där och kommer upp till frukost och ibland kommer de hem och sover. Jag är så glad att vi har mina svärföräldrar för min familj bor 16 mil bort och har inte någon större hjälp med barnvakt. Nu närmar de sig dock 70 och har talat om att vi kan nog inte få samma hjälp med lilla pyret som vi fått med de andra två men det gör inget nu har vi ju två killar här hemma som också kan hjälpa till Flört

• A R

Tycker så synd om er som haft ont i magen. Min svägerska fick problem med gallan när hon var gravid och hade en månad månad kvar, hon trodde att förlossningen startat. 

Jag längtar sååååå till måndag för då ska vi på RUL och jag hoppas det blir lite lättare för maken att ta till sig denna graviditet. Kanske beror det på rädsla efter alla blödningar jag haft men jag känner mig så ensam i denna graviditet. Han frågar inte om bebisen sparkar, hur jag mår o.s.v.
    Vi har eget företag och jag har jobbat rätt hårt denna vecka, stått på mässa och fast vi bestämt innan att jag inte skulle vara med så mycket blev det så ändå. Igår fick jag påminna honom om att jag blivit beordrad av läkaren att ta det lugn och inte överanstränga mig. Hade ganska mycket sammandragningar igår och hela kroppen protesterade. Han svarade "visst ja, glömmer det hela tiden." Suck. 
    Nu har jag fått för mig att han glömt att vi ska på RUL på måndag. Jag vet att han också har det tufft nu när han får göra en hel del av mitt jobb, men ändå.

Har kanske bara en dålig dag idag.
    Nej, nu ska jag ändra inställning och njuta av resten av dagen.

• A R

Glömde att gratta till alla lyckade RUL.
    Det blir jag GLAD av att läsa om {#emotions_dlg.flower}

• A R

Jag ska på RUL om 40 min och är så nervös.
    Har inte känt så innan då jag varit på så många UL tidigare, men jag har knappt sovit något i natt.
    Håll tummarna för oss att det går bra!

• A R

Nu har vi varit på RUL och allt såg bra ut. Blev flyttad en dag så nu har vi BF 30/8 istället för 29/8.
    Och det är en liten pojke vi väntar, det blir triss i pojkar här, hihihi.
    Visst hade det varit roligt med en tjej men det har hela tiden känts som en kille och det känns så självklart.
    Och vad roligt det är att få veta kön redan nu, med de två tidigare visste vi inte innan de kommit ut. 
     Jag känner mig så lycklig nu!

• A R
    RockTheRebell skrev 2012-03-26 15:51:27 följande:
    Det blev ett lyckat RUL här också -andas ut- det var en riktig liten showapa där inne :) blev flyttad till 28e ist för 25e som jag trodde. Bilder kommer till kvällen efter 22 när jag slutat :) helt underbart att se. Men det är en ? I magen :) fanns ingen bild som antydde det ena eller andra.
    Grattis till ett lyckat rul!
    Visst är det härligt att få en liten glimt att det som gömmer sig där inne.
  • A R
    Sommaren12 skrev 2012-03-27 02:24:38 följande:
    Lite kul förresten på tunnelbanan. Var så trött och det var fullt med folk men en man såg min mage och erbjöd mig sin sittplats! :) måste betyda att man börjar bli ganska tjock nu, blev lite snopen haha. Men väldigt behändigt ;)

Och en sak till: hur gör ni med badkläder i sommar? Provade en tankini för mammor men den var precis lagom för magen dom den är NU, kommer inte alls få plats sen. Känner mig tveksam till bikini men isf kan man väl ha en vanlig?! Måste man liksom verkligen ha en gravidanpassad?
    Skönt att någon visar hänsyn på tunnelbanan, bara att ta för sig Skrattande

Jag har fått ärva en (oanvänd!) jättefin svart gravid/amningsbadräkt från BOOB, det blir nog den och bikini.
    Har minst fyra bikinis idag men brösten lär inte få plats i någon av dem så det blir till att köpa nya!
Svar på tråden Augustibebis 2012