Augustibebis 2012
Önskar er en härlig lyxhelg!
Gjorde några småfynd på loppis idag - dels en babysitter för en 50-lapp och ett badstöd för en tia. Ska tvätta och fräscha upp grejerna lite och i värsta fall syr jag ett nytt överdrag till babysittern =) Inte så att de är fläckiga och ofräscha, men tvätta vill man ju ändå göra. Och sen kommer sambon ha synpunkter på färgen på babysittern (rosa och brun) ifall bebis visar sig vara en kille!
Nu laddar vi om lite efter att ha fixat några ärenden och lunchat på stan - sen blir det grillpremiär i solen! =)
Hörde precis några tjejer snacka på tunnelbanan. En av dem förklarade att det godaste hon visste var skållheta pommes med iskall mjukglass och kolasås. Är det bara jag som tycker det låter som knäppa gravidcravings!?
Efter era svar om "glass och pommes" igår skrattade jag högt när den här länken dök upp i min pinterest-lista idag
www.thekitchn.com/recipe-buttered-popcorn-ice-cream-171392 recept på glass och popcorn!?!
Annars väntar jag nu på att höra av bm. Har de sista dagarna märkt att bebis har ändrat rörelsemönster. Från att de de sista veckorna har blivit mer, oftare, tydligare och längre omgångar är det nu svagare och enstaka buffar. Har inte varit några kullerbyttor heller de sista dagarna. Antagligen har väl bebis hittat ett bekvämt hörn där inne, för fortfarande kommer ju buffar, men när jag vaknade i natt och insåg att jag låg på mage och det inte kom några "protester" så blev jag ändå lite orolig. Så nu har jag ringt och lämnat meddelande och ska försöka igen på telefontiden om jag inte hört av henne tills dess. Bebis rör ju sig fortfarande, men det stämmer ju inte med det bm sa på senaste besöket om att rörelserna skulle bli tydligare och starkare liksom...