• A R

Augustibebis 2012

Har precis varit hos läkaren och hon tyckte tappen var påverkad och misstanke om att den öppnat sig inifrån. Hon hade svårt att tolka det hon såg på UL och blev skickad vidare till FL för ytterligare undersökningar.
    Fy, nu känner jag mig orolig. Är bara i v28 :(

• A R

Nu har vi varit på FL och det såg ok ut, nu kan jag pusta ut.
    Fick bricanyl mot sammandragningar, beordrad vila och sjukskriven på heltid.
    Så skönt att den lille inte var på väg ut. Har kraftig molvärk nu men tror det beror på att jag inom loppet av två timmar gjort två vul och gynundersökning.
    Fick dessutom veta att den ligger med huvudet ner och fötterna upp så nu vet jag hur det känns när den rör på händerna repsektive fötterna.
    Gissa om maken blev spak när jag ringde från MVC och sa att du får ta bilen och hämta mig för vi sak till förlossningen och kolla att allt är ok, stackarn. 
    Nu har jag fått en alkoholfri bay breeze och laddat upp med tidningar för oron tog rejält på krafterna.

• A R

Tira, fy vad trist. Ibland har man sådana dagar, det börjar med en sak som man retar upp sig på och sedan ser man bara mer och mer fel överallt. Hoppas du får en bättre dag i morgon. Kramar till dig!

• A R

Fyran, får du hjälp med din ischias? Jag har också problem med det och får både akupunktur och tems hos sjukgymnast och för mig hjälper det.

• A R
    RockTheRebell skrev 2012-06-07 09:30:05 följande:
    Om jag också ska gnälla över nåt så har jag dö ont i ena höften.. Skulle precis skriva att liten vart still i 4 dagar när jag fick en ordentlig kullerbytta så hela magen flytta sig
    Vad härligt med kullerbyttan! Jag har också ont i höfterna och tycker det blir bättre om jag tänker på att inte belasta ett ben i taget, utan fördela tyngden på båda benen så mycket som möjligt.
  • A R

Kampis, jag virkar en babyfilt i mormorsrutor, en klassiker : ) Rutorna är färdiga och jag håller på att sy ihop den.

Jag har varit dunderförkyld sedan mitten på förra veckan. Kände mig flåsig innan och nästäppa och tjock i halsen har gjort det ännu värre. Men nu känner jag mig lite piggare och i morgon ska jag på fotvård och bli ompysslad.

Är det någon som provat på gravidmassage? Är lite sugen att prova det men tycker det är svårt att hitta en skön liggställning. Har de speciella massagebänkar?

• A R

Jag tror jag har ett litet monster i magen Förvånad
    Det är min tredje graviditet, i och för sig 11 år sedan sist, men vad är det jag har i magen denna gång?
    I går kväll när jag lagt mig i sängen och jag skulle få fotmassage av maken drog den i gång och levde rövare och jag skojar inte, jag trodde det skulle gå hål i magen. Var tvungen att vid två tillfällen ställa mig upp för det var så obehagligt. Är förkyld och när jag hostade så satte den lille igång igen.  
    Jag tycker att jag borde vara van vid det här laget men det känns så annorlunda. Den här gången har jag iof moderkakan i bakvägg men kan det göra sådan skillnad? 

Angående sex så var det noll i början av graviditeten p.g.a blödningar men nu är vi igång igen, även om det är "vaniljsex" som någon skrev tidigare.

• A R

Nu har jag blivit sjukskriven på heltid för sammandragningarna.

Lite förvånad att en handläggare från FK ringde och ville lämna lite info om hur det fungerar.
    Jag är sjukskriven fram till början av juli men hon sa att jag tror inte du kommer gå tillbaka och jobba mer under graviditeten (har BF 30/8) så jag vill bara informera om att det är viktigt att du hör av dig till oss när du fött ditt barn.
    Jag måste säga att min erfarenhet av FK är väldigt positiv, har haft rätt mycket att göra med dem under sonens sjukdomstid.

Var lite orolig att de inte skulle godkänna min sjukskrivning men nu kan jag pusta ut.

• A R
    Maaya skrev 2012-06-11 11:22:35 följande:
    Ååå vad skönt för er att ni fått godkänt från FK, Grattis!!! ag väntar på besked. Vad stod det i era läkarintyg om sammandragningar? Jag är orolig att mitt läkarintyg inte är tillräckligt.
    I mitt intyg står det smärtsamma sammandragningar och att jag blivit skickad akut till förlossningen för ytterligare undersökning. Men det med akuten stod det inte i första intyget då var jag sjukskriven på halvtid. Står även att jag haft mycket blödningar i början av graviditeten.

Du ska se att det går bra för dig med.
  • A R
    Maaya skrev 2012-06-11 11:38:11 följande:
    Tack! Ja jag funderar på att ringa mon läkare o be henne ändra i läkarintyget lite. Hon är tydligen ny med gravida (men super snäll o jätte förstående) så vet inte om hon riktigt vet hur hon ska formulera sig. Usch är så nojig att jag ska få avslag :( vad skrev dom för kod i ditt intyg? Det står nån konstig kod på läkar intyget som inte säger mig nånting men som tydligen beskriver vad man har för "sjukdom"
    Min kod och vad den betyder:  O47.0A Förvärkar utan cervixpåverkan före utgången av graviditetsvecka 37 
    här kan du skriva in din kod och se vad den betyder, www.internetmedicin.se/icd/icd.asp
Svar på tråden Augustibebis 2012