Inlägg från: Augustimamman |Visa alla inlägg
  • Augustimamman

Augustibebis 2012

ztrit skrev 2012-01-02 17:41:26 följande:
    Förresten, är det fler än jag som inte kan äta sådant som ni normalt gillar? Jag kan knappt känna doften av kaffe längre utan att vilja knipa ihop munnen – och innan var kaffestunden helig för mig. Och jag gillar också godis jättemycket i vanliga fall. Men nu tar det alldeles emot att äta. Det gör ju ingenting, varken kaffe eller godis är ju något man behöver, tvärtom. Men jag saknar lite guldkanten på vardagen.
    Jag ratar numera tacos, majs och för söta saker som typ choklad och lösgodis. 
    Hellre äter jag apelsiner, citroner och fet mat á la kebab, pizza å hamburgare. Har dock motstått frestelserna ganska bra. Flört 
  • Augustimamman
    minstörstalycka skrev 2012-01-02 17:49:13 följande:
    Alltså, har man inte varit gravid förut rekomenderar jag iallafall att man ringer i god tid. Man får faktiskt himlans bra information på det tidiga hälsosamtalet.
    Jag var på "hälsosamtalet" Nu också, även fast min son inte ens är 7 månader. Detta pga mitt illamående och problem med svamp. Dessutom har jag massor med känslor som jag behövde tala ut om. Jag hade havandeskapsförgiftning och prematura värkar med sonen. så vi tog allt med en gång. Men inskrivning skall vara mellan vecka 10 och 15. Det sa iaf min bm.

Och ni som vill att missfalls risken skall avta! Ni väntar ju barn inte missfall! :) Jag menar inge illa med mina ord.
    Mitt hälsosamtal gav absolut ingenting. Tycker mest det var en utdragen predikan om vad jag borde äta och inte äta. Och så frågade hon om drog- och alkoholvanor och om jag blivit slagen i hemmet. :P Jag hade förberett massa frågor om mina sjukdomar som jag tycker är största orosfaktorn men det fick jag inte prata om nu, det skulle man ta på inskrivningen. Nästa graviditet kommer jag def hoppa över det samtalet.
    lottah81 skrev 2012-01-02 16:21:34 följande:
    Hej plussade för ett tag sen och om jag har räknat rätt så är det beräknat till den 26 aug. Måste bara kolla har ni alla gravissymtomer? jag känner inget förutom att magen är lite svullen, är ju visslige "bara" i vecka sex än. Kommer inte riktigt ihåg när jag började känna av förragången. 
    Grattis och välkommen! Det är ju tidigt med vecka 6, symptomen kan ju komma senare, va glad så länge du slipper dom! ;) Jag är i vecka 9 nu och har knappt känt av nåt alls. Lite tröttare, hungrigare och lite öm i bröstvårtorna och ryggen. Men allt det har kommit senaste veckan. Har inte känt mig gravid alls förrän nu. 
  • Augustimamman
    minstörstalycka skrev 2012-01-02 17:49:13 följande:
    Och ni som vill att missfalls risken skall avta! Ni väntar ju barn inte missfall! :) Jag menar inge illa med mina ord.
    Tack! Jag behövde verkligen den! Borde typ skriva ner det nånstans haha! Bra sagt... Glad
    Jag var så jävla dum å googlade "risk för missfall" igår och fick fram från typ minbebis.com (tror ja det va) att största risken är v 9-11. Jag som precis gått in i v 9 nu... Obestämd Är ju såklart superstissig för det nu.
    Beter mig helt fjolligt. Kollar efter blod varje gång jag går på toa, får panik så fort jag känner av en flytning (och tror då att det e störtfloden som kommer) och så har jag bett till Gud typ varannan dag sen jag blev gravid för att allt ska va bra med bebben...

Så JA! Du har rätt, vi väntar ju barn och inte missfall! Ska försöka lugna ner mig lite å tänka mer så. Eller kanske inte tänka så mycket alls, låter ju med bra...  
  • Augustimamman
    minstörstalycka skrev 2012-01-02 18:08:30 följande:
    Men tänk på dom som har problem med att sluta röka? Eller kanske behöver hjälp med att hålla vikten, dom som inte vet vad man inte skall äta? Dom som kanske blir slagena, dom som inte har någon pappa till barnet? Tänk på alla dom!!!!!!
    Sen är det faktiskt så att alla barnmorskor är olika! Min bm är den bästa av dom bästa!! :)
    Ja om man just har problem med nåt av det så håller jag med. Annars är det mest blaha tycker jag. Men, I see your point!
  • Augustimamman

Här är det tvärtom. Jag vill inte veta men det vill sambon. Fast jag bestämmer ju! ;)

• Augustimamman
    BinniBoo skrev 2012-01-03 01:14:38 följande:
    Vad många det är som varit och skrivit in sig nu då. Själv har jag inte ens vågat ringa BM än.. Jag vågar fortfarande inte tro att det är sant, att vi ska ha barn.. För er som inte vet det så var jag med om en sjukhusmiss ca 10 månader efter min son som kostade mig bägge mina äggledare. Så det är nästintill omöjligt att bli gravid, och jag hade aldrig ens vågat hoppas på att det kanske skulle hända. Och det var inget vi planerat heller. Mensen var två veckor sen men nån tanke på att jag kunde vara gravid hade jag aldrig. Det var på en rutinkoll av mina cystor som läkaren konstaterade att jag var gravid när han gjorde VUL för att kolla cystorna. Så vi vart minst sagt chockade både jag och min pojkvän. Men det är väldigt välkommet av oss båda. Men ändå vågar man inte hoppas allt för mycket än.. Men jag får nog ta tummen ur och ringa BM nu i veckan kanske :P Är ju trots allt i v 9+3 nu...
    Läste när du skrev första gången, men jag säger bara GUD VA HÄFTIGT! Hoppas verkligen det går hela vägen. Verkligen ett mirakel! =) Får man fråga om ni hade tänkt att skaffa barn på något annat sätt när ni inte trodde att det skulle gå?
  • Augustimamman

Detta är min första graviditet. Förut hade jag tänkt att jag absolut ville veta, mest för att jag är så vansinnigt nyfiken av mig. Men nu känner jag bara att det är så himla spännande både för mig och omgivningen att gissa och jag tycker bara det är kul med allt det där "om det blir en flicka si och om det blir en pojke så..." speciellt vad gäller namnlistor! Tycker det är roligt att spekulera. För mig spelar det verkligen ingen roll vilket kön det är å speciellt inte eftersom vi vill ha fler barn. Men jag ska ärligt säga att jag verkligen vill ha en flicka någon gång så jag kan förstå att man med ex 2-3 pojkar redan kollar könet med förhoppning om en flicka. Hade nog jag också gjort.
    Själv får jag små kräkningar av allt superputtinuttigt babyrosa och babyblått och gillar mer retrostilen med mycket starka färger så det där med att kunna välja färger i förväg är inget bigger issue här.

• Augustimamman

Nån mer som har hög vilopuls? Försöker reda ut om det är pga graviditeten eller om det är min sköldkörtel som spökar...

• Augustimamman

Jag hade kunnat göra VAD SOM HELST för en kebabpizza nu!!! Med fetaost på och massa såååås!! Maaaj Gaaad!!! Cravings utan dess like slog just till hårt...

Svar på tråden Augustibebis 2012