Inlägg från: cupcakekiller |Visa alla inlägg
  • cupcakekiller

Augustibebis 2012

Usch vad jag är trött, känner mig nästan bakis..
    Har börjat drömma en del med, inatt drömmde jag att jag fick en dotter som jag döpte till Ebba och hon hade jättemycket hår som var mörkbrunt.
    Men jag sa hela tiden till alla barnmorskor som kom att det var fel, jag visste även i drömmen att jag skulle få en pojke och eftersom både jag och pappan är ljus/guldblonda naturligt så var det fel hårfärg på bebisen med.
    Vaknade i lite halvpanik och var nära på att leta fram nummret till min BM för att få ett till ultra så jag fick se att det verkligen fortfarande är en Elvis i min mage..

• cupcakekiller

Idag har jag storstädat mitt rum..Nu har jag ont neråt i magen, som om han trycker längst ner, det är inget farligt va?
    Sökte 3 st lägenheter idag med, med gångavstånd till mamma och affärer/framtida bvc så håller tummarna!

• cupcakekiller

Sommaren12: Okej då lugnar jag ner mig lite iaf, men blir det värre än vad det är nu, kan knappt gå på toa för det gör ont att sätta sig, så ringer jag till FL.

Appropå din vagn, jag skulle aldrig orkat med det där, har inget som helst tålamod kvar för något som går det minsta fel längre!

• cupcakekiller

Gadget: Åh, grattis! :D

Appropå efternamn så är jag old school och tycker att barnen ska ha pappans efternamn, likaså när man gifter sig. Så jag stör mig på att Elvis kommer heta mitt efternamn, hans pappa är ju inte med i bilden, och jag HATAR mitt efternamn.
    Funderar på att ta ett släktnamn från mammas sida som jag gillar bättre (gillar inte min pappa och vill därför inte heta hans efternamn/vill att min son ska få det).

Är det bara att ringa skatteverket och säga att man vill byta? Eller är det någon som vet hur man gör?

• cupcakekiller

Jag bestämmde mig efter att jag fick reda på könet (den 4 april) att min son ska heta Elvis, fast nu gillar jag namnen Axel och Leon med..Axel ska han iofs heta i mellannamn men ändå, är det vanligt att man ändrar sig efter att man har fött?
    Känner mig nästan dum att jag har sagt till alla som frågar vad han heter och så kanske jag inte alls tycker att han passar i Elvis när han väl är här, kommer inte folk tycka att man är konstig som helt plötsligt byter?
    Jag kallar ju honom för Elvis jämt när jag pratar/bloggar om honom så.
    Gaah, mycket pladder men jag är förvirrad..

• cupcakekiller

Bra då är jag inte ensam om det där med namn :)

Angående sommarplaner så har vi en stuga i skärgården, så jag lär väl mest vara där ute. Nästa vecka ska jag ner till Ggb, annars inget planerat! Fast förhoppningsvis lyckas jag  få en lägenhet snart så det blir väl att bråka med den tills bebis kommer :)

Blä, min kropp klarar verkligen inte av värmen, ser ut som en valross! Jag har svullnat upp jättemycket, blir svimfärdig då och då, och svettas ihjäl.
    Mammas lägenhet ligger högst upp på ena hörnet så solen går runt och värmer upp, vi har mest snetak och runt om är det plåt så en sånhär dag är det ca 35-40 grader inomhus, DÖR!

• cupcakekiller

Blä för idag, är allmänt skitkinkig, är trött på att vara tjock, tung och svullen!
    Vill ha bebis, bli smal & snygg, kunna ha snygga kläder osv.
    Ska gå över gatan till Lidl och köpa cola och choklad i ren protest mot allting..

• cupcakekiller

Vet inte om min slempropp har gått eller om det bara var en skitäcklig flytning..ringde FL och de sa att jag skulle vila. Gillade inte den barnmorskan jag pratade med, hon lät typ snäsig och allmänt jobbig..Hon tyckte inte det var något att hetsa upp sig för om jag inte får jätteont/börjar blöda/kommer vatten, sa att jag hade mensvärk menmen.
    Är sur/stressad nu istället, skulle försöka vila, lycka till med det!

• cupcakekiller

Ringde FL igen och lyckades tjata till mig en undersökning, har en UI och foglossningar.
    Jag är inte pepp på att föda där inte, båda barmorskorna som jag har pratat med var snäsiga och gav mig knappt någon information, den sista gick ut ut rummet utan att säga något efter ctgn och undersökningen, sen kom hon tillbaka och sa "du kan gå nu" innan hon smällde igen dörren igen...
    Känndes som om de tyckte att jag bara upptog deras tid till ingen nytta.

Svar på tråden Augustibebis 2012