• AnnaSv

Augustibebis 2012

Lillismaj: jag är i vecka 10+2 (11+2 om jag själv får bestämma ) tar inget för illamåendet men det är bara på kvällen så då dricker jag loka och äter glass, kex är bra också! Annars har jag inte så mycket att bidra med tyvärr.. Bara försöka se till att det finns något i magen hela tiden annars mår jag riktigt dåligt, hade inte suttit helt fel med liiiite mer matlust nu :p

• AnnaSv
    Gadget skrev 2012-01-20 11:12:27 följande:
    Hemma och lycklig som aldrig förr!

Fick göra VUL och det kändes som tusen år från det att han stoppade in den där staven tills jag fick se något som rörde på sig där inne. Men ååååhhhhh. Höll min sambos hand hårt och så plötsligt såg man hela den stora (!) bebisen. Den rörde på armarna och benen drog den ihop och sträckte så där som små spädbarn gör. Hjärtat slog så fint, hjärnan såg vi, ryggraden, till och med en hand zoomade han in. Och i magen låg fostervatten vilket tydligen betyder att den kan svälja redan och det var bra. Så fint och så overkligt att den ligger där inne och rör sig i min mage. Fick några tårar i ögonen....

Men stor var den, och blir bara större och större (för sin ålder). Så här har det sett ut.

VUL 1 i 5+0 - hinnsäcken man ser motsvarar 5+6
    VUL 2 i 8+1 - bebisen motsvarar 8+5
    VUL 3 i 12+1 - bebisen motsvarar 13+0!!!!!

Tror inte jag kan skylla på att läkaren mäter slarvigt. Vid nästa UL vilket borde vara om ca 8 veckor (motsvarande ert RUL i Sverige gissar jag även om jag då är i v 20+) säger han väl att den är färdig att komma ut! Har ni sett senaste Twilight förstår ni hur jag känner....

Försöker ladda upp en bild i bildtråden. 
    Haha Twilight! Ja den har man sett Det får vi hoppas att det inte går så fort
    Stort grattis till att allt såg bra ut och skönt att bli flyttad åt det hållet iaf

Hur lång var den lill*?
  • AnnaSv

Arba: jag ska också göra kub den 30! Ds är jag inte så orolig för.. Får jag däremot riktigt dåliga siffror på de andra trisomi 13 och 18 (är det väl dom kollar?!) så kan jag överväga fvp.. Eftersom barnet oftast inte överlever graviditet/förlossning i dom fallen.. Jaja, vi får se hur det går!

• AnnaSv

Enligt vul kommer jag vara i vecka 12+1 vid KUB men enligt mig är det snarare minst vecka 13+1.. Ska bli spännande att se vem som har rätt

• AnnaSv

Ni kan väll sätta en snodd i byxorna? Har fått bli nödlösning här hemma ett par gånger!

• AnnaSv

Strangeryou: det är svårt det där.. Beror helt på vem man frågar. Jag skulle nog säga att jag har gått 12 veckor och är i vecka 13 tror barnmorskorna räknar fullgångna veckor, alltså att du är i vecka 12.

• AnnaSv

Här har det hänt något fantastiskt!! I torsdags var jag sugen på något för första gången på flera veckor och idag fick jag i mig lite mer än en halv pizza och en massa pizzasallad! Jösses så mycket har jag inte kunnat äta på typ 6 veckor! Tror jag går mot bättre tider vågen står på -4 kg hoppas det blir ändring på det nu och att detta inte är någon tillfällighet!

• AnnaSv

Anneh: sist gick jag upp 17 kg. Hoppas på att inte gå upp mer än 10 nu. Tänkte jag skulle försöka håll mig under 100 strecket men beror ju mycket på om man svullnar.. Sist var jag som en vattenballong mot slutet

• AnnaSv

Ninime jag vägd 106 när ha kom in på förlossningen så du leder inte med så mycket, haha!

• AnnaSv

Tjoho! Vecka 12 idag (11+0). Tycker veckorna springer på rätt bra ändå

• AnnaSv

Vilken fin dag vi har här idag! Kom 2 dm snö igår och nu är det klarblå himmel. Blir att bege sig ut med hund, barn och kamera och bara njuuuuta! Igår var det snöstorm när vi var ute, usch..

• AnnaSv

Bullen: 8 dagar kvar här!! Så spännande att se den lille! ser allt bra ut då så MÅSTE jag börja njuta fullt ut och försöka släppa oron.. Lätt att säga nu

• AnnaSv

Kim08: ja, kub är när man gör bedömning för risken att det är kromosomavvikelser bland annat Downs syndrom. Usch låter inte alls kul att må som du gör stackare! för mig börjar det vända nu! Hoppas det håller i sig. Har absolut inte samma ork och energi som jag hade innan men det är betydligt bättre än det varit senaste månaden! Hoppas det vänder för dig snart också!

• AnnaSv

Kim08: Jaha okej, det var den sortens dåliga mående. Håller tummar och tår för att allt ser bra ut imorgon och att du mår bättre efter det visst är det skönt med ett forum såhär att få ventilera lite..

• AnnaSv

Hmm.. Funderar på att ge upp denna anonyma användare och komma in här med min riktiga.. Skulle vara kul men vet inte om jag vågar ta det steget riktigt.. Är ju bara sambons mamma som vet om graviditeten på hans sida och jag har ingen koll på vilka som snokar runt på familjeliv Obestämd

Svar på tråden Augustibebis 2012