Inlägg från: cupcakekiller |Visa alla inlägg
  • cupcakekiller

Augustibebis 2012

Jag funderar på att köpa en Kronan-vagn, tänkte höra om det är något ni rekomenderar?
    Är den väldigt låg? Jag är iofs bara 1,68 så låga vagnar kanske inte är ett problem..

• cupcakekiller

Jag är ganska lugn inför förlossningen just nu, hade panik för typ 10 veckor sen men det har lagt sig.
    Vill bara ha lustgas/bad eftersom jag är så nålrädd men tar epidural ifall förlossningen drar ut på tiden och BM rekomenderar det.
    När det gäller BB så planerar jag att stanna i ca 2 dygn så amningen och allt har kommit igång, är lite nojig eftersom det är mitt första barn.
    Min BM sa att man får ett eget rum så det känns okej.
    När det gäller besök så kommer min mamma vara med på förlossningen eftersom pappan inte är delaktig.
    Antar att hon kommer och hälsar på sen innan jag åker hem någongång med.
    Annars är det bara min bästa vän/blivande gudmor som får komma, tror inte att jag kommer orka med att ha annat folk omkring mig.

• cupcakekiller

V. 26 idag och min svank har börjat göra ont bara jag går runt i ca 15 min..Bläh.
    Förörvrigt har jag precis kommit hem från Öppet Hus på lillasyrrans skola, vann en toffifee ask, helgen är räddad! :)

• cupcakekiller

Min bebis har legat med huvet neråt från v.20, är risken större att jag föder förtidigt?
     Han har aldrig flyttat på sig utan har stått stilla sen dess..Min BM sa bara att det är bra om jag vilar en del för att han blir trött av att vara uppochned sist jag var hos henne förra veckan.
    Jag har heller aldrig haft några sammandragningar, men ändå, är lite småparanoid..

• cupcakekiller

Första natten sen typ februari som jag inte har behövt gå upp och kissa någongång, känns konstigt!
    Snart bär det av till MVC och ta blodprov, vill inte.

• cupcakekiller

Har hellre kramp än att käka kaviar så får väl prova med banan och mer mjölk :)

Sommaren12: Åååh, avis! Jag har haft grill-cravings sen februari!

Svar på tråden Augustibebis 2012