• AnnaSv

Augustibebis 2012

Natlup: foglossning kan även kallas bäckenuppluckring.. Man får rörligare leder och fogar för att kroppen förbereder sig för förlossningen.. Känns oftast i korsryggen och över blygdbenet..

• AnnaSv

Jag äter ingenting känns det som.. Inte sugen på något och inget tilltalar mig överhuvudtaget :/ borde kanske börja med mer vitaminer äter ju bara folsyra nu..

• AnnaSv
    Ellenbmt skrev 2011-12-30 14:16:05 följande:
    Gör ni kub eller inte? I mitt län måste man boka och betala för det....
    Vi ska göra KUB, är gratis här och alla erbjuds. Tänker dock bara se det som ett extra ultraljud och försöka ignorera siffrorna. Bestämde oss för att göra det nu när vi blev tillbakaflyttade 7 dagar på VUL blev lite orolig att nått skulle vara galet då så det känns skönt att ha det att se fram emot nu. 1 månad kvar idag!
  • AnnaSv
    Hejåhå skrev 2011-12-30 15:28:38 följande:
    Jag mår inte illa, men har ingen matlust. Jag som i normala fall tänker på mat 24-7.

Det som i normala fall är smaskigt, smakar för sött. Det enda jag vill äta är rostbröd med smör och fruktyoghurt. Kött äcklar mig.
    Jag får inte heller i mig kött.. Köpte pizza igår men fick inte i mig nått knappt för skinkan fick mig att vilja kräkas.. Mår dåligt av att tänka på kött överhuvudtaget speciellt korv och skinka. Urk.
  • AnnaSv
    Naimisen skrev 2011-12-30 07:56:22 följande:
    Här är en som åkt på foglossning redan. Känns när jag gått, stått och legat konstigt. Inte alls kul, hoppas verkligen att de inte blir värre.
    Min foglossning har också börjat.. Känns inte alls bra.. Använde stödbälte sist tyckte det hjälpte lite kan dock inte hitta det jag använde då så jag ska beställa ett nytt nu.
  • AnnaSv

Mår rätt dåligt inför ikväll.. Skulle kunna göra vad som helst för att bara få vara hemma.. Ingen av dom vi ska träffa ikväll vet att jag är gravid.. Senaste tiden har jag varit sängliggandes hela kvällarna illamående och gräsligt trött.. Mat kan jag inte ens tänka på, dessutom ska det hällas i snaps i förrätten innan den äts Hur döljer man turer till toaletten under middagen?? Det värsta är att vi inte kan berätta då risken är stor att personer vi själva vill berätta det för får höra det på annat håll..

• AnnaSv

Någon mer som ska göra glukosbelastning? Jag ska göra det nästa vecka.. Är så orolig för hur det ska gå till med detta illamående Någon som gjort det innan? Hur smakar det och hur mycket måste man dricka?

• AnnaSv

Minstörstalycka: jag ska göra det för att mitt BMI är över 30 hade jag haft inskrivningen nu hade jag sluppit det (gått ner ett par kilo) :-/ ska göra det redan nästa vecka

• AnnaSv

Ni som gjort glukosbelastning.. Hur mycket är det man ska dricka? Är skitnojig inför det där haha ser framför mig att jag måste klunka flera liter äcklig sörja som får mig att vilja kräkas bara av att lukta på det! Hualigen! Men samtidigt ser jag fram emot det, nyfiken på hur min kropp handskas med sockret.. Är ju en riktig sockergris och diabetes oro har funnits hos mig länge..

Svar på tråden Augustibebis 2012