• A R

Augustibebis 2012

Hej, nu har jag läst ikapp sedan tisdagen och hade en massa saker att svara på men jag kommer inte ihåg allt.
    Albasmamma, grattis till löneförhöjningen!
    Mammsen, välkommen tillbaka, vi har saknat dig!
    Angelica, skönt att höra att det verkar stabilt för Sofia och hoppas att lungorna utvecklas mer snart. Bra att du tar hand om dig själv med, det behöver Sofia. Kramar till dig!
    Sommaren, skönt att det inte var något allvarligt och att bebisen mår bra!
    Stövelkatten, hoppas det blir bättre snart och att du slipper ha så ont.

Igår var det skolavslutning och min födelsedag. Tidigare i våras lade jag ut en bild på en väska jag ville ha som skötväska, en från Svenskt Tenn. Har inte nämnt det mer än en gång för maken i våras men han kom ihåg det och igår fick jag min fina väska! Av yngsta sonen fick jag ett doftljus som han köpt själv och av den äldste sonen fick jag ett hemmagjort presentkort på 20st massage à 5min. De är så gulliga❤.
    Nu när barnen har sommarlov flyttar vi ut på landet och när vi flyttar tillbaka till stan igen är det bara någon vecka kvar tills pyret kommer.

• A R

Trots att jag väntar trean känner jag att jag har lite dålig koll på vad som händer under förlossningen, dags att läsa på.

Min förkylning har tagit om igen och jag sover så dåligt på nätterna och har knappt någon ork. Vi är barnlediga i några dagar för en son är med farmor och farfar i Barcelona och en den andra med kompisar i Jönköping.  
    Vi tog tillfället i akt och åkte upp till Sälen för att mysa ett par dagar men jag tar mig knappt ur soffan, suck. 
    Önskar mig värme, stabilt väder och en snorfri näsa, NU! 

• A R

Ninime, vad bra att du åker in och kollar upp vad det är.
    Håller tummarna för er och skickar en styrkekram till dig!

• A R

Åhååå, ny måste jag få klaga lite. Har varit ordentligt förkyld i två veckor och igår var nog värsta dagen. Sover dåligt på nätterna och har hostat så mycket att det gör himla ont i revbenen. Får nästan panik när jag känner att jag ska hosta. Det gör till och med ont att ligga på sidan pga revbenen och sidan är det enda sättet att ligga på för mig :( hur är det med hostmedicin, törs man ta det? Zonsalva, kan man smörja med det?
    Blä, vad jag är less på detta nu.

• A R
    Noli skrev 2012-06-19 08:05:09 följande:
    De vanligaste hostmedicinerna Mollipect och Cocillana-Etyfin ska gå bra att ta under graviditet, dvs man har inte hitta några skadliga effekter hos foster. Cocillana innehåller ju dock morfin, som jag personligen tycker är lite obehagligt att ta när jag är gravid eftersom jag själv känner mig ordentligt påverkad av det (blir dåsig etc). Men skulle hostan vara riktigt illa så skulle jag överväga att ta det bara för att få sova en natt, och ta igen lite sömn. 
    Då blir det nog lite cocillana till kvällen.
    Ellenbmt skrev 2012-06-19 08:08:21 följande:
    Jag hörde att man inte skulle använda zon eller liknande, men någon här i tråden tipsade om något annat, kan det varit Detgodalivet?
    Hoppas du blir bättre
    Då får jag klara mig utan det, hade varit skönt för nu kan jag knappt snyta mig utan att gå i bitar.
    Tänk om jag kunde få betalt för allt snor jag producerar, då skulle jag vara rik nu : ) 

När jag skulle ta en varm dusch i morse var varmvattnet slut, då visade sig gravidhormonerna och jag började stortjuta. Men nu finns varmvatten igen så hoppet har återvänt.
  • A R

Min bebis är än här än där i magen. De två tidigare lade sig med huvudet ned rätt tidigt men den här lilla krabaten verkar gilla att röra på sig.
    Tack för tipset om cocilana, tog en halv dos i går kväll och det hjälpte verkligen. Mår bättre idag och ligger nu med 14 nålar i ryggen och rumpan (är hos sjukgymnasten).

Jag har så dubbla känslor kring graviditeten just nu. Längtar som en tok efter att den lille ska komma samtidigt som jag tycker graviditeten går så fort.

Ha en bra dag alla fina ni!

• A R

Tog en snabbis på NK som har rea nu och fyndade en Avent amningspump och tvättbara amningskupor för halva priset. Köpte även byxa och hoodie från mex på rean. Kul när man kan fynda :) nu sitter vi i bilen på väg ut till landet igen och det hände just något läskigt. På motorvägen möter vi en bil med släp som tappar en lång bräda. Ser den komma i luften rakt emot oss. Maken ser den och bromsar och den hinner precis landa på vägen så vi kör bara över den. Tänk om den kommit genom rutan, usch vad skraj jag blev. Jag fick tokhög puls och pyret fick hicka. Nu tröstar jag mig med en påse riesen.

• A R

LiJon, vad skönt att du fick gravidpenning men trist att behöva vänta så länge på besked om sjukpenning. Vad irriterande att de inte kom med tvättmaskinen när de sagt att de skulle komma. Tycker ni ska kräva någon slags ersättning för det. Ni har ju betalat för att de skulle komma just idag.

• A R

livelovelough, grattis till er lilla Zoey! Vad skönt att allt går bra för er.

Angående hallonbladste tänkte jag plocka bladen själv och torka, någon annan som gjort det?

Fransyskan, hur gör du med gamla t-shirts, syr du ihop remsorna innan du virkar/stickar? Lät som ett skojigt projekt.

Här har vi också rensa ut projekt, sålt gamla leksaker och lego på blocket och fått ihop över 12 000 så nu ska det bli ett biljardrum på landet. Biljardbord och basketkorg är vad pojkarna jobbat för.
    Mamma kommer nästa vecka och då ska vi tapetsera om sovrum och tv-rum också.
    Fast jag ska nog mest serva med mat och dryck medan de andra jobbar :)

Glad midsommar alla fina!

• A R

Har blivit lite nojig senaste dagarna, känner av en oro att det ska hända något. Jag är nog påverkad dels av en diskussion med en väninna vars barn inte levde när hon fött och dels att vår son haft cancer. Och igår när vi fått babyskydd och andra babyprylar av svägerskan sa sonen. Mamma, vad gör vi med alla babygrejor om det inte skulle bli något barn? Usch, han är nog också lite orolig.
    Som tur är gör pyret sig påmind regelbundet där inne i magen och jag är verkligen glad över det.

Svar på tråden Augustibebis 2012