Tack och grattis till de andra bebisarna!
Idag har vi fått komma hem från BB, så skönt!
Förövrigt gick min förlossning relativt snabbt och bra, jag vaknade 04.50 av en jättevärk och sen kom de med 2-5 mins mellanrum fast de varade bara i ca 30 sekunder.
Ringde FL och fick i princip tjata mig till att komma in, de sa att jag bara skulle bli hemskickad pga att värkarna var så korta.
Skrevs in 07.40 och blev då undersökt, öppen 6 cm så fick stanna iallafall.
Provade ett andetag i lustgasen men mådde så illa då så vägrade ens titta på den efter det.
Badade ett litet tag men FLs badkar var trasigt så vattnet åkte ut hela tiden så blev bara kinkig.
Efter badet var jag så trött att jag somnade mellan varje värk, blev undersökt då igen och då var jag öppen 8 cm.
Bad om EDA (jag som skulle vägra nålar, jo tjena) och narkosläkaren var redan uppe på FL så fick den direkt.
Efter det tog de hål på hinnorna som tydligen var ganska tjocka så de ville inte gå av sig självt.
Tappade all tidsuppfattning men hade tydligen krystvärkar i 45 min och under den tiden provade jag alla möjliga ställningar men de tappade hans hjärtljud när jag stod på knä så var tvungen att föda på rygg sen.
Men ja, 12.57 var han ute!
Sprak lite uppåt eller vad man ska säga, och ena inre blygläppen gick tydligen av pga att han föddes med armen och huvudet samtidigt så lite sydd blev jag, 4 stygn tror jag det blev.
Annars så gick allt bra och han är nästan lite för snäll, han skriker inte alls, hittils ;)
Sorry om texten blev lite luddig, skyller på tröttheten.