• AnnaSv

Augustibebis 2012

Jag dricker inte alkohol i vanliga fall men även om jag gjort det skulle jag inte tänka tanken på art dricka en droppe.. Varför utmana ödet? Fattar inte vitsen även om det skulle vara "ok" att dricka liiite..

• AnnaSv

Bullen: har du babycenter? Den visar att man byter vecka 1 dag tidigare än alla andra jag testat.. Jag förlitar mig på familjelivs kalender.. Den stämde med barnmorskans räknande förra graviditeten..

• AnnaSv

Bullen: jaså! För mig är det babycenter som byter tidigare.. Knepigt det där!

• AnnaSv

Ser att ni pratar vagn.. Vi har kvar våran emmaljunga city cross och kommer använda den till nästa också. Grabben är ju 4,5 år då så syskonvagn är inte aktuellt men en ståbräda blir det nog att införskaffa.. Är SÅ nöjd med den vagnen! Har citykorg till och den är bred och rymlig! Dessutom går den in bredvid hundburen i bilen!

• AnnaSv

Naimisen: ja visst är det det!! När jag köpte buren var det viktigaste att vagnen fick plats ifall att det skulle bli en liten till :) När pojken var liten hade vi ingen kombi heller ska bli så skönt art slippa plocka isär vagnen hela tiden nu! Mycket att tänka på för att det ska bli så bra som möjligt!

• AnnaSv

Vi skulle inte kunna ha svängbarahjul då vi är i skogen mycket och går på små stigar och grusvägar. Måste vara en rejäl vagn med stora fasta hjul.. Dock så är det helt underbart med svängbarahjul i stan på asfalt! Så det hade jag mer än gärna haft då men nu är vi ju i princip aldrig i stan så vi får anpassa oss efter det :p

• AnnaSv

Anneh: jag var rökare när jag blev gravid sist.. Var inga problem att sluta.. URK! Och ja, sen dess har jag hållt upp.. Inte ett bloss på 4,5 år.. Sambon slutade ungefär i mitten på graviditeten..

• AnnaSv

Vi har en staffordshire bullterrier på 1,5 år hemma.. Nu hade vi ju redan barn när han flyttade hem till oss men det har iaf funkat jätte bra trots att han är som en flygande betongklump emellanåt ;) är inte ett dugg orolig över att ha en liten hemma.. Man får helt enkelt ha uppsikt som man alltid ska ha när det gäller barn och hundar oavsett vad det är för hund och unge, dom kan inte läsa av varandras signaler överhuvudtaget..

• AnnaSv

Tvåäggs tvillingar borde ju vara mamman som bidrar till (släpper 2 ägg) men enäggs har jag ingen aning om..

Svar på tråden Augustibebis 2012