Inlägg från: Augustimamman |Visa alla inlägg
  • Augustimamman

Augustibebis 2012

Jag känner för dig LundinEk! En gång för många år sen när jag led av migrän kräktes jag ner hela lampavdelningen på IKEA, kom nog sex st kaskader innan det var över och idiotfolket tittade på mig med avsky...

Förresten, var är länken till din blogg. Följde den lite men har inte kvar adressen. :)

• Augustimamman

iframtiden: det kommer att gå bra ska du se! :)

• Augustimamman

Frufoxy: jag minns inte riktigt. Minns bara nån unge i barnvagn som sa: "mamma, mår flickan inte bra?" No shit liksom! Inget blev förstört, allt hamnade på golvet. Fick be nån personal om hjälp. Haha som nån skrev så får man ju springa genom hela varuhuset till toalett, hann tyvärr inte. Men detta var jättelänge sen, måste varit när jag var barn för min migrän blev botad när jag var 12. De har ju lite mer sympati för barn, hade det varit idag hade väl personalen skällt ut en! ;)

Min blogg är på G. Håller på att strukturera om den. Kommer dock vänta ytterligare fyra fem veckor innan jag outar graviditeten där. Hur får man in adressen i sidfoten?

• Augustimamman

Jag vill med läsa din blogg Naimisen! Flört

• Augustimamman
    babyhummingbird skrev 2012-01-08 15:36:31 följande:
    Här funderar vi lite på en resa till New York över påsk.. Hade varit underbart att kunna köpa billiga barnkläder! Skillnaden på till exempel Ralph Lauren här hemma och i USA är jättestor! Annars får det väl bli en beställning på internet istället ;) Men håller tummarna för en resa i påsk!
    Vi funderar också på att åka till NY i maj. Bilade tre veckor i USA i augusti och köpte då barnkläder till mitt gudbarn. Köpte bland annat en Ralph Lauren body för 70 kr :D
  • Augustimamman

Ari Gold: har du glass på mackorna eller läste jag meningen fel nu? :D alla möjliga cravings är väl normalt nu när man är preggo! ;)

Min man sa idag att "vi inte kan fortsätta äta så här" å då mest syftat på mig. Hoppla! :S men jag instämmer, senaste veckan har det blivit pizza två gånger plus lite smågodis å chips. Dock bara två 40g påsar till mitt försvar. Å godiset var tio bitar. Men det är verkligen olikt mig. Skärpning! Har iaf hittills hållt mitt nyårslöfte och powerwalkat minst 30 min varje dag! Mannen har följt med några gånger han också. :)

• Augustimamman
    FruFoxy skrev 2012-01-08 22:44:24 följande:
    bullen:
    Vad bra gjort av dig! Du är verkligen duktig!

Jag hade tänkt börja imorgon med mina promenader men äldsta tjejen som har terminstart imorgon bestämmer sig för att bli sjuk. Sååå jag får väl börja senare i veckan OM ingen annan blir sjuk  
    Men nu blev jag ruskigt sugen på pizza.. attans! 
    Haha sorry, skulle inte sagt nåt om pizza i denna tråden... Flört
  • Augustimamman

Men Gud!! Sitter och läser min kurslitteratur och stöter på följande uttalande! Känns förlegat även för 90-talet!

• Augustimamman

Är det nån som har rest (flygit) långt de sista veckorna i graviditeten? Vi funderar på att boka en resa till NY i början av maj (då är jag i v 26-27). Känns som det inte borde vara nåt problem men vad vet jag? Bebisen kanske blir orolig av lufttrycket eller så kanske man inte orkar med nån resa just då. Nån med erfarenheter? Mannen är eld och lågor och vill boka redan ikväll...

• Augustimamman

Min chef gick in i väggen. Vaknade en dag och kunde inte ta sig upp ur sängen. Ramlade ur och kröp sig fram till telefonen och ringde 112. När han kom till sjukan sa dom att det var kristallerna i hans ena öra som fått stryk av stressen.

Vet inte alls om det kan ha med det att göra men ni vet om man är ute och går/cyklar och det blåser bitande kallt kan man ju få sådär riktigt ont i öronen. Då brukar jag bli helt yr och snurrig. Undrar om det också har med kristaller att göra? Kanske långsökt... Men det där med öron och balanssinne verkar hänga ihop lite.

Svar på tråden Augustibebis 2012