• godisbit

Augustibebis 2012

Millas och Ellenbmt - tack för råd! Nu har jag sytt en sån där hästskoformad version. Bild finns i bildtråden. Visste inte exakt hur hårt stoppad kudden ska vara, men det är ju relativt enkelt att öppna och fylla på/ ta ut fyllning när (om) jag märker att det inte funkar.

• godisbit
    cupcakekiller skrev 2012-05-05 21:36:42 följande:
    Finns det något man kan göra för att slippa bristningar?
    Har fått på hela magen upp till naveln..Inte så jättekul
    Det finns ju oljor man kan smörja med... weleda har en som är skön och man kan ju smörja med mandelolja (finns bl.a. på apoteket)  eller i princip olivolja. Jag vet inte hur bra det funkar för att motverka bristningar, men det är skönt att smörja in sig när det kliar tycker jag. 
  • godisbit
    Kampis skrev 2012-05-06 10:18:38 följande:
    Ska snart ringa till förlossninigen. Rörelserna har minskat väldigt mycket nu några dagar och nån spark   har jag inte fått på några dagar nu, inte känt nåt öht sedan i går kväll, När jag ligger ner och provocerar kan jag få henne att flytta sig lite så magen ändrar form nån millimeter så lever gör hon, men jag är orolig....
    Håller tummarna för er! 
  • godisbit
    Angelica1991 skrev 2012-05-09 18:57:39 följande:
    tänkte uppdatera lite. jag gör det väldigt kortfattat. jag ligger på förlossning i Uppsala. kämpar att ha henne kvar i magen. fått en spruta till hennes lungor så det utvecklas lite snabbare. ligger på dropp för att stoppa värkarna. dom har lyckats lite grann. jag är öppen 3 cm ingen vatten avgång vad dom kan se. får antibiotika ikväll för mina bakterie värden var höga plus att jag förmodligen har urinvägsinfektion. bebis mår bra så hon tar ingen skada.. kan säga att jag har inte haft tid att ens grina. jo ok nästan hela tiden. chanserna ser bra ut men jag är så rädd iaf :( pappan kommer så fort jag ringer så känns bra. annars kommer han på fredag. det jobbiga är att dom tror inte hon håller sig mer än 1 v max ...
    Oj! Vilken jobbig situation - tänker på dig och håller alla tummar och tår att det inte blir bebis förrens bebis är redo iaf. Kram!!
  • godisbit

Kul! Grattis till vinsten AR!

Ang försäkringar så har vi allt hos TryggHansa och har även tecknat deras väntabarnförsäkring (inte gratisversionen mammabarn).  

• godisbit

fru Elle - ja ibland lyckas de förvåna oss!

Min sambo har hela tiden tyckt att det där med bebiskläder kan man vänta med, att det är ett tråkigt men nödvändigt ont.... tills han åkte på jobbresa till USA och shoppade söta små bodies med Las Vegastryck =)

• godisbit

Var hos bm idag (23+2 enligt det ändrade bf på RUL), första besöket sedan inskrivning. Alla provsvar var bra och jag har gått upp 4 kg sedan inskrivning. Blodtryck 110/70, sf 24 cm och bebisens hjärtfrekvens låg på 147. Hon kunde inte känna hur bebben låg men jag känner ju själv hur det kullerbyttar där inne så det spelar kanske ingen roll så här tidigt.

• godisbit
    NiniMe skrev 2012-05-11 09:55:10 följande:
    Någon som vet  är 

Mei Tai baby carrier sling bra?

Har inte testat men jag tänker nog sy en sån på sikt, utifrån det jag har läst mig till på nätet så verkar den ju bra. Det finns visst några olika varianter och vissa passar även direkt till nyfödda.
  • godisbit

Jag instämmer i lättnadens suck över att allt gått bra och hälsar Sofia välkommen!!! Jättegrattis helt enkelt!

Svar på tråden Augustibebis 2012