-
Det är lugnt! Precis som du trodde är midsommarafton i morgon så du hinner få fram potatissalladen och jordgubbarna! =)fransyskan skrev 2012-06-21 15:22:41 följande:Hörrni, är det alltså midsommar idag? Jag trodde det alltid var på fredagar? Inte för att någon firar här men jag kunde ju i alla fall ha käkat lite potatis-sallad och jordgubbar. (Go-fisk får man ju inte äta och kött klarar jag inte av sedan jag blev gravid.) -
Du får köra gravidgrodorna eller ngt annat anpassat danssteg!fransyskan skrev 2012-06-21 15:59:08 följande:Vad bra! (Och vore jag inte så fruktansvärt fet kunde jag dansa lite grod-dans för lite extra Sverige-känsla! :D) -
Hårfärgning ska väl undvikas de första månaderna... därefter är det väl ok, men håret kan reagera annorlunda på färgen pga hormonerna. Jag blir inte helt klok på det resonemanget, men det är vad frissan sagt och de borde väl veta?ullis1990 skrev 2012-06-23 21:16:01 följande:Hårfärgning vid graviditet - olika bud tydligen? Ja, nu sitter jag här med färg i håret iallafall.. Korsdrag i lägenheten så jag slipper få i mig den starka lukten.. Vi båda verkar må bra :P hoppas på bra resultat också... -
Ullis - kan tänka mig att det var obekvämt! Själv tog jag den bekväma vägen och gick till frissan förra veckan, fast då gjorde jag iofs slingor och det skulle jag inte göra själv ändå!
Kul att det gick bra och att du blev nöjd med resultatet! -
Här är en till som har haft svårt att sova... vaknade vid 4 och kunde inte somna om. Låg och vände och vred mig i sängen och tog till slut mobilen för att surfa mig trött.... trodde jag!!! Råkade hitta den här tråden www.familjeliv.se/Forum-2-13/m8704943.html och sen var det kört - jag fnissade och skrattade så tårarna rann emellanåt! Helt hysterisk tråd i sina stunder! =) Trots att jag försökte fnissa/skratta i kudden eller täcket så vaknade sambon och undrade vad som hände när han såg mig flämta efter luft med tårblanka kinder! Jag tror inte bara det var tröttheten som gjorde läsningen så rolig så vill ni ha er ett gott skratt så spana in tråden!!
Har skrattat så mkt så magen har fått nog tror jag, fortfarande när jag klev ur duschen var den stenhård och tryckte mot mellangärdet så jag knappt kunde andas in ordentligt! Ska försöka peta i mig frullen nu för sen har jag tid hos bm!
ha en bra dag alla gravidpinglor! =) -
Bm-besöket avklarat! Bebbens hjärtslag låg mellan 136-140, magmåttet var 31 (följer övre kurvan), blodtryck på 110/60 och blodsocker på 4,3 så allt var fortfarande bra och jag har nu gått upp 8 kg sen inskrivning (ca 10 kg sen plus)! Hon tog inte järnvärden eftersom jag har legat så bra hela tiden. Bm gissade att bebben ligger med huvudet ner, men jag är ju bara 29+5 så det är ingen fara om lillfisen fortsätter slå kullerbyttor
-
Loa är ett bra namn! Min kusin heter det
vet att vi funderade på om det var för mkt barnnamn och att det skulle kännas fel när han blev äldre, men han är över 20 idag och namnet växer med personen! Kör hårt på Loa säger jag
-
har du ngn länk till skötbädden så är det enklare att komma med idéer =)Sommaren12 skrev 2012-06-27 09:18:05 följande:Frotté, vaxad duk... Fler förslag? :D är det vaxduk som är på dom från början?
finns det ett vattentätt lager (t.ex. vaxad duk) så kanske det är mjukare med frotté mot bebisen och då gör det ju inte så mkt om det skulle bli blött. Är det vanlig bomull kanske det är värt att sy ngt vattenavstötande.
Det finns även sprayer att köpa så man kan behandla (impregnera) vanliga tyger med så de blir vattentäta, men då skulle jag vilja läsa på ganska noga innan så det inte är kemikalier som är skadliga som används....
En annan sak att tänka på är formen på skötbädden, är det en ojämn form som du måste anpassa överdraget till i ett oelastiskt tyg så kanske det är en genväg att sy i ett lite elastiskt tyg som formar sig ... å andra sidan är det ibland lite knepigare att sy i ett elastiskt tyg om man är ovan. -
Miijja - som många redan konstaterat så är det där med bristningar både individuellt och oförutsägbart! Jag har gamla bristningar från när jag pga hormonobalans för flera år sen gick upp mkt i vikt på kort tid - magen och låren är blekstrimmiga i rätt (fel?) ljus. Men så här långt har jag inte fått en endaste ny bristning (v30+0 idag) och då känner jag ju hur magen kliar och sträcks! Har smort med olja för att det är skönt när det kliar, men inget regelbundet eller konsekvent.
Gör vad du kan för att skaka av dig den knasiga idén från bm, och om det är ngn tröst så hade jag hellre haft mina bristningar som gravidbonus än som nu som "souvenir" från den period då jag satte mitt överviktsrekord! -
Foppa är varmt, men de har flera modeller och sandalvarianterna är inte lika jättevarma och har fortfarande samma sköna sula
kommer inte ihåg vem (tjockisbullen?) som tipsade, men jag beställde ett par ballerinafoppa och ett par sandalfoppa för några veckor sen och de är väldigt sköna och så slipper jag knyta skor. Blir man svettig är ju både fötterna och skorna enkla att skölja av dessutom.