• Tesdy

Augustibebis 2012

anneh skrev 2012-03-20 13:03:14 följande:
    Tesdy: om man loggar in på skatteverkets hemsida så har man kunnat kolla från igår.. :)

Får också tillbaka på skatten! :D
    Ah det kanske man skall göra när jag ändå skall in på lite sådana sidor ikväll.
    Dotter -03, Son -04 och BF 3/8-2012
  • Tesdy
    Blomsterfröna skrev 2012-03-20 13:44:23 följande:
    På ett sätt e de bra att få de i dec;) till alla julklappar och sånt
    Vi brukar använda detta till att ta en resa bort från mörkret. Så kanon när man har en man med vinterdepp.
    Fast i vinter blir det nog ingen resa.
  • Tesdy

Jag undrar också det här med moderskapsintyget. Det är ju trots allt åtta år sen senast jag födde barn...

• Tesdy

Godmorgon!
    Hoppas eran helg har varit bra. Det har min varit, dock lite mycket aktiviteter som vanligt och jag hann inte ritkigt med att njuta av vädret.
    Lördagen började i ishallen med sonen och hans ishockey, sen hem och byta om för att skicka honom till kalas och jag och dottern drog iväg till gymmet där jag höll i mitt 60 minuters IW pass. Sen till ett shoppingställe efter detta för att köpa skor till dottern. Sen hem och möta upp sonen som gått hem ifrån kalaset (kalaset var hos grannen). Få han att byta om för att sedan åka iväg till hans innebandyträning. Där mötte vi upp mannen som hade jobbat. Efter detta var vi och hämtade vagnen vi köpt av sonens kompis föräldrar. Den är såå fin men står hos mina föräldrar då vi grejar hemma och inte har plats för den än. Sen kunde vi ta kvällen, men då var det kallt ute och man ville inte vara ute mer.
    Igår hade dottern skridskoträning på morgonen, sen var vi hemma och mellanlandade i någon timme för att sedan dra in till Göteborg där sonen skulle bli intervjuad av en gammal skolkamrat till mig inför ett projekt dom har angående barns syn på känslor. Sen raka vägen till hallen för sonen hade två matcher på raken. Dock missade jag den andra då jag var tvungen att åka och hålla i mitt 45 minuters IW pass.
    Men efter passet så kunde jag sitta och njuta lite av vädret på farstukvisten.

Jo jag glömde det stora som hände i fredags!!! Dottern kände sitt syskon. Hon blev sparkad på. Hjärta

Nu skall jag strax läsa ikapp mig på sidan.

• Tesdy

Jag kan också vakna av kramp i vaderna på nätterna och sen efter dessa nätter så har jag en kopiös träningsvärk i vaden. Kanske också skall testa med kaviaren som jag läste om här nu...

Lijon: Dom lyssnar på hjärtat hos BM nu. Jag var hos henne häromveckan och då fick jag lyssna, då var jag i v 18+6.

• Tesdy

Godmorgon.. Sitter på jobbet och allt bara snurrar för mig. Är det någon här som har något tips på hur jag dämpar detta? Alltså om det är någon som har erfarenhet redan...

• Tesdy
    godisbit skrev 2012-03-27 09:23:50 följande:
    Snurrar som i yrsel eller som i på väg att svimma? Låter obehagligt vilket som =(

Vet inte om det är ngt särskilt knep som gäller vid graviditet men annars brukar väl tipsen vara att:
    - Testa att lägga dig med benen högre än huvudet eller böj dig fram med huvudet mellan knäna... Funkar väl mest om det är blodtrycket som spökar.
    - Drick ett glas saft eller ta ngt sött att äta... Funkar väl mest om det är blodsockret som spökar.
    - Har ni ngt vilorum kan det ibland hjälpa att sova en stund... Funkar väl lite så där diffust, men kan vara skönt om man blir orolig och kan släppa det en stund. 
    - Sätt dig ute en stund... Frisk luft kan ju också göra att  man mår bättre så där lite diffust.
    - Testa att ändra ställning ifall det är bebismagen som trycker mot och försämrar blodcirkulationen vilket, har jag för mig, kan ta sig uttryck som yrsel och svimningskänsla?
    - Hjälper kanske inte på kort sikt, men om det inte ger sig kan det vara värt att kolla att du inte har brist på några viktiga mineraler....  

Hoppas det går över!! 
    Det är bara allmänt yrsel, Känns inte som om jag är på G att svimma. Jag var och spolade öronen igår pga av vaxpropp och då blev jag också fruktansvärt yr, men då sa sköterskan att det är lätt att man blir det av att få vattnet i örat där balansen sitter.
    Men  nu är det ju ändå nästan ett dygn sen det hände och det borde väl inte bli så igen utan att jag gör ngt med örat.
    Jag har tagit en banan nu och en cappucino (stavning??) men kanske skall ta en av dom turkiska peppartabletterna jag har här på skrivbordet för att se om det hjälper.
    Jag testar även nu om det är bättre att luta mig mer bakåt på stolen.

Tack för tipsen hittills.
  • Tesdy
    astro skrev 2012-03-27 10:02:33 följande:
    Lakrits. Inte så nyttigt men effektivt.
    Men inte så effektivt som jag hoppades på Snurrar fortfarande. Får gå en sväng i korridoren och ta lite luft tror jag...
  • Tesdy
    astro skrev 2012-03-27 11:29:03 följande:
    kolla blodtrycket om du kommer åt. Det kanske är sjukt lågt.
    Fick det tipset på en annan sida också skall kontakta BM i eftermiddag tänkte jag.
    Tack Astro.
  • Tesdy
    NiniMe skrev 2012-03-28 05:58:11 följande:
    Oh jag tänker samma Jag älskar att föda barn och det är lätt den coolaste upplevelsen jag gjort i hela mitt liv.... Håller med dig om att folk tycker man är koko för man tycker det, men så är det hahhaah...
    Här är en till som också ser fram emot sin förlossning igen.
    Jag har väldigt lång latensfas, men själva förlossningsskedet går fort så denna gången skall jag försöka gå hemma så länge som möjligt. Vandrade runt sjukhuset ett gäng varv med sonen. Lagom kul för mannen som hade jobbat natt

Nu har vi båda dagtidsjobb plus att detta kommer att ske i semestertider. Men denna gången måste jag lyssna på kroppen för visst märkte jag skillnad när väl dom riktigt värkarna kom. Då åkte vi tillbaka till FL och jag fick badat mm innan dom tog hål på hinnorna och 25 min senare var han ute. Med dottern kommer jag inte ihåg hur fort hon kom ut efter håltagning men det var inte många krystvärkar i alla fall.

Så som sagt ser fram emot en till förlossning för det är absolut utan att överdiva en häftig upplevelse och jag är glad att jag får en chans att gå igenom en till.
Svar på tråden Augustibebis 2012