• godisbit

Augustibebis 2012

Ett tips ang försäkringar! Trygg-Hansa släppte en ny gravidförsäkring i lördags. Den är lite dyrare än deras tidigare betalförsäkring (de har fortfarande en gratis grundgravidförsäkring) men den täcker i gengäld lite mer, t.ex. täcker den nya havandeskapförgiftning och akut kejsarsnitt. 

Jag hade precis fått hem inbetalningskort men inte betalat och då var det inte några problam att ändra till den nya försäkringen.  Kan ju vara värt att kontakta dem även om ni redan har löst den tidigare försäkringen, de kanske är hjälpsamma när det är helt nya villkor...

• godisbit

Jag fick rådet av "min" bh-butik att gå och prova ut amningsbh ca 2 v innan bf. Jag fick köpa större bh för 2 månader sen och än så länge sitter de bra. Köpte även bh-förlägnare då för vissa dagar när magen är svullen blir det jobbigt att andas om bh:n sitter åt. Jag har stor byst så jag behöver verkligen en bra bh för att kläder ska sitta fint och för att avlasta rygg/nacke/axlar där jag ofta märker problem om bh:n inte passar.

• godisbit

7e himlen - min favvobutik är Samiras underkläder på götgatan i Stockholm. De är proffsiga, duktiga, trevliga och hjälpsamma och de har beställt hem så du man kan prova om de saknar en viss modell eller storlek. Prismässigt ligger de ca 5 kronor över details för samma märke/modell men de är så mkt duktigare på att prova ut bh att det lätt är värt den lilla skillnaden enligt mig.

• godisbit
    Gadget skrev 2012-05-16 13:35:39 följande:
    Är det någon som har burit barn i Granits trikåsjal? Kostade 299 såg jag så det var ju åtminstone billigare än många andra färdiga sjalar. Trikå som trikå, eller?!
    Har inte provat själv, men har läst att de inte är riktigt lika stadiga (töjs?) som en del andra märken. Jag fick tag i en minimundus på tradera för ett tag sen och tänker prova om jag trivs med trikåsjal och isf kan jag sy själv om det behövs ngn mer att växla med mellan tvättar eller så. Har även skaffat snygga sjalringar och kommer sy en ringsjal. 
  • godisbit

Angelica - Vad skönt att höra att allt går åt rätt håll med din lilla Sofia! Även om det är många tankar som dyker upp när hon nu hade så bråttom att komma ut så får du inte glömma att det är tack vare dig hon är här. Infektioner kan ingen hjälpa, men tack vare att du uppfattade att ngt var fel och inte struntade i symtom och din oro så har det gått så bra som det gjort! Vill inte tänka på hur det kunde gått om du inte hade sökt och fått vård... Så även om det, som du skriver, dyker upp frågor om du kunde gjort ngt för att påverka så glöm inte bort att du har din tjej hos dig tack vare att du agerade när du gjorde!!

• godisbit

Här är det en bebis som slår kullerbyttor och busar. Det buffar och sparkar och kittlar lite var stans! Igår var det som den lekte klockan - sparkade så magen hoppade vid "klockan fem, klockan sex, klockan åtta, klockan nio, klockan elva och klockan ett" (om man tänker naveln som mitten på en urtavla) inom bara en minut. Gick in i v25 igår så det ska ju finnas en hel del plats ännu och igår tror jag bestämt att bebben utforskade varje vrå av livmodern!

• godisbit

Hihihi! Ser ut som kakmonster eller möjligtvis en smurf-chokladboll! Kommer bli kalasfint ninime!

• godisbit

Anneh - har du inga gratistidningar som tex Metro du kan få tag i?

• godisbit

Grattis Strongenough - vilken enorm tur att de upptäckte problemen innan det gick illa! Och välkommen till dina tjejer =)

• godisbit

Samma här Sommaren... fast jag vaknade redan vid7!? Pigg, klarvaken, utsövd... och hungrig... men, men bättre det än att vara trött och tvungen att gå upp för tidigt =)

Idag ska vi äntligen ha en ledig dag tillsammans, jag och sambon! Jag som även jobbar helger är ju inte nödvändigtvis ledig bara för att han är det och istället så har jag ju ofta lediga vardagar när han jobbar. Inte blev det bättre av att han var på jobbresa i drygt en vecka precis när jag hade 2 lediga helger på raken.... Men idag är vi alltså helt lediga!!! =) Och det ser ut att bli underbart väder så det blir nog en grillpremiär idag!

Önskar er alla en härlig dag!! 

Svar på tråden Augustibebis 2012