Augustibebis 2012
Stövelkatten: Nope, jag måste föda där, sålänge det inte är fullt för då skickas jag till norrköping
Stövelkatten: Nope, jag måste föda där, sålänge det inte är fullt för då skickas jag till norrköping
Men vad ni har skrivit..Kom precis hem från att ha vart i Gbg i några dagar, galet jobbigt att vanka runt på stan med tunga magen och foglossning, menmen :)
Nu ska jag läsa ikapp!
Mvc idag, v.29 (28+2). Sf 28 och hjärtat ligger på 145. Har gått upp 20 kg sen innan jag blev gravid, blä!
Bubbs: Jag är ju 19 men har gått om en klass så går med 17-18 åringar och ingen har hört av sig på över en månad och frågat hur jag mår/om vi ska ses.
Men ärligt talat gör det mig inte så mycket, jag tyckte att de var omogna innan, så nu är de ännu värre.
Blir sjukt störd över att så fort jag är i skolan så är de "MEN OMG HEEEEEJ ÅH VAD VI HAR SAKNAT DIG!" osv men ingen hör någonsin av sig annars.
Menmen!
Jag har bara kvar mina två riktiga "bästisar" som jag har kännt i 6 år, alla kompisar/bekanta har dragit.
Angående vikt så har jag gått upp 20 kg sen innan jag blev gravid menmen.
Det jag funderar över är att min BM aldrig har vägt mig, hon frågade på inskrivingen vad jag vägde så hon kunde räkna ut mitt bmi men hon har inte nämnt något om vikt sedan dess så jag har vägt mig själv hemma för att hålla koll...Men varför bryr hon sig inte om vad jag väger? Jag ser ju att det mest är magen och sen lite på höfterna/hakan men annars är mina ben osv som innan, är det därför hon inte kollar, för att det syns att det är gravidkilon? Blir förvirrad..
Tål inte folk som röker när de är gravida, min rökte hela graviditeten. Jag rökte sista ciggen några timmar efter att jag plussade, fast börjar bli röksugen nu när min fb är full med bilder på drinkar och cigg på uteserveringar, wääh!
Usch på idag, fick veta att under juni-augusti så är det en babyboom i östergötland och att vi i Linköping ska ställa in oss på att bli skickade till Norrköping....Bara det att Norrköping med börjar bli överbelastat så man kan mycket väl bli skickad ner till Jönköping eller Eksjö. Jag kan leva med att föda i Nkpg, tar 40 min på motorvägen, men helvete inte Jkpg! Jag kommer ju föda i bilen isf! Tydligen så skickar de iväg mer förstföderskor efter som deras förlossningar tar längre tid. BLÄ! Och mina hormoner är inte på topp idag.
Jag har vart jätteyr sen imorse, känns som om jag är extremt bakis, kan inte gå rakt för allt snurrar. Någon som vet vad det kan vara? Jag dricker mycket vatten hela dagarna/äter som jag ska så det kan inte bero på det..
Irruz: nope, ingen huvudvärk osv, bara yr..Nu har det lagt sig lite, men ska be mormor komma och kolla blodtrycket senare om det inte ger med sig
Kan någon förklara det här med sen avnavling? Varför är det bra osv? Om det nu är bättre för barnet, varför gör man inte så på alla förlossningar?