Inlägg från: cupcakekiller |Visa alla inlägg
  • cupcakekiller

Augustibebis 2012

7eH: Fast jag får ju inte igångsättning förrens den 8/9 så det är ju ett tag kvar! Men händer det ingenting nu så får jag en till hinnsvepning den 3/9..Men hoppas på att det drar igång innan :)
    Trodde inte att man kunde gå och vara öppen 3 cm så länge (eller ja, vet inte om jag har öppnat mig mer sen i torsdags) men BM sa att det kunde man visst, blä!

• cupcakekiller
    7eHimlen skrev 2012-08-26 16:39:30 följande:
    Aha, då hoppas jag att det händer nåt innan dess!! SÅ du oxå får träffa din lilla kille, visst var det Elvis han skulle heta? :D Fint! :) 
    Nej jag frågade imorse på bb om de inte ville göra nån gynundersökning, men de sa att det inte säger så mkt, att man liksom kan gå 5-6 cm öppen väldigt länge, eller så är man inte öppen alls och det går ändå fort. SÅ jag håller tummarna för oss båda nu! :D 

Just nu lutar det mer åt Axel eller Harry, gav upp Elvis lite i slutet av juni, men jag väntar med att bestämma mig helt, vill se hur han ser ut först så får vi se vad han passar i! :)
    Har ni bestämmt namn än?
  • cupcakekiller

Är det normalt att man mår illa när man får sammandragningar?

Har mått jätteilla sen igårkväll så fort det kommer någon

• cupcakekiller
    Ep skrev 2012-08-27 10:09:26 följande:
    Bf + 3 idag! Sååå segt!!! Inga känningar idag heller :(

Samma här, vi hade samma BF tydligen! :)
  • cupcakekiller
    Ep skrev 2012-08-27 16:19:14 följande:
    Cupcakekiller- visst är det en dryg väntan? Har du haft/har några känningar?? Jag hade mycket förverkar igår men idag är de som bortblåst :(

Jag har ganska mycket sammandragningar och förvärkar..Men de ger alltid med sig, börjar bli trött på att ha ont utan att något händer nu :(
  • cupcakekiller

Trossan: men min bebis är fortfarande lite ruckbar med huvudet, BM kunde putta upp honom iaf och jag fick en "rejäl" svepning enlig min BM..blev förvirrad nu, är det inte bra att svepa då?

• cupcakekiller
    trossan skrev 2012-08-27 17:58:03 följande:
    Cupcake- jo det är ingen fara, men min kom inte åt bara. För att jag var ju bara öppen ett finger. Och kanske för att huvudet/ hinnorna liksom åkte upp så hon inte kunde svepa?

Aha okej! Blev lite nojig om min hade gjort något fel
  • cupcakekiller
    Ep skrev 2012-08-27 18:20:57 följande:
    Cupcakekiller- skönt att höra att fler sitter i samma sits;) har din slempropp gått? Jag har inte märkt någonting :/

Haha ja, vi får väl tävla om att komma först ;) Jag tror att den har det..är osäker, men jag var ju öppen 3 cm i torsdags, så den måste väl ha släppt?
  • cupcakekiller
    Ep skrev 2012-08-27 18:45:46 följande:
    Cupcakekiller- haha ja vi får se vem som hinner först haha;) okej kollade din bm hur mycket du var öppen eller? Ja då borde den väl ha gått..Jag ska till min bm imorgon..

Yes, jag lyckades tigga mig till en undersökning..De gör tydligen inte sånt om man inte har gått över men BM tyckte att en dag innan inte spelade någon roll, var öppen 3 då och fick en svepning på det men den verkar inte ha funkat, morr..
  • cupcakekiller

Jag som precis skulle fråga om blodblandat slem, då diskuterar ni det redan! ;)

Har förvärkar och gick på toa, upptäckte med då, men min slempropp har redan lossnat, ska man få så innan FL? Vågar inte ens hoppas på att det drar igång..

• cupcakekiller

5 dagar över tiden idag..imorse fick jag slem med blodstrimmor i igen + en jäkla "mensvärk".
    Sen har jag även hunnit med 2 timmar av oregelbundna värkar som gjorde riktigt ont, ibland var de 2 st på 5 min och ibland var det 10-15 min mellan dom + ljusrosa flytning på det.
    Nu har jag bara "mensvärk" igen, suck!

• cupcakekiller
    Sommaren12 skrev 2012-08-29 20:19:21 följande:
    Cupcakekiller: any time now säger jag bara... ;)

Det hoppas jag verkligen, orkar inte med att ha ont utan att det händer något!
  • cupcakekiller

Tack och grattis till de andra bebisarna!
    Idag har vi fått komma hem från BB, så skönt!
    Förövrigt gick min förlossning relativt snabbt och bra, jag vaknade 04.50 av en jättevärk och sen kom de med 2-5 mins mellanrum fast de varade bara i ca 30 sekunder.
    Ringde FL och fick i princip tjata mig till att komma in, de sa att jag bara skulle bli hemskickad pga att värkarna var så korta.
    Skrevs in 07.40 och blev då undersökt, öppen 6 cm så fick stanna iallafall.
    Provade ett andetag i lustgasen men mådde så illa då så vägrade ens titta på den efter det.
    Badade ett litet tag men FLs badkar var trasigt så vattnet åkte ut hela tiden så blev bara kinkig.
    Efter badet var jag så trött att jag somnade mellan varje värk, blev undersökt då igen och då var jag öppen 8 cm.
    Bad om EDA (jag som skulle vägra nålar, jo tjena) och narkosläkaren var redan uppe på FL så fick den direkt.
    Efter det tog de hål på hinnorna som tydligen var ganska tjocka så de ville inte gå av sig självt.
    Tappade all tidsuppfattning men hade tydligen krystvärkar i 45 min och under den tiden provade jag alla möjliga ställningar men de tappade hans hjärtljud när jag stod på knä så var tvungen att föda på rygg sen.
    Men ja, 12.57 var han ute!
    Sprak lite uppåt eller vad man ska säga, och ena inre blygläppen gick tydligen av pga att han föddes med armen och huvudet samtidigt så lite sydd blev jag, 4 stygn tror jag det blev.
    Annars så gick allt bra och han är nästan lite för snäll, han skriker inte alls, hittils ;)
    Sorry om texten blev lite luddig, skyller på tröttheten.

Svar på tråden Augustibebis 2012