• godisbit

Augustibebis 2012

mijja12 skrev 2012-06-11 16:20:16 följande:
    Godisbit: detta tycker jag du ska anmäla till tradera så får absolut inte en säljare bete sig. Har själv sålt jätte mycket på tradera där jag typ fått 1 kr för något eller att portot har kostat mig mer än vad jag beräknade så jag förlorade pengar men har aldrig bett dom som köpt varan att betala mellanskillnaden. Står det den fraktkostnaden som hon angivet så ska det vara den annars lurar hon dig ju.
    Ja jag tänker ju inte ge ett positivt omdöme hur fina sakerna än skulle visa sig vara.... Jag har varit med om att (andra) säljare har tagit kontakt om de i efterhand har sett att ngt i beskrivningen har blivit fel så att jag haft en chans att backa ur eller att vi har kommit överens om en bra lösning - det tycker jag är ett bra sätt att lösa saker som uppstår och då har jag inte låtit en miss påverka det omdöme jag lämnat. Men det här känns inte rätt liksom. 

Vet du hur man anmäler? Är det granska annonsen-länken eller ska man maila till tradera? 
  • godisbit
    mijja12 skrev 2012-06-11 16:20:16 följande:
    Godisbit: detta tycker jag du ska anmäla till tradera så får absolut inte en säljare bete sig. Har själv sålt jätte mycket på tradera där jag typ fått 1 kr för något eller att portot har kostat mig mer än vad jag beräknade så jag förlorade pengar men har aldrig bett dom som köpt varan att betala mellanskillnaden. Står det den fraktkostnaden som hon angivet så ska det vara den annars lurar hon dig ju.
    Hittade ett telefonnummer och ringde till tradera nyss. De menar att det är självklart säljarens ansvar att ange korrekt frakt och att jag inte har ngt annat betalningsåtagande än det som står i annonsen. De tyckte jag kunde svara säljaren det och möjligtvis hänvisa till att det var deras rekommendation. 

Jag har ingen aning om de kommer kontakta säljaren eller inte, men det är ju inte mitt problem!

Tack allihop för era synpunkter! 
  • godisbit
    Stövelkatten skrev 2012-06-14 09:00:56 följande:
    Nä, hörrni... Jag kom till köket och tillbaka, nu kan jag inte röra en fena igen.
    Var ska man vända sig för att få kryckor lite fort? Finns ingen sjukgymnast kopplad till bm, och sen har jag ju det lilla problemet att jag inte kan gå/åka någonstans för att hämta kryckor.
    Sjukgymnast kan man söka utan remiss, men för att få ut kryckor snabbt duger det kanske inte med vilken sjukgymnast som helst. Ring bm och fråga vem de samarbetar med eller ring förlossningen? På sjukhusen borde de ju kunna ha ett förråd... ? 
  • godisbit
    Sommaren12 skrev 2012-06-18 11:35:33 följande:
    *fotbolls-em var det såklart. :P
    efter allt snurr i den här affären är det nästan så jag väljer att tro att det är babyproffsens chef som trodde han varit på vm och inte din felskrivning
  • godisbit

NiniMe - lycka till! Håller tummarna för att de snabbt kan hjälpa dig må bra igen och att bebis stannar i  magen lite till! 

• godisbit

Sommaren - ålen är väl varmrökt så för den delen är det ju ok utan att frysa. Östersjöfisk är ju inte bra, men är det bara en enstaka gång är det ok tror jag. Det är ju inte tal om att du eller bebis får bakterier i er liksom utan att inte ev miljögifter ska ackumuleras...

• godisbit

Fingrar och tår svullnar här... blir lite bättre av att dricka mkt vatten och försöka hålla dem svala, på jobbet brukar jag hålla händer och vrister under kallvattenskranen när jag ändå tvättar händerna - fotbad som ngn annan nämnde är också skönt. Stödstrumpor hjälper inte så mkt mot svullnaden i mitt fall, men jag känner mig mindre trött i benen efter ett 13-timmars pass så ngn nytta gör de ju!

• godisbit

Katten - oj! Ingen aning, men låter som ngt jag hade velat få svar från fl om!

• godisbit
    livelovelaugh skrev 2012-06-21 12:22:54 följande:
    Hej alla, har varit frånvarande i text men läst nästan dagligen. Tänkte bara berätta att våran lilla tjej är född! Vattnet gick spontant förra fredagen i v.32+5 och jag blev direkt inlaggd med strikt sängläge eftersom hon inte var fixerad. Man tog beslut om att stoppa förlossningen så länge som möjligt men på måndagen var crp't så högt att man tog beslt om igångsättning så vi inte skulle fara illa. 4 timmar senare kl.17.04 såg hon dagens ljus och vägde in på 1815g och var 43cm lång. Allt har gått jättebra och hon är riktigt pigg. Behöver sondmatas men ammar extra och ligger i värmesäng men ingen andningshjälp. Nu ligger vi på neo i ett par veckor sen är det hemgång så småningom. Hoppas ni har det bra!
    Oj!!! Wow! Grattis! Vad skönt att det gått så bra trots "tjuvstarten" och igen - jättegrattis till lilla tjejen! =)
Svar på tråden Augustibebis 2012