Augustibebis 2012
Igår var det bm-besökj igen (31+5) och allt såg bra ut. Hade inte gått upp ngt på de sista 2 veckorna, blodsockret var lite lågt (3,4 - men så var jag också hungrig) och trycket var lite högre än tidigare (120/70) men bm tyckte att det var ok då det ju var varmare nu än tidigare. Det var en annan bm vi fick träffa den här gången och jag missade att fråga vad sf-måttet hamnade på (men det låg lite under övre linjen i diagrammet). Inte heller den här gången kollade de järnet eftersom jag legat så bra och hade så bra "reserver" förut. Bebis låg fortfarande med huvudet ner och enligt bm är det ovanligt att de vänder sig om de redan nu har lagt sig till rätta.
För övrigt så passade vi på att sätta upp en hylla i badrummet igår. Kommer ha det till alla bebispryttlar man vill ha inom räckhåll vid skötbordet. Idag passade jag på att shoppa lite fler grejer inför bebis ankomst, så nu har hyllan fått lite blöjor att bära upp =) Hämtade även ut BigBabys gravidbox - och det var verkligen mycket i den! Både blöjor, en nappflaska, napp, produktprover och mer jag inte kommer på just nu. Och dessutom rabattkuponger både hos BigBaby och hos Ica Maxi i Häggvik.
Idag tog jag min första dag med graviditetspenning, kändes riktigt gött att slippa ett 13-timmars pass på jobbet faktiskt! =) Blir lite försäkringskassebyråkratiblanketter att tampas med men så får det väl vara. Fick lite olika besked om vad som gäller bara... en person jag talade med sa att men får ersättning per dag och att det i mitt fall var 630:-... vilket skulle innebära en förlustaffär om jag avstår lön för 13 timmar! Nästa person jag talade med sa att de räknar ut procentuellt och då även räknar in de lediga dagarna i förhållande till min arbetstid och att de sen gör utbetalningar utifrån det?
Är det ngn annan här som har olika långa arbetsdagar som får ut gp som vet hur det funkar? Jag tar ju än så länge bara ut enstaka dagar, beroende på hur tungt det ser ut med planeringen på jobbet.