Gadget skrev 2012-01-20 11:12:27 följande:
Hemma och lycklig som aldrig förr!
Fick göra VUL och det kändes som tusen år från det att han stoppade in den där staven tills jag fick se något som rörde på sig där inne. Men ååååhhhhh. Höll min sambos hand hårt och så plötsligt såg man hela den stora (!) bebisen. Den rörde på armarna och benen drog den ihop och sträckte så där som små spädbarn gör. Hjärtat slog så fint, hjärnan såg vi, ryggraden, till och med en hand zoomade han in. Och i magen låg fostervatten vilket tydligen betyder att den kan svälja redan och det var bra. Så fint och så overkligt att den ligger där inne och rör sig i min mage. Fick några tårar i ögonen....
Men stor var den, och blir bara större och större (för sin ålder). Så här har det sett ut.
VUL 1 i 5+0 - hinnsäcken man ser motsvarar 5+6
VUL 2 i 8+1 - bebisen motsvarar 8+5
VUL 3 i 12+1 - bebisen motsvarar 13+0!!!!!
Tror inte jag kan skylla på att läkaren mäter slarvigt. Vid nästa UL vilket borde vara om ca 8 veckor (motsvarande ert RUL i Sverige gissar jag även om jag då är i v 20+) säger han väl att den är färdig att komma ut! Har ni sett senaste Twilight förstår ni hur jag känner....
Försöker ladda upp en bild i bildtråden.
Haha Twilight! Ja den har man sett

Det får vi hoppas att det inte går så fort
Stort grattis till att allt såg bra ut och skönt att bli flyttad åt det hållet iaf
Hur lång var den lill*?