• A R

Augustibebis 2012

Näe, nu hände det igen Gråter 
    V 15+1 idag och över två veckor sedan sista blödningen, så plötsligt känner jag att faaan nu kommer det igen.
    Femte gången det händer. Kommer ca 1-2 dl blod på några minuter och sedan slutar det. Lite spänd i livmodern, lätt sammandragning men absolut inte ont. Lade mig på sängen och kände på magen och fick en rejäl puff tillbaka  (faktiskt dens starkaste jag känt hitintills). Ligger och vilar nu men känner mig skakd och ledsen, varför händer detta?

TheMaraja, vad skönt att det var positiva besked ni fick, jag är så glad för er skull och en liten pojke, Grattis!!! 

• A R

Jag har varit gynakuten vid de fyra tidigare blödningarna och allt ser bra ut, livmodertappen har inte öppnat sig, inga sammandragningar utan allt har bar sett bra ut. Skritten där inne har sprattlat, hjärtat slagit och storleken har varit bra. De tror att moderkakan ev släpper lite i kanten när livmodern växer, att den inte riktigt följer med. Men de kan inte säga säkert bara antaganden. Nu har jag fått en tid på tisdag för att träffa en läkare på mödravården, min BM propsade å det och jag tror inte jag blir så mycket klokare men det är ju alltid bra att prata med någon. Känner mig tätt ledsen nu över all oro. Jag tror jag nämnt det tidigare att vi har en son som har en hjärntumör och slutade med cytostatika i feb. Har liksom föreställt mig graviditeten som något positivt i vårt liv och längtar såååå efter lilla pyret men så kommer bara oro och rädsla. Jag är annars en väldigt positiv människa men det är väl alla graviditetshormoner som spökar och hör det hela lite jobbigare.

Långt och tråkigt inlägg men jag är glad att ni finns här!

• A R

Måste bara berätta något som gjorde mig så glad (och maken naturligtvis). Jag började ju känna pyret i magen redan v 13, tidigt tycker jag, har inte känt så tidigt i mina två tidigare graviditeter, men den här gången ligger moderkakan bakom lillskrutten. Det har varit full rulle i magen på em och ganska kraftiga puffar, jag lät maken känna och han fick sig en puff han med! Känns bra efter blödningen tidigare idag. V15+2 idag.

Cupcakekiller, vad skönt att det var bra med "trollet" i magen!

• A R
    Naimis skrev 2012-03-09 07:38:08 följande:
    20+0 idag, 50% avklarat halva tiden to go. Bara!
    Vart har tiden tagit vägen?
    Grattis, vad roligt!
    Skönt att känna att man kommit halvvägs Solig
  • A R
    Fyran2012 skrev 2012-03-09 09:23:08 följande:
    Jippi, vecka 16 idagGlad

Lycka till ni som ska på rul..lääängtar tills det är min tur igen! Ska bli så spännande att ta reda på könet, det har vi inte gjort på våra tre barn innan.
    Härligt! Jag är också i vecka 16. Har två barn sedan tidigare som vi inte tagit reda på könet men vill verkligen göra det denna gång Skrattande (om den vill visa det)
  • A R
    NiniMe skrev 2012-03-09 14:58:45 följande:
    Så då har vagnen kommit... Trodde verkligen inte den skulle komma redan eftersom det var att man skulle boka den.... Tänkte de skulle ta flera veckor hahaha... Men nu är den rosa lilla vagnen här, såå himla skön o köra

Vilken fin vagn!
  • A R

Hittade mammas journal från min förlossning, skojigt att läsa. 
    Hon hade även sparat informationshäftet från BB och det är lite kontraster jämfört med idag.
    Här är dagsschemat på BB 1976.

Lyckades inte få den åt rätt håll så ni får lägga huvudet på sned och läsa Tungan ute 
  • A R

Har varit sängliggandes ett dygn nu, trodde det var migrän då jag fick huvudvärk och kräktes rejält en gång, fick sedan feber och jätteont i kroppen. Vi var bjudna på middag igår men mannen och barnen fick åka utan mig.
    Idag har jag börjat äta igen men har legat i sängen och tyckt lite synd om mig själv. Lilla pyret har gjort sig påmind ett flertal gånger och jag njuter verkligen av de små sparkarnaHjärta 
    Ryggen som bara den och jag undrar hur jag ska hitta en sovställning till natten som fungerar. Hur har ni gjort som blivit sängliggandes längre perioder?

Nu är jag superhungrig och familjen ska äta tacos, något jag absolut inte är sugen på så min kära man håller på och lagar spagetti och köttfärssås åt mig. 

• A R
    Ellenbmt skrev 2012-03-11 18:21:44 följande:
    Ar- här blir det premiärgrillning på mina order :) sambon kämpar med fläskfilén och jag hejar på. Så jäkla hungrig nu!!!
    Å, vad gott det lät!
  • A R

Jag kommer absolut försöka att amma. Med första barnet funkade det så dåligt, jag gjorde inget annat än att sitta och amma, när jag äntligen tyckte att det fungerade hade han gått ner i vikt och vi var tvugna att ge tillägg vilket lilla sonen föredrog framför mina bröst så det var bara att sluta (jag försökte och kämpade några veckor men totalt ammade jag inte mer än två och en halv månad. Med andra barnet hade jag bestämt mig för att ge flaska så fort det krånglade men då fungerade det hur bra som helst. Den här gången kommer jag amma om det fungerar annars vet jag att flaska fungerar det med. Om man ska se till mina barn idag så är han som ammat den som har allergi och har haft mycket fler infektioner än han som fick flaska Oskyldig

Jag tycker att det viktigaste är att det känns bra att amma och man ska göra precis som man vill.  

Svar på tråden Augustibebis 2012