• A R

Augustibebis 2012

Grattis Angelica och vad skönt att höra att det gått bra! Har som alla andra här tänkt på dig så mycket de här dagarna. Jag blev så glad när jag läste att det gått bra för er. Och vilket fint namn Sofia är! Kram till dig! 

• A R
    Gadget skrev 2012-05-12 20:34:33 följande:
    ikväll har det liksom huggit till lite i mitt urinrör ett par gånger, men det gör inte ont när jag kissar och det kommer inget heller när jag provar kissa.
    Är det bebisen som på något vis sparkar runt där nere tro eller är det UVI? Håller på och nojar nu bara för att att jag åker till Sverige en vecka på tisdag. Nästa besök hos BM är nästa onsdag, om en och en halv vecka alltså. Någon som känt samma?

Måste berätta om min söta man också. Igår när vi gick och la oss och jag bökade lite i sängen sa han "vill du ha en extra kudde att ha mellan knäna?". Han har också en gravidapp på sin telefon och hade läst denna vecka att det kunde vara skönt om man hade svårt att hitta bra sovställningar. Tyckte jag var gulligt.  
    Jag kan också få hugg, eller mer ilningar och i mitt fall tror jag det är lillskrutten i magen som lyckas sparka till.

Vad gulligt med din man som frågade om du ville ha en kudde mellan knäna. Min man känns lite frånvarande den här graviditeten. Får påminna honom att jag faktiskt inte orkar lika mycket som innan.
  • A R

Någon mer som har fått klåda och utslag?
    Jag har sedan ett par veckor tillbaka haft utslag och klåda på magen, ser ut som lindrigt soleksem.
    Läkaren har kollat på detta och uteslutit graviditetshepatos vilket kan vara farligt för barnet.
    Jag har inte haft så här under mina tidigare graviditeter och undrar om det kommer hålla i sig hela graviditeten, har ju bf 30/8 så det är ett bra tag kvar. Jag kunde ta tavegyl eller smörja med mildison men det väntar jag med ett tag till.
    Någon som varit med om detta? 

• A R

Mina magmuskler är delad och det syns och känns tydligt. När jag ligger ner och ska resa mig upp (som sit up)
    blir magen typ trekantig med en ås mitt på magen och även om jag spänner magen så finns där ingen muskel som tar emot mitt i. Ser faktiskt helt knäppt ut Rynkar på näsan 

• A R
    Mamma070912 skrev 2012-05-13 20:29:23 följande:
    Precis vad jag tänkte fråga om nu Har ett rött rodnads märke på magen snett nedanför naveln på vänster sida. Gör ont hela tiden egentligen...  Vad är graviditetshepatos? Har också bf 30/8 Ska till bm på tis, så jag får väll visa upp det då...

Har haft en ganska jobbig helg med massor av sammandragningar och ont i magen. På natten mellan fred och lörd trodde jag att jag skulle få åka in. Fick akut magont, frossa, värmevallningar, blodtrycksfall och domningar. Det hela resulterade i diaré, jag som är förstoppad annars. Vet inte om det bara var magen som krånglade el om det var graviditetsrelaterat. Det var fruktansvärt iaf. Fick en riktig flash på hur det kommer bli på förlossningen. Gubben fick hjälpa mig att hålla mig upprätt när jag satt på toa, inte kul! Somnade tillslut på toa golvet. Resten av helgen har det som sagt varit mycket sammandragningar och febril aktivitet på bebisen.
    Gravidhepatos (gravidklåda) orsakas av att levern inte fungerar som den ska men då börjar klådan nästan alltid i handflatorna och under fötterna blir outhärdlig. Om man drabbas kommer dot oftast i slutet av graviditeten.

Jag får också ont i fötterna, känns precis som om jag gått i för höga klackar för länge. 

Jag har haft en riktig pysselhelg då jag har varvat matlagning med att sy och sticka.
    Det blev en babyfilt, en body och en mössa. Tröjan jag stickar är också snart klar, den är i minsta storleken så den blir nog inte använd så många gånger dock.
  • A R
    Tesdy, jobbigt med sammandragningarna men ändå skönt att de inte gör ont, borde ju inte vara något allvarligt då. Jag har haft mycket sammandragningar i mina tidigare graviditeter och känner av det nu med.

LiJon, håller tummarna för att lägenheten passar er och att den blir er!
    Angående att bo utan hiss så gör vi det med, tredje våningen utan hiss. Jag tänker positivt och ser det som ett hjälpmedel att gå ner i vikt efter förlossningen, vardagsmotion helt enkelt.
  • A R
    Angelica, vad roligt att höra att Sofia är stark och att det går bra för er!
    Så liten och fin på bilderna. Otroligt att tänka att man själv har en sådan liten i magen (då känns det helt plötsligt stort). Ta hand om dig och din fina Sofia och vi blir så glada för dina uppdateringar och bilder!

• A R
    Kampis och lillakotten, vad skoj att vänta och få barn samtidigt som sin syster. Jag har två systrar och tillsammans kommer vi i augusti ha 7 barn och det bara spridda åldrar. 

Fru Elle, Sixten är ett jättefint namn och jag tycker det passar mycket bra ihop med Molly och Harry! 

JAg var hos sjukgymnasten igår, har inte någon foglossning men mycket stela muskler i bröstryggen men det kan jag stå ut med. Det jag sökte för var ischiasnerven som blir klämd och mycket riktigt är det en muskel i skinkan som krånglar och klämmer på nerven. Fick både tens, akupunktur och massage, ska dit om en vecka igen och hoppas verkligen det blir bättre. 

Efter jobbet packar vi väskorna och åker ut till landet och ha en lång skön helg! 
  • A R
    Aprilia1977 skrev 2012-05-16 11:58:52 följande:
    Åh, då har du samma problem som jag haft... det som räddade mig var stretchning av rumpmuskulaturen. Det var ett rent hel*ete att ha det. Kunde varken sitta eller gå. Så stretcha rumpa, lår och ben så blir det bättre. Nu ska man ju inte dra och slita i musklerna, men ta det försiktigt.

Nu mår jag prima ballerina! 
    Tack för tipset!

Natlup, hoppas det går bra och att din bm hör av sig! 
Svar på tråden Augustibebis 2012