Inlägg från: cupcakekiller |Visa alla inlägg
  • cupcakekiller

Augustibebis 2012

Var ute o gick för att pigga upp honom, ska vänta en kvart nu o lägga mig ner ca 10 min nu, ringer fl då om han inte vaknar till

• cupcakekiller

Hemma från fl nu, när jag ringde så ville de ha upp mig direkt utan att knappt ställa frågor så hann bli ganska nervös under den tiden! Satt med ctgn i 10 min, sen kom en barnmorska och sa att de hade låtit en läkare kolla på ctgn och tyckt att bebis var lite slö så jag fick glass och juice för att han skulle vakna till och det hjälpte tydligen. Hjärtat låg på allt mellan 125-170 men det var tydligen bra. Nu är han fixerad, det var han inte i onsdags, så de sa att det nog var därför + att han kan ha blivit påvärkad av hur jag har mått idag när det har vart så varmt och kvavt. Förlåt för ihopklumpad text, har iphonen :)

• cupcakekiller

Sommaren12: ja de påpekade flera gånger innan jag gick att jag hade gjort rätt i att ringa och att jag skulle ringa om det hände igen :) kännde mig nästan dum när det inte var något..men åker hellre in en gång för mycket!

• cupcakekiller

Jag tycker om våran tråd! Mycket för att det är den enda som folk inte skriver "är du 19?! Varför behåller du då??" som vissa andra skriver...sen om folk tänker så bryr jag mig inte om, men det är jobbigt att höra det. Mina kompisar vet inte vad familjeliv är så ingen har sagt något om att jag är medlem :)

• cupcakekiller

Åh, skrämde bebisen nyss när jag hickade, fick 3 sekunders-ångest med haha :) Någon mer som går in i saker med magen btw? Tycker ju att jag borde ha vant mig vid att vara tjock nu men tydligen inte! Går in i diskbänken flera gånger per dag..

• cupcakekiller

Köpte nyss ett skötbord för bara 300 kr på blocket, ett sånt där som är en byrå med en skötbordsdel man kan sätta på och en hylla över det, ska sätta ihop den inorgon så ska väl ta kort då, nu är det bara babyskydd kvar :)

• cupcakekiller

Nu ska jag börja rensa mitt rum så jag får in bebisgrejerna. Trodde att jag skulle hinna flytta innan bebis men tydligen inte, sökte iallafall 6 st lägenheter med inflyttning 1a oktober igår, så tummarna för fullt. Mig gör det iofs inte så jättemkt att jag bor med mamma ett litet tag till, känns småläskigt att komma hem från fl och vara ensam med bebis så det är nog bättre att bo hemma nån månad :)

• cupcakekiller

Bellatrixx: Yes, hon ska ta de där första 10 dagarna betald ledighet med, men har ju ingen kontakt alls med bebis pappa så skönt med något stöd iallafall :)

Svar på tråden Augustibebis 2012