Inlägg från: Augustimamman |Visa alla inlägg
  • Augustimamman

Augustibebis 2012

Nyköpingsbo: är det angel sound du använder? Vet inte så mycket om det, var kan man köpa det? Är det bra att använda den så ofta? Tyckte jag snappade upp här i tråden att det inte var bra. Ska på vul imorgon (8+5) sen blir det ju inget förrän rul. Skulle vilja höra hjärtat efter den magiska gränsen v 12. Hade varit skönt...

• Augustimamman

Jag tänkte med pallra mig iväg och köpa mammabyxor. Kan bara ha mina lösa mysbyxor men man går ju inte gärna ut i dom... Har ett par jeans som går an på dagen men på kvällen när jag är lite mer svullen funkar det inte alls. Sitter ner mycket på föreläsningar och sånt och då är det också så himla oskönt.
    Men tycker utbudet är SÅ tråkigt på H&M, men får väl ge mig och försöka hitta nåt ändå.
    Tror jag kommer köpa en del mammakläder längre fram, tycker det finns så mycket fint på ASOS och Topshop. Gillar tajta klänningar och sånt så magen får "poppa" hihi Flört 

• Augustimamman

Ni som vill göra vul kanske borde kolla med nån privat?
    Jag har inte ens brytt mig om att fråga landstinget. Jag fick tips om en privat  gynekolog i Kalmar och ringde dit, det var inga problem eller ifrågasättande alls. Kanske är det olika men här kostar det heller inget extra, 300 kr men mitt frikort täcker det så för mig blir det gratis.

Ska dit nu om en timme! Är SÅ nervös! Skäms 

• Augustimamman

Tillbaka från vul nu. Allt såg bra ut! Hjärtat tickade så fint! Hjärta

Han trodde att mina få graviditetssymptom delvis kunde bero på att jag tar cortison, att det dämpar tex illamående, växtvärk, ömma bröst och sånt. Och när jag tänker på saken så är det ju mest sånt som jag inte känner. Hunger, trötthet och cravings som mediciner inte biter på känner jag ju av. Drar en suck av lättnad nu och tänker njuta på, detta ska gå BRA! Glad

• Augustimamman
    FruFoxy skrev 2012-01-05 11:47:19 följande:
    Bullen:
    Vilken fin vul-bild du fick! Hur lång var krabaten? 
    Tack! :) 1,83 cm Skrattande liiiten... 
  • Augustimamman

Ari Gold: hur ter sig första tecken på att ett barn är autistiskt?

Frufoxy: föda ensam? Huu! :S kanske en mer lätthanterlig tanke om man redan fött barn innan men som förstföderska är det min stora mardröm! Kan inte sjukhuset hjälpa en på nåt sätt? Nåt alternativ måste väl finnas?

• Augustimamman

Ari Gold: ok, bara nyfiken eftersom en i min bekantskapskrets har ett barn som jag tycker beter sig ganska "udda".

05091112: förstår din oro, oavsett hur mycket eller lite blod som kommer så blir man ju orolig. Blod är ju symboliskt nåt ont, negativt som man inte vill veta av. Jag hoppas allt är bra! Skönt att ha en så lugnande bm! Jag hade också fått panik. Tror inte de säger att det är 99 % säkert om de inte verkligen tror det.

• Augustimamman

Välkommen monkan82! :)

Görs kub med vaginalt ultraljud eller på magen?

• Augustimamman

Saajmon: nääe... Däremot är kroppstemperaturen i allmänhet lite lustig, om ja nu inte inbillar mig. Småfrusen för det mesta men plötsligt kan jag bli kokhet en stund.

Svar på tråden Augustibebis 2012